Byl objeven trik, jak na grafikách Nvidia GeForce rozchodit FreeSync

43

Pokud chcete adaptivní obnovování obrazu ve hrách s jeho výhodami jako je vždy plynulý pohyb, ale zároveň máte grafiku Nvidia GeForce, musíte si pořídit monitor s technologií G-Sync. Ty jsou bohužel o dost dražší než alternativy s FreeSync určené pro Radeony, a také jich je menší výběr.

Protože ale Nvidia na G-Sync vydělává, nemá patrně v úmyslu tato LCD (založená na standardu VESA Adaptive-Sync, takže by mohla fungovat i s GeForce) nijak podporovat. Tyto skutečnosti asi všichni znáte. Ovšem aktuálně se podle všeho objevila obezlička, kterou lze FreeSync zprovoznit i s grafikami GeForce. A funguje to zdá se překvapivě dobře a použitelně.

Nvidia a Freesync s prostředníkem

První zpráva o FreeSync na grafice GeForce se objevila minulý týden na Redditu. Uživatel s přezdívkou bryf50 zkoušel hru World of Warcraft: Battle of Azeroth na počítači s Radeonem Pro WX 4100 a GeForce GTX 1080 Ti. Přitom měl k Radeonu připojený monitor s FreeSync. Tento titul má zabudovanou možnost přesunout za běhu hru manuálně z jednoho GPU na druhé.

Když bryf50 tuto volbu zkusil, přišel na to, že může WoW spustit na Radeonu a poté přesunout břemeno vykreslování na kartu GeForce, zatímco zobrazení zůstává na monitoru napojeném na Radeon. V této situaci GeForce vypočítává snímky hry, ale poté je k zobrazení posílá na grafiku AMD. Překvapivě při tom však byl zachován režim FreeSync a adaptivní obnovování. Posílání snímků z druhého GPU mu očividně nebránilo.

geforce_gtx_1070_s_referencnim_chladicemKlíčem je přepínání GPU ve Windows 10 v1803

Tato volba pro přepnutí není přítomná ve všech hrách (má ji snad ještě Far Cry 5), ale poté byla nalezena cesta, jak tento trik „zobecnit“. Klíčem k tomu je funkce přepínání integrované a výkonné samostatné grafiky, která je nyní zabudovaná přímo do Windows 10 verze 1803. Primárně je samozřejmě míněna pro notebooky, ale zdá se, že funguje i na desktopu (člověk se pořád učí…). Windows integrovaná GPU automaticky označuje jako „úsporná“ a samotné karty jako „výkonné“. Uživatel pak může při spouštění hry zvolit, na čem má program běžet v kontextovém menu otvíraném pravým tlačítkem myši.

Ryzen 5 2400G na fotografie z "unboxingu" webu The Tech Report
Ryzen 5 2400G na fotografie z „unboxingu“ webu The Tech Report

Pokud je vaše integrovaná grafická karta Radeon (tj. musíte mít jako procesor nějaké APU), nastavíte ji v BIOSu jako primární a připojíte k ní monitor s FreeSync, lze jej používat se sekundární kartou GeForce ve velkém množství her. Není už třeba přepínat za běhu, stačí hru pustit na „výkonném GPU“, zatímco máte monitor připojen k APU. GeForce opět bude hotové snímky ochotně posílat na Radeon, který je vykreslí adaptivně – bez cukání, bez trhání.

Trik funguje prakticky bez problémů

Web PC Perspective postup vyzkoušel v tomto článku a ověřil, že funguje s Ryzenem 5 2400G, GeForce GTX 1080 a 144Hz monitorem Nixeus EDG-27. A dokonce celkem bezproblémově. Není zdá se třeba žádné komplikované nastavení, stačí mít monitor připojený k APU a aktivované FreeSync. Omezením ovšem je, že přepínání ve Windows asi funguje jen ve hrách běžících nad API DirectX, tedy asi nikoliv nad OpenGL nebo Vulkanem.

Menu pro volbu grafické karty ve Windows 10 1803 (Zdroj: PC Perspective)
Menu pro volbu grafické karty ve Windows 10 1803 (Zdroj: PC Perspective)

Tento trik by možná mohl méně movitým hráčům pomoci k adaptivnímu obnovování, pokud se jim nechce připlácet za G-Sync, ale mají grafiku GeForce (pokud máte GPU spíše mainstreamové nebo ještě levnější kategorie, příplatek za G-Sync bývá vzhledem k ceně karty dost vysoký). Případně by se mohl hodit těm, kdo mají LCD s FreeSync z minula nebo čistě náhodou. A FreeSync také začínají podporovat některé televize, u nichž máte s G-Sync zcela smůlu.

