Google na mobilech brojí proti plovoucím reklamám. Weby za ně bude trestat

0

Google chce dále zlepšit hledání na mobilech. Už dříve zavedl např. štítky označující weby, které jsou pro malé obrazovky uzpůsobené. Podle firmy dnes požadavkům na takové označení odpovídá 85 % ze všech webů ve výsledcích vyhledávání na mobilech. Proto si myslí, že už tato značka potřeba není, a tak ji už dále nebudeme vídat. Interně ovšem splněné nároky budou mít vliv na řazení výsledků.

Za takové prvky bude firma srážet webům hodnoceníZa takové prvky bude firma srážet webům hodnoceníZa takové prvky bude firma srážet webům hodnocení
Za takové prvky bude firma srážet webům hodnocení | Fota: Google

Další oznámená změna je ale zajímavější. Google si posvítí na rušivé prvky, které překrývají obsah a znemožňují snadno prohlédnout hledaný obsah, byť ten se pod těmito prvky nachází. Hovoříme tedy o plovoucí reklamě na webech, někdy jsou takto používány i jiné než reklamní prvky. Proto Google upřednostní weby, kde lze nalézt podobný obsah, ale bez prvků výrazně narušujících uživatelský zážitek.

Podle internetového giganta je zkrátka na mobilech těžší s takovými prvky bojovat, proto zatížené stránky ohodnotí hůře a nezobrazí je na telefonech nutně na prvních místech. K aplikaci nového kritéria hodnocení dojde 10. ledna 2017. Google nebude stránky znevýhodňovat např. při zobrazování informačních pruhů o využívání cookies, přihlašovacích dialogů tam, kde obsah není veřejně přístupný, projdou rozumně velké reklamní pruhy atp. Nepůjde tak o model „buď všechno, nebo nic“, hodnocení bude chytré.

Tyto prvky nebudou mít na hodnocení vlivTyto prvky nebudou mít na hodnocení vlivTyto prvky nebudou mít na hodnocení vliv
Tyto prvky nebudou mít na hodnocení vliv| Fota: Google

Zdroj: Official Google Webmaster Central Blog via Neowin

Google na mobilech brojí proti plovoucím reklamám. Weby za ně bude trestat

Ohodnoťte tento článek!