V nadcházejících týdnech Google opět redesignuje výsledky vyhledávače. Změny se dotknou zobrazení zpráv na desktopu, u mobilní verze k úpravě došlo v květnu. Google tvrdí, že v novém designu dá jména vydavatelů/médií na prominentní místo a že články budou organizovány přehledněji.
Jak to bude vypadat v praxi? Místo hromady textových odkazů se na stránku vejde jen několik článků. Ty všechny budou mít velký ilustrační obrázek, pod tím název a ikonku webu, titulek článku a dobu vydání. Viz srovnání v naší galerii.
TIP: Google opět redesignoval vyhledávač. Je přehlednější
V praxi to ale také znamená, že se na stejný prostor vejde méně článků a Google logicky upozadí některá média. Změna navíc evidentně stále neřeší problém, na který si stěžují evropští vydavatelé – že Google bez placení využívá jejich obrázky, titulky a perexy. Problém se paradoxně ještě prohloubí, protože obrázky budou větší, zprávy budou nápadnější a uživatelé možná tím spíš na odkaz nekliknou, protože se to hlavní dozví už z velkého nadpisu.
Over the next couple weeks we’re rolling out a redesigned News tab in Search on desktop. The refreshed design makes publisher names more prominent and organizes articles more clearly to help you find the news you need. Check it out 👇 pic.twitter.com/xa2aZfO4Qd
— Google News Initiative (@GoogleNewsInit) July 11, 2019
S redesignem se navíc ztratí důležité funkce pro samotné vyhledávání. Zadaná klíčová slova nejsou ve výsledky zvýrazněna tučně jako doposud. A odkazy na zprávy jsou vedeny černé barvě, nikoliv tradiční modré. To také možná znamená, že černé zůstanou i po navštívení stránky, zatímco dnes odkazy návštěvě zfialoví. Tím uživatel pozná, že už na stránku dříve kliknul.