Grafická karta od EVGA na reklamaci. Katastrofa, nebo výhra v loterii? [blog]

0

Nikoho netěší, když koupená věc nefunguje tak, jak má. Ale že to ještě nemusí být konec světa, o tom vás možná přesvědčil už Adam ve svém popisu zkušenosti se záručním servisem Dell. V mém případě byla od koupě problematická grafická karta EVGA GeForce GTX 660 3GB FTW Signature 2, kterou jsem před zhruba třemi lety nahradil onoho času dva roky zcela skvěle fungující kartu EVGA GeForce GTX 460 SuperClocked 1GB.

 

Nová 660 měla v poměru cena/výkon a výkon/příkon skvělé parametry a plně by mi i nadále dostačovala na většinu herních titulů. Avšak u her, jež jsem hrával po pořízení grafiky, často „padal“ grafický ovladač Nvidia. Přestože jsem zkoušel různé testy, měnit nastavení či hardware, herní titul jakým je World of Tanks byl v různých patchích více či méně provázen hroucením grafického ovladače spojeným s pádem hry do desktopu. Navíc nebylo možné hru obnovit a pokračovat, nutný byl její restart.

Věřil jsem, že nové verze ovladačů problém vyřeší a mezitím jsem se skoro dva roky bavil hraním módu DayZ Epoch hry Arma 2 Operation Arrowhead. V DayZ grafický ovladač nepadal, ale často se projevoval stuttering (cukání). Letos v létě jsem dostal chuť zahrát si World of Tanks a nově uvedenou otevřenou betu hry World of Warships, ale ouha, problémy s pády her opět na světě. K tomu se přidaly „crashe“ u Arma 3 a mně došla trpělivost.

Grafika byla v půlce listopadu 2015 již po dvouleté záruce u prodejce a jedinou možností bylo zkusit napsat na podporu výrobce. Ještě jsem samozřejmě mohl grafiku hodit do koše a koupit novou – to by ale přece jen znamenalo investici přesahující sedmi tisíc korun, pokud bych chtěl přetaktovaný mainstream s větší pamětí (jakým svého času byla právě problematická karta).

Napsal jsem tedy support ticket v členské zóně na webových stránkách EVGA. Napřed jsem žádal o radu, co by šlo přenastavit nebo upravit, aby karta byla stabilní. Na fórech jsem nalezl, že existuje pro UEFI updatovaný GPU firmware pro karty GTX 660 – pokud nepostují nebo je problém s bootem, což podle supportu není můj případ. Pak navrhuji, že kartu pošlu k nim na servis, aby se zjistilo, zda není vadná, že klidně vše uhradím, hlavně aby karta fungovala jak má.

 Vše se odehrávalo v následujícím scénáři.

  • 8. 10.     EVGA Support Email Received – Question submitted (Support Ticket Submitted)
  • 9. 10.     EVGA Support Email – Question answered (Possible solution)
  • 11. 11.   EVGA Support Email – Question submitted (Further information)
  • 11. 11.   EVGA Support Email – Question answered (Possible solution)
  • 11. 11.   EVGA Support Email – Question submitted (Further information
  • 11. 11.   EVGA Support Email – Question answered (Possible solution)
  • 12. 11.   EVGA Support Email – Question submitted (Can I RMA?)
  • 12. 11.   EVGA Support Email – Question answered  (RMA Opened)
    • Thank you for your email. If you are still experiencing these problems after trying these steps, it does sound like the product could be defective. In this case, we would be glad to replace it via the RMA process.

Napřed jsem po první odpovědi měl pocit, že se úspěch nedostaví, ale po měsíci a čistém reinstallu systému a opětovném vyzkoušení grafiky jsem se odhodlal v support ticketu pokračovat. Zabralo to dva dny komunikace, než se EVGA ujistila, že můj problém není nějáká softwarová záležitost. Během této doby jsem poslal popis mého hardware včetně několika screenshotů pádů ovladač z prohlížeče údalostí Windows, aktuálního a plně aktualizovaného operačního systému v centru Windows Update i GeForce Experience a textový soubor z dxdiag.

   

Následně jsem dostal možnost poslat kartu balíkem do Německa nebo si u EVGA připlatit a nechat poslat napřed náhradu a pak až vadnou kartu odeslat. Chtěl jsem mít jistotu, že dva měsíce před vypršením tříleté záruky od výrobce je RMA skutečně oprávněná, tak jsem vybral cenný balík od České Pošty, kartu zabalil do antistatického a bublinkového sáčku, ve kterých byla karta při koupi zabalena, na poště vybral vhodnou krabici a takové ty polystyrenovopěnové „éčka“ na výplň a kartu jsem za se vším všudy pětistovku do německého servisu Evga odeslal.

Proces odeslání a přepravy vypadal takto:

  • 14.11.2015 Podání zásilky. Pošta Olomouc.
  • 16.11.2015 Odeslání zásilky do země určení.   
  • 16.11.2015 Převzetí zásilky vyměňovací poštou v zemi určení.       
  • 19.11.2015 Doručení zásilky v zemi určení.                                                     

EVGA mi přijetí zásilky potvrdila a následující den ráno již posílala novou kartu

  • RMA Received:  Received On: 11/19/2015
  • Shipping Status:  Shipped On: 11/20/2015 – Tracking Number: xxxxxxxxxxxxxxxxx
  • Shipping Out Option Selected: Ground
  • Part Number Out: 04G-P4-3966-KR

Byl jsem velice mile překvapený až jsem skoro nevěřil, když mi EVGA jako náhradu v Member zone u otevřeného RMA napsala, že posílá zpět grafickou kartu EVGA GeForce GTX 960 4GB SSC GAMING ACX 2.0+. UPS mi ji doručilo v úterní poledne 24. 11. Během deseti dní byla karta odeslána, vyměněna za novou o třídu dražší a lepší kartu. Ani nevím co s GTX 660 bylo nebo nebylo. Byl jsem opravdu ohromen a EVGA si tím samozřejmě získala mou zákaznickou přízeň.