Google přinese reklamu, která vám vnutí instalaci aplikace pro Android

0

Google v příštích měsících přijde s novým formátem reklamy pro mobily. Vyhledávání, videa na YouTube i mobilní reklamní sítě AdMob budou lidem nabízet aplikace ke stažení nebo je donutí stávající aplikace častěji používat. V reklamě už budou tlačítka install a open, inzerenti dosud mohli odkazovat jen na stránku v Play Storu.

Nová mobilní reklama Googlu
Nová mobilní reklama Googlu

Firmy, které si budou chtít reklamu zakoupit, budou moci lépe vybírat cílovou skupinu na základě toho, jaké aplikace, nákupy a jak často tento software provozují. Jako příklad Google uvádí, že pokud používáte fitness aplikace pro měření běhu, reklama vám může nabídnout instalaci programů pro sledování příjmu kalorií z jídla. Obojí spolu totiž souvisí.

 

Uživatelé podle Googlu spustí přes 80 % nainstalovaných aplikací pouze jednou a pak je odstraní. O užitečnosti je teď přesvědčí nová reklama, která vás díky technologii deep linking přesměruje až na konkrétní místo v aplikaci. Pokud například máte nainstalovánu aplikaci HotelTonight a budete přes Google hledat nocleh v San Francisku, reklama vás v HotelTonight přesměruje přímo do sekce se sanfranciskými hotely.

Deep linking nicméně funguje jen v aplikacích pro anglofonní trh, konkrétně v aplikacích jako IMDB, Rotten Tomatoes, Wikipedia, 500px, AOL, BigOven, Bleacher Report, Booking.com, Eventbrite, Glassdoor, Goodreads, Huffington Post, Merriam-Webster, Pinterest, Realtor.com, Seeking Alpha, TalkAndroid, TheFreeDictionary, The Journal, TripAdvisor, Tumblr, Urbanspoon, Wattpad, YP, Zagat, Zappos nebo Zillow (viz starší blogpost Googlu).

S novinkou souvisí i vylepšení systému AdWords. Inzerenti v něm budou moci měřit konverze v celém životním cyklu aplikace od její instalace, přes in-app platby až po jejich pravidelné používání.

Zdroj: Google

Ohodnoťte tento článek!