Google odvolal experiment se skrýváním adres. Chrome bude jako dřív

0

Před měsícem a půl jsme psali o experimentu, který by potenciálně mohl vést ke globálnímu zatmění, pokud jde o adresy v prohlížeči Chrome. Skrývání kompletních adres s tím, že by nám na očích zůstala jen základní internetové doména, se přesně jak jsme se obávali opět ruší. Experimentů s adresou provedl v minulosti Google už více, nikdo z toho ale nic nebylo.

Funkce zatím zůstává dostupná pod jednou z vlajek na stránce chrome://flags. Část uživatelů testovacích sestavení Chromu si mohla změnu vyzkoušet úplně automaticky, firma se však nesetkala s příliš kladnou odezvou. Můžeme debatovat o tom, že běžný uživatel na adresu nehledí.

 

Každý pokročilejší nicméně v adrese někdy spatří užitečně informace. Zvýraznění domény může pomoci s identifikací podobné stránky, na druhou stranu ale lze doménu zvýraznit, např. tučným písmem. Dělá to třeba Firefox, Internet Explorer a samotný Chrome. Stačilo by vymyslet způsob lepšího zvýraznění, které by nepřišlo na úkor skrytí zbytku adresy.

Ačkoli o přínosu skrývání velké části adres můžeme debatovat, na tuto praktiku si zvykl Apple. Safari v iOS 7dělá přesně to, co Chrome v uvedeném experimentu. Navíc tuto vlastnost podědí i „velké“ Safari pro OS X. Jablečné publikum na změnu zřejmě reaguje poněkud lépe. Jak se na skrývání adres díváte vy?

Experiment odsouvá adresu na druhou kolej
Experiment odsunul adresu na druhou kolej

via OMG! Chrome!

Google odvolal experiment se skrýváním adres. Chrome bude jako dřív

Ohodnoťte tento článek!

1 komentář

  1. Mně se hlavně líbí, že Google dokáže vydělávat i na tom, co je zadarmo. Microsoft to v mnoha případech dokáže taky, ale je pořád firmou, která do značné míry myslí postaru. Licencované proprietární řešení místo open source apod. Samozřejmě že se to mění, i když je to vynucené. Přeci jenom Google jehož hlavní zdroj peněz byla praktický od začátku reklama, přemýšlí jinak. Microsoft se to musí ještě učit. Takže jakkoli jste to myslel jako ironii, tak to co píšete je pravda. Mimochodem vy si myslíte, že by Microsoft tak jako tak poskytl WP zadarmo? Ano je to strategie… zoufalá (nebo chcete-li vynucená) obchodní strategie. Napsat to tak by bylo korektnější? Slovo zoufalá je tam správně. Srovnávat v tomto směru situaci WP a androidu je trochu zvláštní.

  2. Tak to se omlouvám, to jsem nevěděl. Ale vysvětluje to popularitu Androidu v Číně, to jo. Na druhou stranu ale nechápu, proč je licence za Windows Phone pro výrobce překážkou, ale licenci za služby Google platí (vyjma Číny) snad všichni.