Otázka je ale samozřejmě, zda tato mezírka zůstane funkční. Nvidii se asi hack probourávající její politiku nebude líbit a mohla by jej teoreticky zablokovat nebo rozbít v ovladačích. V minulosti takto třeba Nvidia aktivně zablokovala možnost použít sekundární GPU GeForce pro PhysX, když měl uživatel jako hlavní grafiku Radeon.

Input lag se zvýší, ale ne drasticky

To, že se snímky přesouvají mezi dvěma grafikami, má určitý negativní dopad. Přenos a režie přidávají logicky nějakou latenci navíc, která se vloží mezi konec výpočtu snímku a jeho zobrazení na monitoru. V PC Perspective na toto nezapomněli a dopad otestovali pomocí vysokorychlostní kamery a myši, která při stisknutí tlačítka rozsvicuje LED, takže na kameře lze porovnat čas vstupu a čas změny snímky.

Vykreslování snímků z GeForce GTX 1080 na APU s FreeSync monitorem zvyšuje inputlag, ale postih není zdá se příliš významný (Zdroj: PC Perspective)
Vykreslování snímků z GeForce GTX 1080 na APU s FreeSync monitorem zvyšuje inputlag, ale postih není zdá se příliš významný (Zdroj: PC Perspective)

Výsledek je ale docela uspokojivý. Karta GeForce GTX 1080 s aktivním G-Sync (tedy s jiným monitorem) sama má input lag 24,9 ms (jde o hru Half-Life 2, novější hry mají často latenci vyšší). S přesměrováním na integrovaný Radeon Vega 11 v Ryzenu a při zobrazení na Nixeu byl lag 31,9 ms, tedy o 7 ms vyšší.

To by většina hráčů asi vůbec neměla poznat. Pro srovnání – když hra běžela přímo na Radeonu Vega 11, byla latence 29 ms. Teoreticky by tedy dokonce něco z rozdílu mohlo být způsobené i vyšším input lagem samotného monitoru Nixeus proti Asusu ROG Swift PG27Q, použitého pro měření s G-Sync. Toto ale nevíme, vyšší latenci může mít sám integrovaný Radeon.

Byl objeven trik, jak na grafikách Nvidia GeForce rozchodit FreeSync

Ohodnoťte tento článek!
4.8 (95.24%) 21 hlas/ů

43 KOMENTÁŘE

  1. Hmmm, kdo by to byl řekl. Zajímavé….. Vzhledem k tomu, že v jednom počítači mám Ryzen 5 2400g se 4K free sync monitorem a v ITX desce volný slot pro grafickou kartu…… možná to někdy vyzkouším.

  2. Vzdy sa najde sposob ako casom obist tieto akoze zamknute blbosti.Aj na SLi potreboval clovek specialnu dosku s podporou SLi (samozrejme za priplatok), kym crossfireX islo na vsetkom co malo viac ako 1ks 16x pcie. Potom prisiel sli hack. Stacilo zapnut virtualizaciu v bios, pomocou hacku upravit ovladac a spustit windows v testovacom rezime a sli zrazu fungovalo uplne bez problemov…

    • to bolo preto, ze sa nvidia nedohodla s intelom – intel nvidii nedal licenciu na chipsety pre core2, nvidia odpovedala neudelenim licencie na SLI.. AMD s tym problem nemalo, aj ked podpasovo nvidia kupila ULI, ktory pre amd robilo „cojaviemktory mostik“ pre amd dosky. Chvilu bol problem s AMD doskami kym nabehla vyroba ati chipsetov..

  3. To je hodně zajímavé, takže by to mělo fungovat i na třeba igp v AM3, kabel do něj kvůli nepodpoří monitoru digi rozhraní a ve hrách fungovat na diskrétní, to by pak byl bod pro opětovné vyzkoušení Win10 až vyjde podzimní verze….

