Gmail zachytí 99,9 % spamu. Jako nevyžádanou poštu nesprávně určí 0,05 % e-mailů

0

E-mail je nejdéle používaná forma elektronické komunikace. Před 40 lety k němu měli přístup jen akademici, kdežto dnes jej používají tři miliardy lidí. A protože se z počátku nemyslelo na žádné zabezpečení, každý může psát komukoliv. Není třeba odesílatele nejdříve autorizovat. Pokud zná vaši adresu, může vás zahltit tuctem zpráv za minutu. Neděje se tak díky spamovým filtrům, které mají nevyžádané poště zabránit.

Google vylepšil spamový filtr v Gmailu
Google vylepšil spamový filtr v Gmailu

Google tvrdí, že do doručené pošty v Gmailu spadne méně než 0,1 % spamu, zbytek zůstane ve zvláštní složce, kde se pošta do měsíce automaticky odstraní. A naopak ve spamové složce skončí méně než 0,05 % e-mailů, které tam nemají co dělat.

Sice nevím, na jakém vzorku Google tyto statistiky naměřil, ale u mě čísla rozhodně tak pozitivní nejsou. Je ostatně také individuální záležitostí, co kdo považuje za spam. To si uvědomuje i Google. Do Gmailu nově nasadil neuronovou síť (umělou inteligenci), jež se bude učit návykům uživatele. Co je pro jednoho spam, pro druhého je to vítaná zpráva, byť jde o reklamní nabídku z Alzy. Gmail tak bude ke každé schránce přistupovat individuálně.

 

Dalším zlepšovákem bude pokročilá identifikace odesílatele. Je snadné podvrhnout adresu, takže vám do schránky přijde zpráva od banky, kterou ale ve skutečnosti poslal nějaký phishingový útočník. Google chce tyto e-maily díky samoučícím se mechanismům zastavit před tím, aby se vůbec do doručené pošty dostaly, byť mohou na první pohled opravdu vypadat seriózně.

A právě pro banky, obchody nebo dopravní společnosti Google představil nové Postmaster Tools, pomocí nichž mohou analyzovat hromadně odesílanou poštu a odesílané zprávy nastavit tak, aby ve spamu neskončily. Zkrátka aby měsíční výpisy, letenky nebo faktury zůstaly na viditelném místě v inboxu.

Zdroj: Google

Ohodnoťte tento článek!