Fyzika na ATi: Je to Havok!

0

Když koncem roku 2006 Intel odkoupil Havok, zdálo se, že s do té doby nadějně vypadající spoluprací Havoku s ATi bude amen. Na uniklých materiálech o Radeonech HD 4800 stálo, že karty budou podporovat výpočty fyziky ve hrách, nikdo ale netušil, co má ATi za lubem. Nyní AMD/ATi všechny překvapilo, když marketingový ředitel Godfrey Cheng oznámil, že AMD opět spolupracuje s Havokem, s cílem optimalizovat fyzikální engine Havoku pro procesory AMD a grafická jádra ATi.

Cheng zdůraznil, že technologie Havoku je mezi vývojáři široce rozšířená, vývojové nástroje jsou považovány za velmi vyspělé a Havok engine používá mnoho herních titulů a stovky dalších jsou v přípravě. AMD si prý vybralo Havok, protože sdílí jeho „otevřenou“ filozofii. Prohlásil také, že Havok, ačkoliv je vlastněn Intelem, zůstává nezávislou společností. I kdyby tomu ale tak nebylo, vůbec bych se nedivil, kdyby se Intel rozhodl „vymýtat čerta ďáblem“. Procesory AMD jej neohrožují, grafické akcelerátory ATi má dokonce rád, naopak Nvidia leží Intelu v žaludku a pokud má rozdrcení konkurenčního standardu fyziky (Nvidia/Ageia PhysX) spočívat ve spolupráci s AMD/ATi, budiž tomu tak.

Zatím se prý engine optimalizuje pro procesory AMD a zkoumá se, jak by se pro výpočty fyziky daly využít grafické čipy ATi architektury R6xx/R7xx. Otázkou samozřejmě zůstává, kolik her bude akceleraci fyzikálních výpočtů pomocí grafického jádra používat, případně, bude-li možno přidat podporu GPU pomocí patche. Jak to nakonec s fyzikou na GPU ATi dopadne, je zatím ve hvězdách. Už nyní je ale nadevše jasné, že pro fyzikální výpočty na grafických čipech chybí jednotné rozhraní, jako je Direct3D pro grafiku. Změní něco DirectX 11?

Zdroj: TGDaily

Ohodnoťte tento článek!