Google odhalil finanční výsledky za třetí čtvrtletí fiskálního roku 2014. V něm utržil 16,52 miliardy amerických dolarů, což je o pětinu více než loni ve stejném období. Čistý zisk ale kvůli zvýšeným nákladům klesl o pět procent na 2,81 miliardy dolarů.

Dvě třetiny tržeb, přesněji 68 %, mají na svědomí jeho vlastní stránky a služby, za poslední tři měsíce utržily celkem 11,25 miliardy. Jednadvacet procent tržeb, tedy 3,43 miliardy dolarů, vygenerovaly partnerské stránky (AdSense). Zbylých 11 % přišlo z Motoroly. Ta překvapivě meziročně navýšila tržby o 50 %, z 1,23 miliardy na 1,84 miliardy.

 

Reklamy Googlu pokračují v dřívějších trendech. Opět se zvýšil počet prokliků, a to o 17 % ve srovnání s rokem 2013, ale jejich cena znovu poklesla o dvě procenta. To kvůli mobilům, kde reklama stále roste, ale prokliky jsou levnější než na desktopu.

Google na účtech a v obchodovatelných aktivech drží celkem 62,16 miliardy dolarů. Ke konci září zaměstnával 55 030 lidí na plný úvazek, meziročně vyrostl o dalších 3000 hlav.

Zdroj: Google

Ohodnoťte tento článek!