Google zažil nejlepší čtvrtletí v historii. Jen nebýt té obří pokuty v EU…

1
google logo googleplex

Alphabet, matka Googlu, ukončila druhé čtvrtletí 2018 s rekordními tržbami ve výši 32,7 miliardy dolarů, což je o 26 % více než před rokem. Tržby těsně překonaly i poslední tři měsíce roku 2017, kdy jsou výsledky kvůli Vánocům tradičně nejsilnější.

Čistý zisk vzrostl o 32 % na též rekordních 8,3 miliardy dolarů. Alphabet už ale předem avizoval, že ve finančních výsledcích zohlední nedávno udělenou pokutu 5,07 miliardy dolarů, kterou kvůli zneužívání dominantního postavení na Androidu dostal od Evropské komise. Ještě ji ale nezaplatil a proti rozhodnutí se odvolal.

Motorem celého holdingu zůstává Google, jen 145 milionů z bezmála 33 miliard pochází z jiných dceřinek. Ale zatímco Google vygeneroval provozní zisk 9 miliard dolarů, zbylé firmy v koncernu prodělaly 732 milionů.

U Googlu se nic nemění, drtivá většina příjmů pochází z reklamy. Z přímého prodeje služeb a produktů firma do kasy přišlo 4,4 miliardy dolarů, inzerce má na svědomí 28,1 miliardy. Z toho reklama na webech Googlu přinesla 23,3 miliardy, z ostatních webů pak 4,8 miliardy. Již tradičně klesla průměrná cena za proklik (tentokrát o 10 %), což ale Googlu kompenzoval fakt, že počet kliknutí na reklamy meziročně vzrostl o 15 %.

Více o hospodaření Alphabetu najdete v článku na Euru.

Google zažil nejlepší čtvrtletí v historii. Jen nebýt té obří pokuty v EU…

Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 2 hlas/ů

1 komentář

  1. „Najlepšie“ ako pre koho. V trhovej ekonomike je dôležitá neexistencia monopolu, kt. Google jednoznačne je. Ľudia sa tak zameriavajú na úspech, že už vôbec nezohľadňujú následky činov.

    Na economists.com teraz vyšiel článok, kt. presne popisoval ako sa z týchto technologických firiem stali určovatelia deja – určujú čo chceme, čo si myslíme a určujú aj náš politický názor alebo vierovyznanie, hoci si toho niesme vedomí.

    Nebyť snahy neplatených ľudí a teda „dobrovoľníkov“, monopolom by bol aj Intel, nVidia, bol by ním aj Apple alebo Samsung. Len to dokladá, aká účinná je propagácia v zahrávaní si s ľudskou psychikou.

    V trhovej ekonomike je jedna obrovská diera a tou je nemožnosť výrobcov ustáliť cenu legálne, pretože sa to zneužíva. Lenže potom by výrobcovia nemuseli zdierať zamestnanca a nežili by sme v tak konzumnej a iracionálnej spoločnosti.

    Celkovo nikoho netrápi, že sa z kapitalizmu a trhovej ekonomiky stalo presne to, čo sa z nich nemalo stať!