      • jasně, ale jde o princip kdy se přinesla užitečná funkce z mobilního prostředí i pro klasický desktop. A využívat intg. grafiku je pak užitečné, nejen kvůli proudu, ale padnou omezení u staršího hw kde se obtížně hledá grafika s analog vstupem, poslední jsou tuším z generace Maxwell, Radeony to zabalily ještě dřív. Není to pro kdovíjak velkou skupinu uživatelů ale ušetří to práci.

  4. Ten nadpis je krapet zavádějící. Protože v tomto případě to freesync nefunguje na GeForce kartách, ale pořád to běží přes AMD grafiku. Radeon se stará o výstup a freesync. GeForce funguje čistě jako výpočetní karta a jde to mimo jejich výstupní obvody. Tedy otázka toho, zda jsou GeForce karty schopny freesync a je to pouze otázka biosu/sowtfare zůstává nezodpovězena.

  5. No nic proti, ale plnohodnotny FreeSync to nebude. Fyzicky vystup je z Radeonu, tzn. synchronizuje se to pres buffer v tom Radeonu (proto ta delsi odezva), coz sice eliminuje tearing, ale pochybuju, ze to odstrani stuttering. Nebude to tim padem Freesync na Nvidiich, ale pouziti Radeonu jako sync bufferu. Je legracni, jak to nektere redakce prebiraji bez uvazovani .. 😉

    • No já nevím, bez uvažování…* na základě čeho jsi si tak jistý ty?
      Proč jim tam například fungovaly ty GSync a FreeSync dema dělané na to, aby bylo vidět, jeslti je pohyb plynulý nebo ne (kyvadlo a větrník, iirc), co? Náhodou? Jaké pro to máte vysvětlení, mistře?

      * Hlavně, že jsem si počkal, nepsal to hned, co to přilítlo na Reddit. Respektovanej web to sám otestuje, potvrdí že to jde. Ale e-chytrolín hned správně prokoukl, že to ve skutečnosti převzali bez uvažování. PCPer = AMD fanweb, abych nezapomněl. Jasně.
      Hele, nemáš třeba i v životě problém s patalogickým lhaním? Já že takovýhle výstupy tu jsou od tebe prakticky pokaždý, když se ukážeš. I když, jestli si to vybíjíš jenom takhe na internetu v diskuzích o počítačovejch blbostech, tak to je asi nakonec dobře 🙂

      • Jisteze bez uvazovani. Nevim jestli je PC Perspective fandovsky web te ci one znacky a je mi to jedno. Srabacke podsouvani – Olsanovska klasika. Podstatne je, ze se nad duvodem pomerne velkeho zvyseni latence oproti GSyncu nejak hloubeji nepozastavili (jen ho zmerili). Kazdopadne i oni v clanku mluvi o tom, ze se data kopiruji do bufferu na Radeonu (GPU v APU), presne jak jsem rikal (takze kde presne lzu? 🙂 ) :

        „Since this functionality relies on copying the rendered frame out of the frame buffer on the NVIDIA GPU and sending it to the AMD GPU for final output, …“

        A to je presne ono. Geforce nebezi v zadnem FreeSync rezimu. Geforce proste posila vyrenderovane snimky do framebufferu Radeonu a to tak rychle, jak je dokaze renderovat. O synchronizaci se stara Radeon sam – tzn. posila na monitor jen hotove snimky a posila je tam v dobe, kdy jsou dokoncene (pokud se na ne ceka). To eliminuje veskery tearing, ale tezko to muze odtranit vsechny formy stutteringu. Dokazu si predstavit, ze jestli Radeon pozna, ze uz dostal od Geforce cely snimek, dokaze VBR odstranit i nektere formy stutteringu (kdyz je spozdeni snimku mensi, nez standartni doba mezi refreshi brazovky), ale rozhodne ne vsechny, protoze nema zadny dalsi kontext (metadata od Geforce GPU).

        Radeon v tomhle pripade funguje jen jako dost osekana verze GSync modulu. A je to Radeon, ktery zprostredkovava FreeSync, ne Geforce. Geforce jen dodava data. Zadna schovana podpora FreeSyncu na Geforce neni. Kdo to tvrdi, dela ze sebe jen blbce.

        Na druhou stranu je to ale vyhoda – protoze Geforce funguje jen jako zdroj dat, nemuze to Nvidia nijak upravit v ovladacich (maximalne muzou zakazat spolupraci s Radeon grafikama obecne, coz se asi nestane).

