Nový report Googlu o boji s pirátstvím. Za YouTube vyplatil 3 miliardy dolarů

Jak se firma vypořádává s pirátským obsahem ve svých službách?

2
Google
Google

Přestože jsme teprve vstoupili do měsíce listopadu, Google už vydal report, jak potíral pirátství v roce 2018. Jako poskytovatel zejména platformy YouTube nese část zodpovědnosti za ochranu duševního vlastnictví, podobně se ale ochrana vztahuje např. k jeho internetovému vyhledávači. Co nám čísla prozrazují?

Skrze systém Content ID držitelům a držitelkám práv Google vyplatil přes 3 miliardy dolarů za případy, kdy si tyto osoby zvolily monetizaci vlastního obsahu v jiných videích na YouTubu (kam je každou minutu nahráno přes 400 hodin videa). Službu měsíčně využije 1,9 miliardy lidí, 70 % sledování se odehraje na mobilních zařízeních.

Provozovatel videoslužby za celou dobu investoval přes 100 milionů do rozvoje Content ID. Jeho databáze dnes čítá přes 80 milionů vzorků, systém využívá přes 9 000 partnerek a partnerů Googlu. Content ID zodpovídá za 98 % hlášení o porušování autorského práva, přes 90 % těchto hlášení končí tím, že se dotyčný subjekt rozhodne video raději monetizovat.

 

Co je Content ID? Jedná se o systém, který na YouTubu pomocí digitálních otisků odhaluje videa, která se aspoň z části skládají z autorsky chráněného obsahu. Držitelé a držitelky práv mohou chtít taková videa mazat, mohou na nich ale rovněž vydělávat. Testování Content ID začalo v červnu 2007.

Od října 2017 do září 2018 Google dále přes 1,8 miliardy dolarů za reklamy vyplatil hudebnímu průmyslu. Reklamy v hudebních videích do pokladny celkově přivábily přes 6 miliard, které získaly subjekty držící autorská práva.

YouTube

Google versus pirátství v roce 2018

Jak jsem naznačil, boj s pirátstvím se týká i vyhledávače Google. Ten byl nucen na žádosti prověřit 882 milionů adres URL, odstraněno jich z vyhledávače bylo 95 %. Google v roce 2017 také odmítl přes 10 milionů reklam, jež pravděpodobně porušovaly autorské právo, a odstranil v této souvislosti přes 14 000 položek z Play Storu.

Firma rovněž uvádí, že v tomto roce zaznamenala pokles zájmu o pirátství, zatímco zájem o legální obsah rostl. Podrobnosti najdete ve zprávě od Googlu, jež se kromě statistiky věnuje spolupráci s vládami a firmami, především však rozebírá problematiku ochrany duševních práv ve službách YouTube, vyhledávání Google, Google Play a AdSense. Závěrem doplňuje pohled na nové formy pirátství.

Nový report Googlu o boji s pirátstvím. Za YouTube vyplatil 3 miliardy dolarů

Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 4 hlas/ů

2 KOMENTÁŘE

  1. > držitelům a držitelkám práv
    > partnerek a partnerů Googlu

    Proboha, vždyť z toho tečou oči. SJW fanatismus už i zde? Čeština je poměrně flexibilní a dost často se termín dá použít v odosobněném významu. „Držitel práv“ či „firemní partner“ je perfektní příklad, a daný termín nepřekládá žádné konkrétní pohlaví. Už jen z toho důvodu, že často se jedná o firmu a nikoliv osobu, a tam už nucené skloňování do ženského rodu nedává smysl žádný. Nebo si myslíte, že např. zákony ČR ve svých formulacích všude píší „držitel či držitelka“? Prohledejte si sbírku, držitelku tam nenajdete. Protože v obecném významu nepředpokládá pohlaví. Můžeme se prosím vyvarovat hyperkorektnosti a prostě psát jednoduše česky?

    • Takhle tady někteří autoři píší již docela dlouho, takže se docela divím, že jste si toho všiml až teď. Osobně mě to taky trochu tahá za oči, ale myslím si, že upozorňovat na to může jen člověk, kvůli kterému se tohle v prvé řadě vůbec začalo používat.