HP vydává 32″ monitor Pavilion Gaming: 1440p s FreeSync a podporou DisplayHDR 600

4

Před nějakou dobou se ve světě monitorů objevila certifikace DisplayHDR, která má usnadnit orientaci v obrazovkách s vysokým dynamickým rozsahem, jelikož pro modely opatřené tímto logem předepisuje některé důležité parametry. Monitory už vyrobené podle tohoto standardu se už začaly objevovat. Aktuálně jeden takový vydává firma HP v podobě modelu Pavilion Gaming 32. Tato novinka určená milovníkům větší úhlopříčky podporuje prostřední ze tří stupňů technologie HDR: standard DisplayHDR 600.

HP Pavilion Gaming 32 má jak naznačuje název úhlopříčku 32 palců a použitý je v něm panel typu VA s rozlišením 2560 × 1440 bodů. HP u něj uvádí kontrast 3000:1, odezvu 5 ms a typický jas 300 cd/m². Obrazovka má však certifikaci DisplayHDR 600, která by měla vyžadovat udržitelný jas alespoň 350 cd/m² – teoreticky by to mohlo znamenat, že podsvícení umí i vyšší jas, ale je použitý jen při zobrazování HDR obrazu.

Monitor pro HDR obsah dosahuje špičkový jas až 600 cd/m², čímž dosahuje na zmíněnou certifikaci. Podsvícení by mělo být klasické pomocí LED, má však základní podporu pro lokální stmívání. Ovšem spíš rudimentární, jas podsvícení lze regulovat jen v osmi zónách (LED jsou po okrajích obrazovky, takže malý počet zón asi usnadňuje realizaci). Naopak neošizené by mělo být barevné podání, které je širokogamutové. Monitor podle HP pokrývá 95 % barevného prostoru DCI-P3 (DisplayHDR 600 vyžaduje alespoň 90 %). Certifikace by dále měla znamenat, že je panel nativně 8bitový a s přídavným FRC (ditheringem) se dostává na 10 bitů.

HP Pavilion Gaming 32
HP Pavilion Gaming 32

HP tento monitor označuje jako herní a designem používajícím zelené logo HP je sladěný se stejnojmennými herními sestavami Pavilion Gaming. Úplně „hardcore“ hráčské LCD to ovšem není a asi by se dalo označit spíše za rekreační, jelikož neposkytuje podporu pro vysoké obnovovací frekvence. Je nicméně možné použít lehce nadstandardní 75Hz obnovování a je podporováno FreeSync, takže s kartami Radeon se dá použít adaptivní obnovování v omezeném rozsahu (48–75 Hz, takže bez LFC). Podle informací na webu AMD by snad FreeSync mělo fungovat i přes HDMI, takže by se pravděpodobně mělo dát použít třeba i s Xboxem nebo s notebooky platformy AMD (kombinace Radeon + integrované GPU Intel asi fungovat nebude, protože HDMI bývá připojené na GPU Intel).

HP Pavilion Gaming 32
HP Pavilion Gaming 32

Provedení monitoru je typické pro tyto na zábavu určené 32″ obrazovky (kterých už HP vyprodukovalo poměrně hodně), takže stojan neumožňuje nastavení výšky nebo otočení na výšku, upravit lze jen náklon – je však možná VESA montáž. Nejsou také obsažené reproduktory. Vstupy jsou tři, jeden DisplayPort a dvojice HDMI, přičemž obrazovka podporuje HDCP 2.2 (škoda ale, že nemá rozlišení 4K, na Ultra-HD BluRay 2560 × 1440 bodů ideální není).

Prodávat se HP Pavilion 32 s podporou DisplayHDR 600 má začít 11. května. Oficiální cena je 449 dolarů, což by při momentálním kurzu s DPH vycházelo na asi 11 150 korun. Pokud tedy reálná cena v obchodech bude odpovídat oficiální částce. U monitorů se často praktikují ceny nižší, než je na papíře v tiskové zprávě, předem ale nelze vědět, zda to třeba nenastane i tady.

HP vydává 32″ monitor Pavilion Gaming: 1440p s FreeSync a podporou DisplayHDR 600
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 1 hlas/ů

4 KOMENTÁŘE