Takhle by mohla vypadat nejvýkonnější konzole. Mad Box na prvních obrázcích

17
Mad Box koncept prototyp
Jak by mohl vypadat Mad Box

Mad Box je jedno z největších překvapení roku. Herní studio Slightly Mad stojící za řadou výborných závodních her chystá vlastní herní konzoli, která by konkurovala PlayStationu 5 i další generaci Xboxu. Začátkem měsíce to potvrdil Ian Bell, zakladatel a šéf společnosti s tím, že Mad Box přijde do tří let, nabídne výkon pro hraní v 4K při 60 snímcích za sekundu a vyrovná se velmi rychlým PC roku 2021.

Jeho tvrzení zatím bereme s rezervou. Adeptů na rozbití trojbloku Sony, Microsoft a Nintendo již bylo několik, ale nikdo neuspěl. O Steam Machines nebyl zájem, přestože za nimi stojí firma, která změnila hraní na PC. Znovuoživené Atari VCS zatím připomíná spíš podvodnou kampaň. Jestli se konzole mají něčeho bát, tak to budou mobily.

Mad Box ale nebudeme dopředu odepisovat, každá konkurence bude dobrá. Ian Bell v těchto dnech na svém Twitteru zveřejnil i několik prvotních konceptů, jak by konzole mohla vypadat. Tři různé varianty se víc lišit nemohou. Jedna má na těle samé kudrlinky a světýlka. Druhá vypadá jako seříznutá kostka, kterou půjde roztáhnout jako akordeon.

Soupeře nejvíce připomíná třetí koncept. Čelo odkazuje na křídla formulí a supersportů, což vzhledem k zaměření firmy dává smysl. Podobně je designován i ovladač. Jak čelo konzole, tak i gamepad by mohly obsahovat displej. Na konzoli zobrazí tlačítka, právě přehrávanou hru, hudbu či film. Na gamepadu pak virtuální klávesnici nebo ovládací prvky her. Spekuluje se, že displej by se mohl objevit na páté generaci DualShocku.


Takhle by mohla vypadat nejvýkonnější konzole. Mad Box na prvních obrázcích

Ohodnoťte tento článek!
3.7 (74.4%) 25 hlas/ů

17 KOMENTÁŘE

  1. Koncepty teda nic moc, až na ten třetí. Gamepad mi připomíná tu oblodnost, co měla Sega Dreamcast.

    Ale nejdůležitější bude někoho přesvědčit, aby pro to vytvořil hry. Pokud do toho nenalejou obrovský množství peněz, nebo nepoužijou nějakou standartní platformu (ideálně windows), tak moc šancí nemaj. Na knihovně her to všechno stojí a propadly mnohem větší společnosti, co si to mohly dovolit, jako je výše zmíněné valve. A i kdyby se jim podařilo získat porty multiplatformních her, tak to není všechno, což může potvrdit microsoft s xbox one.

    • Ano, obsah bude stezejni. Ja treba nemohu porovnat PSN s XBox Live, ale udajne MS reseni je uzivatelsky privetivejsi. Nicmene PS ma za sebou tolik skvelych exkluzivek, ze MS ho proste rozdrtit nemuze.
      Zalozit Mad Box na Windows by sice ulehcilo vyvojarum, ale cim by pak konkurovali MS, kteri maji mnohem vic prostredku, vybudovanou platformu a dnes uz i nekolik hernich studii pod svymi kridly? Navic ani Nvidia, ani Intel se tlacit nenechaji, zbyva AMD, ktere bude v PS a XBox. Takze jedine nejaky plnotucny naslapany ARM, ale tam zase neni tah na AAA hry zdimajici vykonny HW. Navic UHD@60 za 3 roky? Vzdyt to uz tu mame ted, i kdyz zatim ne uplne v mainstreamu.
      Ale jestli se jim skutecne podari prorazit, tak to bude pecka 🙂

    • Ian Bell umi penize vymacknout z kampane, na CARS vybrali cca $11milionu ktere na ten projekt ani neutratili, samotne jejich hry maj zatim na konte zisky asi 300 milionu dolaru, uzasne na tomhle studiu je, ze je vesmes hodne male a vyuziva hlavne freelancery

      vesmes bude Ianovi stacit kdys mu fanousci zaplatej vesmes jen vyber HW + jeho testovani na par set prototypech v poslednich par mesicich pred “vydanim”, a pak to cele postavit na nejake distribuci Linuxu jako to chtel udelat Steam aby to melo zarucenou zakladnu her, Steam do SteamMachine podle vseho az zas tak moc penez nedal, stalej team kolem SteamMachine cital 4 lidi, coz je na vyvoj takove veci vesmes smesnej team lidi s minimalnim rozpoctem, Ian na tom dle me nebude tratit a vydela na tom balik kdyby to nakonec skoncilo jen u par set testovacich prototipu a skoncilo to vesmes necim jako SteamMachine 😀

      • Ale je rozdíl vybrat peníze na hru (a pak ji dobře vyvinout) a udělat herní konzoli. Připravit hardware a dát jej do nějaké pěkné krabice nebude problém. Horší to bude s tím přesvědčit ostatní vývojáře, aby pro Mad Box dělali hry. Tím spíš, pokud bude konzole vázaná jen na jejich engine (což imho asi nebude). Tady měl Steam výhodu, že hardware byl jen počítač, software jen upravený linux a her už měli spoustu.

        • pokud tohle nekdy dopadna, tak to taky bude jen pocitac, podobne touhy ma spousta lidi v oboru a vesmes to zacina a konci jen designem prave kejsy pro jakoze herni PC do obejvaku + nejakym ovladacem s ovladacimi prvky ktere si autor vysnil, tedy takove PC konzole s jinym ovladacem, a na to ti dnes bohate staci suma od pul do treba 2 milionu dolaru abys to dostal do sveta

          • Bell říkal, že to nemá být jen obyčejné PC. Zároveň to chtějí prodávat za konkurenceschopnou cenu, tedy ne moc nad 500 dolarů, kolik běžně stojí ostatní konzole. To by si se špičkovým hardwarem mohli dovolit, jen kdyby to dotovali. Dotovat to můžou, jen pokud budou prodávat hry po milionech. A k tomu zase potřebují prodejně úspěšnou konzoli. To je zamotaný kruh.

            Já věřím, že dokážou vyrobit konzoli / upravené herní PC. Věřím, že by na tom dokázali nabídnout špičkově optimalizované Project Cars 3. Ale dál už jsou to jen zbožná přání.

  2. Podle mě je to strašná blbost a nemá to šanci. Stále si myslím, že si z nás autoři (té konzole, ne Cnews 🙂 ) spíše střílejí. Navíc podle informací to není obecná konzole, ale poběží tam pouze věci na jejich engine. Ten sice může použít libovolný vývojář, ale kdo by to dělal…
    Ty tvary jsou tak rozdílné, že tam nemůže být použito stejné/podobné HW řešení, na kterém závisí i chlazení atd. Je to myslím celé jen malůvka na oblbnutí lidí.

  3. Pokud to nebude opravdový propadák, tak je objektivně naprosto jisté, že tato konzole bude ve srovnání s PS a XBOX jednoduše lepší. Protože finanční podmínky těchto dvou firem jsou násobně jinde a tudíž je toto nutné zahrnout do objektivního posouzení daných výrobků.