        • Schválně ses zaměřil na něco úplně jiného, než o co jde?

          „Proč jim tam například fungovaly ty GSync a FreeSync dema dělané na to, aby bylo vidět, jeslti je pohyb plynulý nebo ne (kyvadlo a větrník, iirc), co? Náhodou? Jaké pro to máte vysvětlení, mistře?“

          Na tohle si asi zaměstnán tím uhejbáním zapomněl.

          Edit: nebo takhle. Renomovanej web (i mezi Nvidiotama, ale líbí se mi, jak najednou děláš, žes o něm nikdy neslyšel, lol) to otestoval, píše, že to funguje. Ty ses ráno probudil, sedl do křesla, nikdy sis na to ani nesáh, ale máš úplně jasno v tom, že ne, určo to nefunguje. A kdo tvrdí opak, je debil, nebo něco. Není ti tohle ani trošku blbý? Klobouk dolů, to chce „charakter“.

          • Pane Olsan, ale on prece netvrdi ze to nefunguje. On zpochybnuje hlavne Vas nazev clanku kde tvrdite o zprovozneni FreeSync na GeForce. Coz proste neni pravda.
            „Byl objeven trik, jak na grafikách Nvidia GeForce rozchodit FreeSync“

            • Mě by vůbec nevadilo, kdyby pochyboval tak nějak z normálních důvodů. Jenže von o tom pochybuje jenom proto, že se mu to nelíbí. A hlavní problém je, že ten svůj pocit že to nemůže fungovat cpe jako fakt, ačkoliv to nemá ničím podložený. Na druhý straně je pár lidí, co to fakt zkoušelo. A když je mezi nima ten redaktor PC Perspective tak sorry, ale to je prostě pro mě situace, kdy se přikloním na stranu, že to funguje… prostě pro to něco mluví, kdežto pro ten jeho alternative fact zatím nic.

              „Byl objeven trik, jak na grafikách Nvidia GeForce rozchodit FreeSync“ — všiml jsem si té vaší výtky už předtím, ale zapomněl jsem zareagovat. Nadpis holt musí být krátký/jednoduchý a ne vždycky to vyjde ideálně. Lepší by asi bylo „s gafikami“. Ale ono to ve výsledku funguje, i když nepřímo, takže myslím, že ta zkratka není tak zavádějící. Je karta GeForce, je monitor s FreeSync, funguje to dohromady (s FreeSync), takže ta podstata tam IMHO je…

          • Takovyhle podsouvani delaj jen srabi, maly pindouri, co se nestiti vyuzivat jakykoliv – i nemoralni – zpusoby jak presvedcovat.

            1) Kde rikam, ze PC Perspective neznam?
            2) Kde rimak, ze je PC Perspective AMD fan web?

            Tomu se rika podsunuty argument (straw man je asi znamejsi):
            https://sk.wikipedia.org/wiki/Logický_klam#Podsunutý_argument_(straw_man)

            Ty si tam vybasnis veci, ktere ja netvrdim, a pak z toho delas zavery, abys zamaskoval vlastni nedostatky. Jak rikam, to je pekne srabacky, navic bez kapky sebereflexe. Ale vis co, jsi tu admin, takze si do tech mych prispevku tyhle „detailicky“ poeditujes, no problemo 😉

            Neco se chova jako FreeSync a aniz bys vedel o tom, jak to funguje vevnitr, okamzite je to pro tebe „odemceni FreeSyncy na Nvidii, s jasnym podtextem o zle odporne Nvidia, ktera nam ho upira“. To je to samy, jako s DLSS, kde jmeno jasne rika super-sampling – muze to byt super-sampling, mozna treba i forma upscalingu, ale zatim nevime nic oficialniho – pro Jana Olsana je to ale 100% upscaling a nikdy jinak, ani se neobtezuje do clanku uvest moznost, ze to je super-sampling. Do uvedeni detailu 20. zari prece cekaji jenom samy becka a loseri.

            Vidim tam krasnej vzor chovani. Ocividne se ale najdou lidi, kteri moje tvrzeni pochopili bez problemu 🙂

            • Takže FreeSync a G-Sync demo ve skutečnosti nefungovalo a už jsi to stihl v reálu ozkoušet a potvrdit?

