Galaxy S5 Mini: Samsung své vlajkové lodi osekal velikost, parametry i cenu

0

Korejci dnes představili očekávanou levnější variantu telefonu Galaxy S5. Verze s přídomkem Mini o o šest desetiny palce menší displej (tedy 4,5″) a má také nižší rozlišení 720 × 1280 px. Panel typu Super AMOLED však zůstal. Přední strana telefonu je až na menší displej hodně podobná dospělé „es pětce“, ale zadní už tvoří obyčejný plastový kryt bez úpravy soft touch.

Šetřilo se také uvnitř. Jako SoC Samsung použil méně výkonný čtyřjádrový Snapdragon 400, zanechal ale dostatečných 1,5 GB operační a 16 GB úložné paměti. Ani na slot pro microSD karty nezapomněl. Telefonu zůstaly také všechny důležité senzory včetně snímače otisků prstu, srdečního tepu nebo infraportu.

Zadní foťák fotí v rozlišení 8 Mpx a umí točit video 1080p30, přední fotí v rozlišení 2 Mpx. Vzhledem ke slabšímu hardwaru a menšímu displeji Samsung použil i menší akumulátor, kapacita 2100 mAh je přesto dost dobrá. Ani zde přitom nechybí v systému ultrašetřící funkce, která protáhne výdrž o pár hodin. Systémem je – jak jinak – Android 4.4 s úpravou TouchWiz.

 

Menší displej i výbava se podepsaly na nižší hmotnosti, S5 Mini váží jen 120 gramů. Oproti velkému modelu také ztratil centimetr na výšku, půl centimetru na šířku, zato je o 2 mm tlustší. Tělo je naštěstí prachu- i voděodolné podle specifikace IP67.

Prodávat se začne v červenci v černé, bílé, modré a zlaté variantě. Doporučená česká cena činí 11 999 Kč. To je až nebezpečně moc. Galaxy S4 koupíte do 10 000 Kč. Sice není vodotěsný a nemá tolik užitečných snímačů, ale pokud vám jde o rychlý telefon a foťák, poslouží lépe než S5 Mini.

  Galaxy S5 Mini Galaxy S5
displej 4,5″, 720 × 1280 px, SAMOLED, 326 ppi, Gorilla Glass 3 5,1″, 1080 × 1920 px, SAMOLED, 432 ppi, Gorilla Glass 3
sítě GSM, WCDMA, GPRS, EDGE, HSPA, HSPA+ 42, LTE cat 4 GSM, WCDMA, GPRS, EDGE, HSPA, HSPA+ 42, LTE cat 4
konektivita microUSB, Wi-Fi 802.11a/b/g/n, Bluetooth 4.0, GPS, 3,5mm jack, NFC, HDMI, infraport, teploměr, měřič srdečního tepu, snímač otisků microUSB, Wi-Fi 802.11a/b/g/n/ac, Bluetooth 4.0, GPS, 3,5mm jack, NFC, HDMI, infraport, teploměr, barometr, měříč vlhkosti, měřič srdečního tepu, snímač otisků
paměť 16 GB + microSD 16/32 GB + microSD
RAM 1,5 GB 2 GB
SoC Snapdragon 400 (4× 1,4 GHz Cortex-A7, Adreno 306) Snapdragon 801 (4× 2,5 GHz Krait, Adreno 330)
fotoaparát zadní: 8 Mpx, LED, AF, video 1080p; přední: 2 Mpx zadní: 16 Mpx, LED, AF, video 2060p; přední: 2 Mpx
akumulátor 2100 mAh 2800 mAh
rozměry 131,1 × 64,8 × 9,1 mm 142,0 × 72,5 × 7,1 mm 
hmotnost 120 g 145 g 

Zdroj: TZ Samsung

Galaxy S5 Mini: Samsung své vlajkové lodi osekal velikost, parametry i cenu

Ohodnoťte tento článek!

1 komentář

  1. Na současném kurzu totiž s největší pravděpodobností skončí jako PhysX akcelerované přes GPU. Tedy jako zajímavá funkce exkluzivní grafickým kartám AMD, avšak využitelná maximálně v hrstce her.

    ta „hrstka“ obnáší už 15 nových připravovaných her s podporou Mantle a další mají být oznámeny v listopadu … Kolik her z GPU akcelerovanou verzí physXu vyšlo za poslední 2 roky ?

    edit kvůli Samanovi, který evidentě nechápe o čem je řeč 🙂

  2. Od MS se to dalo čekat, přece nepůjde proti DX. Sony by to možná mohlo podporovat, ale z principu do toho asi nepůjde.

    Ještě by mě zajímalo vyjádření NVIDIE a Intelu. Já aspoň do teď nevím jak moc low-level Mantle je, a jak moc je svázán s GCN. AMD sice dovoluje implementovat Mantle, ale je otázka, jestli to má pro ostatní výrobce výkonostní smysl.

  3. Lukáši, tenhle článek je poněkud zavádějící. Pokud vím, tak AMD nikdy netrvdilo, že Mantle bude v jakékoli konzoli. Dokonce to netvrdil ani Anand ve svém článku. AMD tvrdilo, a je to i na tom slidu tvé newsky patrné, že Mantle je záležitostí PC. Anand pouze spekuloval o tom, že Mantle není ničím jiným, než přeneseným nízkoúrovňovým API DX z Xboxu do PC, a tahle teorie dosud vyvrácena nebyla.