
V červnu Google oznámil, že pracuje na novém chování Chromu. Všechny flashové prvky, které na webové stránce nejsou hlavní a důležité, měly podle nových pravidel být zastavené a spustitelné pouze na povel uživatele. V praxi to znamená, že videa nebo hry se rovnou spustí, ale animované nebo interaktivní reklamní bannery nikoliv. Až na vyžádání (viz obrázek).
Ode dneška, 1. září, se tímto pravidlem má začít řídit stabilní verze prohlížeče Chrome (v betě už to funguje několik měsíců). Google tím chce donutit inzerenty a inzertní sítě, aby zastaralý, nenažraný a také nebezpečný formát opustili. Sám Google umí reklamy ve Flashi převést na HTML5. Vzhledem k jeho silnému tržnímu podílu by Flash konečně měl začít ustupovat.
Chrome má dle NetMarketSharu zhruba 30% zastoupení. U zbytku hlavních prohlížečů (IE, Firefox a Safari) Flash Player není součástí programů, ale musí se instalovat zvlášť. I to je o důvod víc, proč přejít na HTML5, který funguje nativně. Podle HTTPArchive jsou flashové prvky stále přítomné na 22 % webových stránek.
Zdroj: Google