            • Co sem furt cpes nejaky dema? Co to s tim ma spolecnyho? Ty dema ukazujou jen zakladni veci, jeste navic aspon to Nvidia demo vklada do render cyklu umele delaye, zalozene na odezve monitoru (aby nasimulovali ruzne formy stutteringu). Jak si muzes byt jisty, ze ty dema samy o sobe fungujou spravne, tzn. ze ty intervaly se tam vkladaji dobre, kdyz grafika fyzicky k monitoru vubec neni pripojena a renderuje do virtualniho bufferu na Radeonu? To jsou presne ty kraviny a absence kritickeho uvazovani, protoze to je AMD a „Jan Olsan ❤ AMD“ ..

              Tak a ted se teda vyjadri ty k tomu tvymu neustalymu ubohymu strawmanovi. Nebo na to nemas koule?

            • Ne, ty dema ti mají pomoci poznat, jestli ti jde adaptivní obnovování nebo ne, což je to, vo co tu celou dobu gou. Ty tvrdíš, že nejde…
              P.S. tu tvoji zábavičku s tím, pořád posouvat téma někam jinam ti hrát nebudu. Jinak přesně to je ten tvůj strawman. Je fajn že víš, jak se tomu říká, když to furt děláš 🙂

            • Takze aby bylo jasno, to demo je videt treba tady, primo od Toma Peterna z Nvidie:

              https://youtu.be/KhLYYYvFp9A?t=25m13s

              Jsou tam jasne videt switche pro „vsync“, no vsync“ a „gsync“. Jak ty switche muzou fungovat, kdyz se to renderuje pred Radeon (ke kteremu je fyzicky monitor pripojeny, a to jeste navic bez GSync hardwaru)?

              „Ty tvrdíš, že nejde“

              Opet, kde? Ja tvrdim, ze to nebude plnohodnotny FreeSync (a uz vubec ne GSync), viz:

              „Maudit 30.8.2018 at 3:53
              No nic proti, ale plnohodnotny FreeSync to nebude.“

              Kde tvrdim, ze to nejde vubec? Cely ten tvuj argument je zalozeny na podsouvani veci, ktery netvrdim.

              1) Kde rikam, ze PC Perspective neznam?
              2) Kde rikam, ze je PC Perspective AMD fan web?
              3) Kde rikam, ze to nejde?

              Ale pokracuj, at to vsichni vidi, jak jsi ve skutecnosti vychcanej 🙂

              Pointa je, ze zase – a to uz mnohokrat opakovane – pises silne jednostranej clanek, navic se zavadejicim a clickbaitovym nadpisem (taky opakovane, takovych poznamek uz tu za ty roky bylo nepocitane, a zdaleka ne jen ode me). Kriticky mysleni (neselektivne, podotykam) by mela byt zakladni vybava kazdyho redaktora. Tady ocividne chybi a nebo se umyslne ignoruje 😀

            • „From here, everything worked without any further configuration. Launching both games, as well as the FreeSync and G-SYNC demo applications, we saw variable refresh working to it’s fullest extent.“ — PC Perspective

            • A nikdo se nepozastavil nad tim, jestli ty dema vubec fungujou spravne. Obe ty dema a WoWko jsou graficky jednoduchy, GTX1080 na nich ve 1440p snadno udela 150+ fps. Monitor v testu je 144Hz. Hodlas tvrdit, ze kdyz ti vypadne jeden dva snimky ze 144 za sekundu, ze to 100% poznas, ze se tam zadnej stuttering nekonal? Proc to netestovali na 60Hz, kde to uz je sakra dobre videt?

              Abych to shrnul – pousteli demo FreeSyncu, ktere se renderovalo na Nvidia GPU bez podpory FreeSyncu, a pak demo GSyncu, ktere sice uz bezelo na GPU s jeho podporou, ale bez primeho kontaktu s monitorem (a navic monitorem bez GSyncu).

              A opakuju:

              1) Kde rikam, ze PC Perspective neznam?
              2) Kde rikam, ze je PC Perspective AMD fan web?
              3) Kde rikam, ze to nejde?

            • „3) Kde rikam, ze to nejde?“
              Celou dobu. Jestli si po 15 příspěvcích vymyslíš, žes chtěl plácat o něčem úplně jiným, tak to si příště rozmysli dopředu.

