Cílená reklama vás dožene i v autě: Ford si patentoval systém pro skenování billboardů

2
Ford Depositphotos
Ford
-
Zdroj: Depositphotos

Automobilka Ford si nechala patentovat „billboard interfaces for vehicle displays“. Zjednodušeně jde o systém čtení billboardů okolo silnice a rozpoznání jeho obsahu pomocí strojového učení. K čemu takové informace Ford potřebuje?

Moderní technologie v automobilismu nepřinášejí vždy jen zlepšení. Nové funkce, které by jinak byly docela užitečné, bývají často dostupné jen přes dotykový displej někde v páté úrovni menu. A mizející fyzické ovladače nejsou jediná věc, kterou nás výrobci automobilů škádlí.

Auto se zmíněným novým systémem by umělo skenovat billboardy a podle zjištěného obsahu následně nabízet cílenou reklamu prostřednictvím infotainmentu. Přesně jako v Minority Report. Moderní automobily mají už dnes systém čtení dopravních značek. Ten řidiče informuje například o omezeních a slouží i pro autonomní řízení. Nový patent využívá technologii podobným způsobem, ale pro komerci. Kamera nasnímá billboard a získaná data se použijí k zacílení inzerce.

Ford US Patent Office
Patent na billboard interfaces for vehicle displays (kredit: Ford – US Patent Office)

Jde zatím jen o patent a není jisté, že se v novým modelech automobilů vůbec objeví (jak to ostatně komentoval i Ford). Ale pokud ano, půjde o formu bloatwaru v informačním systému automobilu, za který uživatel zaplatit statisíce. Platí to i v případě, že by funkce šla vypnout, což u dalších otravných funkcí (např. start-stop) někdy jde a někdy třeba jen do další jízdy.

Jak napsal editor webu The Next Web: „Nezbývá než doufat, že si Ford patentoval tuto technologii pouze z důvodu, aby ji nikdy nikdo v automobilu nepoužil.“

Forma reklamy ve fyzických produktech, za které zákazník zaplatil plnou cenu, je bohužel stále běžnější. Nachází se v televizorech a vlastně i v noteboocích s Windows. Otázka, kdo by si vůbec koupil auto, které mu bude servírovat reklamy, je validní, ale na produktech zmíněných výše je vidět, že to také funguje.

zdroj: TheNextWeb

Cílená reklama vás dožene i v autě: Ford si patentoval systém pro skenování billboardů
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 2 hlasů

2 KOMENTÁŘE

  1. Cílená reklama vás dožene i v autě: Ford si patentoval systém pro skenování billboardů.
    Otázka, kdo by si vůbec koupil auto, které mu bude servírovat reklamy, je validní,
    ale na produktech zmíněných výše je vidět, že to také funguje.
    ——————————————————————————————————————————————-
    Reklamy přímo nesnáším .
    Takový stroj bych určitě nekoupil .

    Infotaimenty v autech jsou další zhovadilost, snižující bezpečnost .

    Kdo má čas čumět na obrazovku při řízení vozidla a ještě tam něco štelovat – ovládat !
    To by mělo být považováno za trestný čin Výrobce .
    Výrobce patřičně sankcionován, za každé takové vozidlo uvedené do provozu .