GeForce PhysX vytahuje zbraně

0

Fyzikální engine PhysX akcelerovaný grafickými kartami GeForce nakonec nebude tématem konce roku 2008, ale spíše bude zajímavé pozorovat, jestli se prosadí v roce 2009. Už existující hry s využitím GPU PhysX jako například Unreal Tournament 3, GRAW 2 či Warmonger brzy doplní Sacred 2, Cryostasis, Nurien či APB a hlavně Mirror’s Edge.

Tato hra totiž patří nejen mezi ty nejvíce očekávané, ale taky poměrně originální hned ve dvou ohledech. Tím prvním je to, co ve hře vlastně děláte, tím druhým je tedy zapojení fyziky. Nvidia poskytla jedno video (dáváme k dispozici již opravenou verzi, bez onoho zpomalování pro lepší prohlédnutí efektů, které včera čtenáře na jiných webech jen mátlo), jež ukazuje hru s GPU PhysX a s PhysX přes procesor. Zatím nevím, zda vám hra plné detaily obsahující různé látky, interakci střepů s hlavní hrdinkou apod. dovolí vůbec zapnout, nebo je tato možnost zablokována (přestože PhysX může samozřejmě spočítat procesor, jen ne dostatečně rychle).

Stahněte si tedy HD video s ukázkou PhysX v Mirror’s Edge (720p, WMV, 72 MB).

Anebo vemte zavděk streamovanou verzí, kterou jsem narychlo dal na YouTube (doporučuji přepnout alespoň do vysokého rozlišení pomocí odkazu pod videem, ale spíše si opravdu stáhněte kvalitní WMV výše).

V pátek Nvidia novinářům pustila prezentaci, kterou vám ukážeme pomocí nezměněných slajdů celou, mezi už dávno známými informacemi a trochou marketingové nadsázky se dají najít tyto podstatné údaje:

  • za další zlom ve zpracování her považuje Nvidia americký fotbálek Backbreaker, jehož Euphoria engine využivá PhysX: PC verze této hry se však s vydáním nějak loudá
  • na obzoru je dalších šest her s PhysX: Sacred 2 (asi díky patchi), APB, Metal Knight Zero, Crazy Machines 2, Nurien
  • EA a 2K Games si PhysX licencovaly pro svá studia PhysX
  • v Mirror’s Edge dojde na intenzivní využití PhysX: jinak srovnatelné řešení Nvidia bude dle tohoto výrobce ve hře o více jak 80 % rychlejší než řešení ATI/AMD
  • Multi-GPU PhysX opravdu není nic nového: osobně bych uvítal, kdyby Nvidia nějak dokázala vymyslet vypnutí druhého akcelerátoru (dedikovaného pro PhysX) v případě nečinnosti. Zde je však Multi-GPU PhysX ukázána kvůli Mirror’s Edge: přidání další karty uvolní prostředky hlavní grafice. Zároveň je nepřímo naznačeno, že samotná fyzika přes PhysX využije i poměrně silnou GeForce 9800 GT

Zajímavý komentář k oznamení PhysX + EA a 2K Games a cel0 situaci kolem herní fyziky se objevil na našem fóru.

 

Ohodnoťte tento článek!