Vypadává vám doma Wi-Fi? Možná za to může Google [aktualizováno]

6
Google
Ilustrační foto (zdroj: Skitterphoto / Pixabay, úprava Lukáš Václavík)

Aktualizováno 18. 1. 2018

Google už chybu uznal, příčina je skutečně taková, jako zjistili experti z TP-Linku. Postihuje uživatele s Androidem a zařízením s podporou Castu (Chromecast, Android TV, Google Home). Opravu vydal dnes (18. ledna) skrz Služby Google Play. Není tedy závislá na aktualizaci Androidu ani systému v routerech.

Původní článek z 16. 1. 2018

Největší výrobce zařízení s Wi-Fi na svém webu reagoval na kritiku uživatelů, kteří si stěžují, že jim od loňského podzim doma často vypadává síť. TP-Link situaci prověřil a zjistil, že chyba nakonec není na jeho straně, ale nejspíš se týká novějších verzí Androidu a aplikací od Googlu.

Problém údajně spočívá ve funkci Cast, což je streamovací protokol, který slouží ke komunikaci mobilu a Chromecastu, Android TV nebo reproduktoru Google Home. Ta využívá Multicast DNS, jež v okolí vyhledává produkty, s nimiž by mohl mobil komunikovat. MDNS se používá také ve Windows k zjištění dostupnosti síťových tiskáren, u Applu (Bonjour) pro vyhledávání různých síťových zdrojů apod.

Google Chromecast 2
Google Chromecast 2

V Androidu to teď podle zjištění TP-Linku funguje tak, že Android každých 20 sekund zašle pár packetů, aby s dostupným Chromecastem a spol. zůstal stále ve spojení. Problém prý nastane, když se telefon uspí a následně po čase probudí. To najednou může poslat i více než 100 000 packetů vysokou rychlostí a zahltit tak síť (takový domácí útok typu DOS – denial of service). Čím déle telefon spí, tím více packetů se zašle. Mobil se kvůli chybě evidentně snaží dohnat veškeré kontroly z doby, kdy spal.

TP-Link chybu vyřešil u vybraných routerů aktualizací firmwaru. Ty by lokálnímu DOS útoku měly odolat. Problémem už se ale začal zabývat i sám Google. Oprava na jeho straně bude samozřejmě rozumnější a pro uživatele jednodušší.

 

Ohodnoťte tento článek!

6 KOMENTÁŘE

  1. V poslední době mým dvěma známým skutečně vícekrát vypadla síť. Jeden používá desktop W10 a Android. Druhý známý používá Ubuntu 16.04 naprosto neaktualizované a Android. U obou pomohly změny kanálů po analýze, kde je místo. Když síť vypadla, smartphone se někdy po čase chytnul, ale windy ne. Za mě tedy-to co včlánku jest by asi odpovídalo…

  2. Tak mám podobný problém a stále jsem nevěděl, čím to je. Víc jak 3 roky mi router fungoval naprosto bezvadně. Posledních několik měsíců má třeba 3x za den mikrovýpadek. Nejprve jsem podezíral poskytovatele, ale následně jsem zjistil, že se router sám resetuje, ale ne HW, ale jen SW. Prostě nenastartuje celý znova, ale jen vyresetuje veškeré statistiky a odpojí všechna zařízení a tváří se, že došlo k restartu. Ve skutečnosti ale restart trvá cca minutu, takže skutečný restart to být nemůže.
    Za boha jsem nemohl přijít na to, co to dělá. Teď budu muset vyzkoušet, jestli to tedy nedělají mobily. To budou asi děti dost řvát, až jim sdělím, že kvůli testování nebudou moci týden využívat wi-fi. 🙂