GPU a CPU konzole Nintendo NX je prý od Nvidie, místo AMD bude uvnitř Tegra

0

Před nedávnem Nintendo oficiálně
odhalilo, že v březnu příštího roku vypustí na trh svou
novou konzoli NX, patrně nahrazující Wii U, jež tak úplně
nezvládlo navázat na úspěch předchozího Wii. Nintendo doposud
(již po tři generace) používalo GPU od ATi/AMD a čekalo se,
že stejná firma by tuto zakázku mohla získat opět, nádavkem
možná i s CPU, u nějž je pravděpodobný odklon od
historicky používaného PowerPC. Možná je ale naopak. Objevila se
totiž zpráva, že tento kontrakt semi-custom divizi AMD vyfoukl
úhlavní konkurent Nvidia.

Tuto informaci publikoval web
TweakTown, který prý tip dostal již před časem, nyní se mu jej
však podařilo potvrdit z dalšího zdroje. Tito informátoři
údajně tvrdí, že Nintendo novou konzoli založilo nikoliv na APU
AMD, ale na čipu Tegra od Nvidie. Ten bude prý obsahovat GPU
poslední generace, tedy Pascal – to by také asi znamenalo
výrobu na 16nm FinFETovém procesu. Není známo, či označení
Tegra v tomto kontextu znamená zcela standardní mobilní či
embedded SoC, jaký Nvidia nabízí i dalším klientům, nebo
zda firma vyvinula řešení na míru.

Nintendo by mělo pravděpodobně
prozradit více informací o konzoli NX na výstavě E3
v červnu, kdy by se něco o hardwaru tohoto zařízení
mohlo provalit ven – ovšem konkrétní dodavatel technologie
ještě zveřejněn být nemusí. O podobě konzole toho zatím
není moc známo, použití Tegry by ale mohlo znamenat i to, že
půjde o mobilní zařízení, možná dokonce i tablet.
Ačkoliv totiž Tegry z tohoto pole vytlačili jiní konkurenti,
má Nvidia na tablety s operačním systémem na bázi Androidu
stále potřebné zkušenosti.

 

Procesorová architektura by –
pokud se zpráva zakládá na pravdě – vzhledem k IP
a zkušenostem Nvidie patrně byla ARM a přístroj by
nebyl přímo kompatibilní s Wii a Wii U. O výkonu
tohoto SoC zatím nelze moc vyvozovat, jelikož bude záviset hlavně
na tom, jak velkou plochu a spotřebu Nintendo strpí. Záležet
také bude, jaké povahy budou hry pro tuto platformu – či se
budou spíše podobat těm pro Xbox One/PS4, nebo méně náročným
titulům pro telefony.

 

To, že Nvidia přetáhla jednoho
z velké trojky na svou stranu, má nepochybně velký význam,
ostatně čipy pro konzole (zejména ale asi ty pro Xbox One
a Playstation 4) tvoří hodně velké procento tržeb AMD,
které o část těchto peněz logicky přijde. Zajímavé
nicméně je, že Nvidia původně mluvila o tom, že o výrobu
pro konzole, kde bývají nízké marže, nemá zájem – pokud
samozřejmě nešlo o případ „kyselých hroznů“. Nicméně
je možné, že nyní je již jiná situace. Tegry totiž de facto
skončily na mobilním trhu a tak se za současných okolností
další odbytiště, byť i méně výnosné, začíná hodit.

Nvidia v době okolo uvedení
současných na AMD běžících konzolí tvrdila, že konzolové
čipy by vyrábět mohla, ale jejich výrobci jednoduše nabízeli
příliš málo. To je pozoruhodné, protože zrovna Nintendo se zdá
být největším ze „škudlilů“ ze tří výrobců konzolí.
Doposud totiž jak Wii, tak Wii U měly výrazně slabší
hardware proti konkurenci, podle všeho bylo na výrobní náklady
CPU a GPU velmi tlačeno. Možná i více, než bylo
výhodné. Uvidíme tedy, jak se Nvidia s takovou výzvou
popasuje. Možná se však tentokrát situace neobrátí a Nintendo
zainvestuje do výkonnějšího hardwarového základu.

Zdroj: TweakTown

Ohodnoťte tento článek!