HP Reverb: konečně AR/VR brýle s rozlišením přes 4K. A nebudou ani moc drahé

5
HP Reverb VR Headset 04 1600

Oculus s Lenovem nebyli jediní, kdo teď s příchodem jara a GDC 2019 odhalili nové VR headsety. HP přišlo také s brýlemi pro virtuální realitu (respektive i AR), které cílí dílem na profesionální, dílem na hráčské použití. A snad díky této kombinaci jde o docela zajímavý hardware. Headset Reverb by totiž mohl vyprodukovat o dost lepší kvalitu obrazu díky OLED displeji s rozlišením přesahujícím 4K, který do něj HP osadilo.

 

AR/VR brýle s rozlišením přes 4K

HP Reverb má o dost lepší rozlišení než právě vydaný Oculus Rift S: používá pro každé oko panel s rozlišením 2160 × 2160 bodů a úhlopříčkou vycházející na 2,89 palce. Jde přitom o panel typu OLED, což by mělo dodat lepší kontrast a úroveň černé a zároveň také rychlejší odezvu. Panel má jinak mít plné RGB pixely, nikoliv matrici pentile. Frekvence je pak 90 Hz, což je pro VR považované za standard, zatímco Rift S musel s přechodem na panel LCD frekvenci snížit na 80 Hz. Podle specifikací by mělo zorné pole tvořit úhel 114 stupňů a váha je 498 gramů.

HP Reverb VR Headset 1600HP Reverb má mít plnohodnotné snímání pohybu ve všech šesti osách (tj. směr plus rotace kolem os). To je stejně jako u Riftu S dosaženo pomocí kamer zabudovaných přímo v headsetu. Jde tedy o „inside-out tracking“, který nevyžaduje žádné externí senzory, majáky nebo kamery.

HP Reverb VR Headset 07

Jedná se mimochodem nejen o VR, ale také AR brýle. Vepředu jsou totiž namontovány dvě kamery, které umožňují přenos obrazu „dovnitř“, na obrazovku headsetu. HP Reverb lze díky tomu použít na vytvoření tzv. „augmented“, rozšířené reality, kdy jsou virtuální objekty vložené do reálného okolního prostředí. Jak VR, tak AR funkce se dá mimo hry využít pro různé produktivní či pracovní činnosti, proto HP s těmito brýlemi míří i na firemní trh.

HP Reverb VR Headset 04

Jako příslušenství má tento headset vlastní ruční ovladače zhruba podobné těm pro Rift, které s brýlemi komunikují pomocí Bluetoothu. V balení by měly být i předem synchronizované pro snazší použití. Připojení brýlí k PC je jinak normálně kabelem, přičemž je ale vyžadován výstup DisplayPort 1.3 a grafická karta s vysokým výkonem kvůli rozlišení. Kabely (DP/USB a druhý pro zabudovaná sluchátka) jsou vedené podél postranního popruhu a připojují se k headsetu vzadu, aby jejich tah kompenzoval váhu přední části a méně překážely. HP počítá s tím, že brýle zkombinujete s batůžkovým počítačem HP Z VR Backpack PC, profi verze je dodávána s 60cm kabelem DP právě pro tento účel.

HP Reverb VR Headset 01
Specifikace HP Reverb

Zajímavé pro VR hraní?

Pprofesionální model má mít cenovku 649 dolarů. Ale spotřebitelská verze, která má identický hardware a liší se snad jen absencí toho přibaleného kabelu, bude o něco levnější, za 599 dolarů (s DPH 16 550 Kč). Což není vzhledem k rozlišení zase tak špatné (jde o cenu nižší než za highendovou grafiku nebo lepší hráčské LCD), takže by tyto brýle mohly být pro herní použití atraktivní. Obě verze podporují jak ekosystém Windows Mixed Rality, tak SteamVR, takže pro hry by měly být připravené. Na trh mají přijít koncem dubna.

Galerie: VR headset HP Reverb


HP Reverb: konečně AR/VR brýle s rozlišením přes 4K. A nebudou ani moc drahé
Ohodnoťte tento článek!
4.4 (88.24%) 17 hlas/ů

5 KOMENTÁŘE

      • “Humans have a slightly over 210-degree forward-facing horizontal arc of their visual field”
        zdroj wiki

        Zamenujes totiz dve veci, zorne pole pro jedno oko a zorne pole oci. Naschval si to nastuduj, doctes se mimo jine, ze efektivni zorne pole, teda to co nejen vidime, ale i vnimame je priblizne 160-170 stupnu.

        A mimochodem ani tento headset nenabizi tech tebou zminovanych 140, ale pouhych 114 stupnu. Ja jsem zkousel Oculus Rift se 110 stupni a bylo to omezujici, ikdyz i tak tam ten pocit z toho, ze jsem uvnitr, byl. Kdyby se prodavalo VR se 140 stupni zorneho pole, asi bych to uz zvazoval.

        • Jednoduchý test: postavit se, dát hlavu rovně a natáhnout ruce před sebe. Pak je dávat postupně od sebe. Zmizí mi z očí až když je začnu dávat za sebe, což je nějakých 180+ stupňů.

          Řekl bych ale že nutnost velkého zorného pole je ve VR dosti subjektivní požadavek. Osobně mi menší FoV nevadí, spíš když vidím mřížku displeje, to mě to celkem ruší, takže já bych do většího rozlišení určo šel.

  1. “Jde přitom o panel typu OLED, což by mělo dodat lepší kontrast a úroveň černé a zároveň také rychlejší odezvu.”
    Vazne? cetl jste vubec ty specifikace?
    Kdyz uz pisu clanek o technologiich, tak poradne… protoze jde hlavne o specifikace! 👎
    Diky!