            • „No nic proti, ale plnohodnotny FreeSync to nebude. Fyzicky vystup je z Radeonu, tzn. synchronizuje se to pres buffer v tom Radeonu (proto ta delsi odezva), coz sice eliminuje tearing, ale pochybuju, ze to odstrani stuttering.“

              Jestli si tohle vykladas tak, ze to nejde, tak to te uprimne lituju. Zcela ocividne tam rikam, ze to jde, ale ze pochybuju o plne funkcionalite 😀 Takze kde teda je to moje udajne „nejde to“?

              A k tomuhle:
              „Jan Olšan 30.8.2018 at 17:36
              „From here, everything worked without any further configuration …“ — PC Perspective“
              To je presne to bezmyslenkovity pretlumoceni, zadny kriticky mysleni, ani naznakem.

              Jeste jednou (protoze se asi bojis odpovedet):
              1) Kde rikam, ze PC Perspective neznam?
              2) Kde rikam, ze je PC Perspective AMD fan web?
              3) Kde rikam, ze to nejde?

            • Maudit> Prosím ťa, aký vplyv na výsledok testu tých dem má, či tie prepínače fungujú korektne? Teda či sú schopné zapínať a vypínať v-sync. To je predsa irelevantné a na test nepotrebné (sú tam len na demonštráciu „nefunkčnosti“, nie na demonštráciu „funkčnosti“). Napísal si:

              „to Nvidia demo vklada do render cyklu umele delaye, zalozene na odezve monitoru (aby nasimulovali ruzne formy stutteringu)“

              Kde si prišiel na to, že do toho ovládania frametime nejakým spôsobom vstupuje odozva monitoru? To by bolo dosť krkolomné riešenie jednoduchej veci. 😀

              BTW: Páči sa mi tvoj spin, kedy zrazu DLSS už aj podľa teba môže byť forma upscalingu. 😉 V tých predošlých diskusiách si to vehementne popieral, ak si to nepamätáš, tak máš môj súcit… 😉

            • Ja ale porad tvrdim, ze je blbost, aby to by upscaling. Podstatne je, ze to oficialne zatim nevime. Novinar by mel tema pokryvat nezaujate a kdyz jedina oficialni vec je nazev, ktery obsahuje „super-sampling“, ale ten novinar tvrdi kvuli sve prislusnosti k jedne ze znacek tvrdi, ze se jedna o jen a jedine o upscaling, tak je to spatne. Zvlast kdyz to dela proto, aby vystavil danou technologii umyslne v co nejhorsim svetle. Takovy chovani pouzivaj maly pindouri aby uskodili nekomu, na koho za normalnich okolnosti nemaj.

              Navic, nektere veci, co jsem tvrdil, uz se potvrzuji. Treba ze Battlefield V ray-tracing je true 4k, ne upscaled. Viz.: https://youtu.be/8kQ3l6wN6ns?t=10m57s

              Doporucuju projit cely to video. Krasne ukazuje, jakej brutalni rozdil bude raytracing predstavovat. Mimo jine tam ukazujou i tu praktickou stranku s odrazama postav na lesklejch povrsich, coz ti muze prozradit, kdyz bude nekdo za rohem nebo treba za tebou 😉

            • Maudit> To s tým upscalingom si „novinar“ nevymyslel, ale to v prezentácii tak povedal CEO Nvidie.

              BTW: Opäť sa snažíš diskusiu posunúť niekam inam a nereaguješ na to, čo je relevantné k tomuto článku… pche, malými piňďúrmi sa to bude oháňať…

            • Na retardovany otazky nema smysl odpovidat, tim spis, ze na vetsinu jsem uz odpovidal nahore, a ze odpoved je to video, ktery jsem postnul. Podival ses na nej aspon? Ne. Jen se snazis vopruzovat LOL

              Vidis tam nekde konkterni hodnoty v ms, ktery bys tam mohl zadat do nejakyho input fieldu? Ne, jsou tam min a max posuvniky bez hodnot. Tak na cem to asi bude zalozeny, kdyz to musi fungovat na monitorech s ruznyma refresh rates?! 😀 A kdyby to bylo staticky jak bys to testoval na monitoru s 60Hz a pak na 120/144/200Hz??

