GPU a CPU konzole Nintendo NX je prý od Nvidie, místo AMD bude uvnitř Tegra

0

Před nedávnem Nintendo oficiálně odhalilo, že v březnu příštího roku vypustí na trh svou novou konzoli NX, patrně nahrazující Wii U, jež tak úplně nezvládlo navázat na úspěch předchozího Wii. Nintendo doposud (již po tři generace) používalo GPU od ATi/AMD a čekalo se, že stejná firma by tuto zakázku mohla získat opět, nádavkem možná i s CPU, u nějž je pravděpodobný odklon od historicky používaného PowerPC. Možná je ale naopak. Objevila se totiž zpráva, že tento kontrakt semi-custom divizi AMD vyfoukl úhlavní konkurent Nvidia.

Tuto informaci publikoval web TweakTown, který prý tip dostal již před časem, nyní se mu jej však podařilo potvrdit z dalšího zdroje. Tito informátoři údajně tvrdí, že Nintendo novou konzoli založilo nikoliv na APU AMD, ale na čipu Tegra od Nvidie. Ten bude prý obsahovat GPU poslední generace, tedy Pascal – to by také asi znamenalo výrobu na 16nm FinFETovém procesu. Není známo, či označení Tegra v tomto kontextu znamená zcela standardní mobilní či embedded SoC, jaký Nvidia nabízí i dalším klientům, nebo zda firma vyvinula řešení na míru.

Nintendo by mělo pravděpodobně prozradit více informací o konzoli NX na výstavě E3 v červnu, kdy by se něco o hardwaru tohoto zařízení mohlo provalit ven – ovšem konkrétní dodavatel technologie ještě zveřejněn být nemusí. O podobě konzole toho zatím není moc známo, použití Tegry by ale mohlo znamenat i to, že půjde o mobilní zařízení, možná dokonce i tablet. Ačkoliv totiž Tegry z tohoto pole vytlačili jiní konkurenti, má Nvidia na tablety s operačním systémem na bázi Androidu stále potřebné zkušenosti.

 

Procesorová architektura by – pokud se zpráva zakládá na pravdě – vzhledem k IP a zkušenostem Nvidie patrně byla ARM a přístroj by nebyl přímo kompatibilní s Wii a Wii U. O výkonu tohoto SoC zatím nelze moc vyvozovat, jelikož bude záviset hlavně na tom, jak velkou plochu a spotřebu Nintendo strpí. Záležet také bude, jaké povahy budou hry pro tuto platformu – či se budou spíše podobat těm pro Xbox One/PS4, nebo méně náročným titulům pro telefony.

 

To, že Nvidia přetáhla jednoho z velké trojky na svou stranu, má nepochybně velký význam, ostatně čipy pro konzole (zejména ale asi ty pro Xbox One a Playstation 4) tvoří hodně velké procento tržeb AMD, které o část těchto peněz logicky přijde. Zajímavé nicméně je, že Nvidia původně mluvila o tom, že o výrobu pro konzole, kde bývají nízké marže, nemá zájem – pokud samozřejmě nešlo o případ „kyselých hroznů“. Nicméně je možné, že nyní je již jiná situace. Tegry totiž de facto skončily na mobilním trhu a tak se za současných okolností další odbytiště, byť i méně výnosné, začíná hodit.

Nvidia v době okolo uvedení současných na AMD běžících konzolí tvrdila, že konzolové čipy by vyrábět mohla, ale jejich výrobci jednoduše nabízeli příliš málo. To je pozoruhodné, protože zrovna Nintendo se zdá být největším ze „škudlilů“ ze tří výrobců konzolí. Doposud totiž jak Wii, tak Wii U měly výrazně slabší hardware proti konkurenci, podle všeho bylo na výrobní náklady CPU a GPU velmi tlačeno. Možná i více, než bylo výhodné. Uvidíme tedy, jak se Nvidia s takovou výzvou popasuje. Možná se však tentokrát situace neobrátí a Nintendo zainvestuje do výkonnějšího hardwarového základu.

Zdroj: TweakTown

Ohodnoťte tento článek!