Jeden e-shop, dvě ceny. Obchody mohou „trestat“ za věrnost

6
Sleva 90 %
Ilustrační foto (autor: Lukáš Václavík)

Až 4,5 milionu českých uživatelů navštíví alespoň jednou za měsíc Heuréku, největší srovnávač zboží na tuzemském internetu. Sledují reputaci e-shopů, čtou recenze produktů a samozřejmě také hledají nejnižší ceny. Co vás možná až dosud nenapadlo, je, že přes Heuréku můžete dokonce získat vyšší slevu.

Na tuto zajímavou skutečnost o víkendu upozornil Jan Kvasnička, ale již před dvěma lety se tématu na svém blogu věnoval František Vaverka. Pokud e-shop navštívíte zadáním adresy do prohlížeče, u produktu může být vyšší cena než při návštěvě skrz srovnávač. E-shop tak de facto znevýhodní pravidelné nakupující, kteří jsou jinak spokojení a navštěvují jej přímo.

Vaverka uvedl příklad s obchody i-Hračkářství.cz a MegaKnihy.cz, Kvasnička upozornil na parfumerii Notino.cz a pod jeho tweetem se objevil i tip na VašeČočky.cz. Marketingové triky tedy zkoušejí obchody různého zaměření. U Notina se sleva klidně se zvýší z 25 na 40 %, což u dražších parfémů dělá i několik stovek rozdílu.

TIP: Není sleva jako sleva. Jak nenaletět na falešné výprodeje?

E-shopy mohou stejné zboží ocenit pokaždé jinak. U zmíněného Notina jsem objevil odlišné ceny jen v případě Heuréky, ale obchodu nic nebrání nasadit jinou slevu při přístupu z konkurenčního Zboží.cz, Facebooku, cashbackových portálů (jako je Tipli.cz) nebo třeba reklam. U čínských obchodů se zase můžete často setkat s tím, že nákup přes mobilní aplikaci je levnější než přes web na počítači. Někdy se nemusí lišit slevy, ale dostanete jiné výhody jako bezplatnou dopravu či dárek navíc.


Nakupující tak musí být pořád ve střehu. Snad v budoucnu někdo vyvine metasrovnávač, který bude srovnávat ceny různých srovnávačů…

Používáte při nakupování srovnávače cen?
Jeden e-shop, dvě ceny. Obchody mohou „trestat“ za věrnost
Ohodnoťte tento článek!
4.4 (87.37%) 19 hlas/ů

6 KOMENTÁŘE

  1. S rozšiřujícím sortimentem v Alze jsem téměř nakupovat jinde. Ceny nejsou proti konkurenci o moc vyšší a holešovickou prodejnu mám při cestě do práce, takže nemusím řešit poštu, nebo někam jezdit přes celé město.

    • Zrovna Alzu s jejími Black Friday po celý rok a 50% slevou, co je ve skutečnosti 10% zdražení, bych moc nevytahoval. Také tam nakupuji, ale člověk musí být pořád ve střehu, ceny si ověřovat , hlídat si, aby mi nepřihodili do košíku nic navíc apod… Plus na naší lokální pobočce má neschopný tupý personál, ale CZC má ještě horší exoty, takže to je asi v normě. 🙂

      • Vzhledem k tomu, ze se v cesku bez “slevy” noc neproda, tak na slevove akce vubec nekoukam.
        Pred casem jsem si udelal hlidac cen, takze pokud manv planu neco koupit, tak to chvilku sleduju, jestli tam neni nejaky vykyv smerem nahoru

  2. Jinak k tematu, expertem na ruzne ceny jsou nizkonakladove aerolinky. Tam se cena meni pomalu kazdou minutu, obcas i kazde zarizeni a prohlizec ukazuji jinou cenu, pak tam byl rozdil podle geolokace ip, ze ktere jsem na web prisel. Rozdil byl i nekolik desitek procent. Skoro to vypadalo, ze cenu urcuje generator nahodnych cidel, ktery ma zadany interval.
    Dost podobne jsou na tom autopujcovny, i kdyz tam ty rozdily nejsou tak extremni, ale treba ctvrtka ceny se dala usetrit.