Hlavní navigace

Jak si stojí hudební služby? Spotify je profitabilní, Amazon Music prý nejrychleji poroste

1. 4. 2019

Sdílet

Dlouhodobě trhu se streamováním hudby dominuje Spotify, které současně platí za průkopníka v oboru. Jenže jak víme, aspoň v otázce platících jedinců ho začal dohánět Apple Music. Podle čerstvého reportu firmy eMarketer navíc významně roste a poroste hudební služba od Amazonu, takže si po čase pojďme připomenout, jak si služby stojí.

Na svém webu Spotify uvádí, že si ho předplácí 96 milionů lidí (36% meziroční růst), dohromady je těch aktivních ale rovnou 207 milionů (29% meziroční růst). Služba nabízí omezený bezplatný tarif dotovaný reklamou. K poslechu v rámci této nabídky se uchyluje 116 milionů lidí (24% meziroční růst). Jedná se o čísla ze čtvrtého čtvrtletí roku 2018, jak prozrazuje finanční zpráva vydaná dne 6. února.

Poslední čtvrtletí roku 2018 bylo prvním pro Spotify, kdy zaznamenalo provozní zisk ve výši 94 mil. eur.

Letos bude Apple Music fungovat již čtvrtým rokem a posledním známým údajem rovněž ze čtvrtého čtvrtletí 2018 je 50 milionů abonentů a abonentek. S těmi, kdo službu používají po omezené zkušební období, se samozřejmě číslo zvětší, jak indikuje o něco starší informace mluvící o 56 milionech uživatelek a uživatelů, kterou přinesl deník Financial Times. Jenže o 50 milionech už Cook mluvil loni v květnu. Zdá se, že dříve slušný růst se zastavil.

Amazon je v Americe stále populárnější

Již zmíněný report pak o Amazonu Music předpovídá, že půjde o nejrychleji rostoucí hudební streamovací službu v tomto roce. Ale jen v USA. Mělo by to platit až do roku 2023. Velký prodejce má spoustu zkušeností již s prodejem empétrojek. Dnes je populární streamování, přičemž v tomto segmentu se dle eMarketera předplatitelská základna v roce 2019 rozroste o 17,7 % na 35,8 milionu lidí. Zatím prý dosáhla na 30 milionů.

Predikce růstu Amazonu Music v USA (zdroj: eMarketer) Predikce růstu Amazonu Music v USA (zdroj: eMarketer)

Spotify by podle něj mělo letos v Americe celkově vyrůst o 13,9 %. Jen potřeba říct, že Amazon se s žádnými čísly nechlubí (kromě vágního tvrzení o desítkách milionů hlav), takže lepší údaje k dispozici nemáme. Spotify samotné předpokládá, že vyroste o 18–28 %. Ovšem globálně. Služby se rovněž těžko srovnávají mezi sebou. Amazon Music je součástí placené služby Prime, kde máte k dispozici katalog se dvěma miliony skladeb.

Je ale i možné připlatit si za Amazon Music Unlimited, kde omezení padá. Služba si lze pořídit i samostatně. Apple nenabízí žádný bezplatný tarif, jeho službu si lze předplatit jen samostatně. U Amazonu by se nejsilnější růst dal očekávat jednak díky úspěchu Primu, jednak s ohledem na to, že se v branži streamování nachází nejkratší dobu.

Byl pro vás článek přínosný?