              A jenom pro informaci, to neni jedina vec, ktera je na tomhle pochybna, aby sis nemyslel, ze to stoji a pada na jedne veci:

              1) „Obe ty dema a WoWko jsou graficky jednoduchy, GTX1080 na nich ve 1440p snadno udela 150+ fps. Monitor v testu je 144Hz. Hodlas tvrdit, ze kdyz ti vypadne jeden dva snimky ze 144 za sekundu, ze to 100% poznas, ze se tam zadnej stuttering nekonal? Proc to netestovali na 60Hz, kde to uz je sakra dobre videt?“
              2) „pousteli demo FreeSyncu, ktere se renderovalo na Nvidia GPU bez podpory FreeSyncu“
              3) „pak demo GSyncu, ktere sice uz bezelo na GPU s jeho podporou, ale bez primeho kontaktu s monitorem (a navic monitorem bez GSyncu).“

              Ale tohle jsou vsechno veci, ktery uz jsem tu psal. Pokud nemas na to pochopit zakladni fakta, tak se nezapojuj do diskuze a soupej nohama.

            • Maudit> Zas len kopa irelevantných kecov a žiadna reakcia k tomu čo som napísal. Prečo by to malo byť závislé na refresh monitora? Skrátka si nastavíš delay aký chceš a to sa ti premietne do výsledného frametime/fps.

              Tými slidermi ovládaš „artificial frame load“. Všetko (aktuálne FPS, priemerné FPS a nastavený delay) ti to vypisuje on-screen, takže nepokladám za pravdepodobné, že by si reviewer nevšimol, či to funguje ok, alebo nie. 😉

            • Proste jenom vopruzujes a opakujes otazky na veci, ktere uz byly zodpovezene, doufajic, ze me to prestane bavit.

              Takze tady: Hodlas tvrdit, ze kdyz ti vypadne jeden dva snimky ze 144 za sekundu, ze to 100% poznas, ze se tam zadnej stuttering nekonal? Proc to netestovali na 60Hz, kde to uz je sakra dobre videt?

              Nikde nejsou videa toho dema. Jediny video je z WoWka a opet na 144Hz displayi, kde nemas sanci stuttering jen tak poznat (tim spis pres youtube). Jaka nahoda 😉

            • Stačí si pozrieť sled tvojich komentárov. Najprv to bolo „bezmyslenkovite prevzeti“, keď taký argument nefungoval, tak to zas bolo „nekorektné fungovanie testovacieho dema, lebo monitor nie je pripojený na Geforce“, nakoniec je to „slepota recenzenta“ a dobudúcna si sa pre istotu poistil nedostatočnosťou youtube. Nice. 😉

              Inak ja som názoru, že trénované oko uvidí aj taký rozdiel ako píšeš, to sú veci, ktoré keď raz uvidíš, už sa nedajú nevidieť.
              Ale pre istotu sa spýtam aj ja teba: Takže ty hodláš tvrdiť, že pri 144Hz je Gsync irelevantný/neviditeľný? (Teda že neduhy ktoré má odstraňovať už nie je potrebné odstraňovať?)

            • Sweetspot Gsyncu jsou 30-60 fps. To je vseobecne znamo. A je rozdil rikat, jestli Gsync ma nebo nema vyznam u 144Hz a nebo u 144 fps. Ty rozdil nepochopis, jak neustale dokazujes, ale je tam. Pokud tvuj monitor je 4k 120/144Hz, muzes hrat nenacorne hry jako CS:GO, Dotu atd bez tearingu (ktery je viditelny snadno i pri vysokych frameratech), ale stuttering by byl minimalni protoze vykonu maji na to grafiky dost. Tam uz takovy rozdil mezi Gsyncem/FreeSyncem a Vsyncem neni. Zaroven ale kdyz si pustis nejakou narocnou hru ve 4k, co ma na dnesnim hardwaru udelat 60 fps, Gsync ti pomuze ke krasne netrhanemu obrazu (ani tearing, ani stuttering + u Gsyncu narozdil od FreeSyncu pridej featury jako ULMB ..).

              Pointa tehle sync technologii (at uz od jakehokoliv vyrobce) je nabidnout neskubanou hru i v kvalite, na kterou by jsi normalne potreboval o level lepsi grafiku.

            • Maudit> Z tvojej odpovede mi je jasné, že vôbec netušíš o čom sám píšeš. Myslel som že chápem na čo narážaš tým „144Hz“ monitor, ale to čo si napísal teraz to zaklincovalo. Over and out.