Hydra ovladače 1.5: DirectX 11 a 3-GPU

0

Všimli jste si dvou nenápadných odstavců ve verdiktu testu multi-GPU řešení Lucidlogix Hydra?

Jelikož jsem se dostal k informacím z tajné roadmapy Lucidlogix Hydra (svůj zdroj ale hodlám chránit), vím, že 1.5 má přinést podporu zapojení tří GPU, DirectX 11 a 100 her pro všechny tři režimy (100 her pro A/N-Mode bylo dosaženo už někdy v lednu s 1.4.107). To nezní vůbec špatně, jen aby se to opravdu povedlo a ideálně bez odkladů. O podpoře GF100 přeci jen stručnější roadmapa mlčí.

V dubnu by mělo také dojít k demonstraci Eyefinity ve spojení s multi-GPU Hydra (tedy zřejmě A-Mode), někdy v první půli léta potom k demonstraci zapojení čtyř GPU. Oficiálně (vlastně tajně) se quad GPU do ovladačů má dostat až v srpnu, září či říjnu, kdy bude vydána verze 2.1. Předtím asi někdy o prázdninách vyjde 2.0, u níž je štítek: celkové optimalizace výkonu.

Ona roadmapa zřejmě podvrhem nebyla, jelikož její první a velmi důležitá část se právě dnes realizovala. Na stránce MSI si můžete stáhnout ovladač 1.5.106, tedy velkou čtvrtletní aktualizaci (1.5 odpovídá 1Q/2010, 1.4 pak 4Q/2009). Na EHW pak najdete poznámky k vydání (release notes) v podobě dokumentu PDF.

 

Změny jsou opravdu velice podstatné, posuďte koneckonců sami:

  • podpora zapojení tří GPU
  • podpora DirectX 11 (dosud jen DirectX 9.0c, 10, 10.1 a OpenGL)
  • nezávislost na verzi ovladačů (1.4 potřebovaly Catalyst 9.7 až nejvýše 9.12 a poslední podp. byly GeForce 195.62)
  • monitor může být zapojen do kterékoli grafiky v X-Mode (dosud pokud možno do silnější a zároveň do Radeonu)
  • zapnutelná ikona (logo) nyní identifikuje nejen aktivní Hydru, ale i režim a verzi DirectX

Hydra v N-Mode už nemá padat v 3DMark Vantage (v jednom z Feature testů) a v X-Mode zase pro změnu zvládá Call of Juarez pod DirectX 10. Seznam nevyřešených problémů je podle mě zase trochu v opozici s hlavními novinkami (snad jsem No display driver dependency dokázal správně přeložit), jelikož Catalyst 10.3 a GeForce 197.13 nejsou podporovány. Hydra zatím nepodporuje kupodivu GeForce GTS 250, což bude prý určitě hned v další verzi opraveno. Pro režim tří grafik se doporučuje mít tyto tři opravdu stejné. Alespoň v této verzi ovladačů. Hydra se zatím nekamarádí s Alt+Tab a pokud je do karty počítající PhysX připojen displej, čekejte zhoršený výkon.

Režim tří GPU je podporován jen v pár titulech, stejně jako smíšený X-Mode ve svých začátcích. X-Mode měl mít touto dobou okolo 100 her, nepočítal jsem to (můžete sami díky PDF), ale asi to ještě stovka nebude. Z testů, které jsem použil, se něco dělo u 3DMark Vantage, u Crysis Warhead přibyla podpora A-Mode (třeba tedy bude škálovat i Crysis se stejným engine), asi i díky přidané podpoře DirectX 11 by měl alespoň v A-Mode škálovat Stalker: Call of Pripyat a všechny režimy jsou podporovány i u Unreal Tournament 3. X-Mode přibyl u dalších mnou zařazených titulů.

S MSI jsem se předběžně domluvil na přeměření her z použité metodiky, v nichž by měly nové ovladače pomoci a ověřit tedy pokrok. Re-test začnu realizovat asi za týden, po dokončení se samozřejmě na EHW dočtete výsledky. Zatím můžete Lucidlogixu a MSI věřit a promítnout si zmíněná zlepšení do testu s ovladači 1.4.109:

Lucidlogix Hydra

První test Lucidlogix Hydra v ČR: multi-GPU pro masy

Hydra je podle izraelských tvůrců „universal multi-GPU solution“, tedy všestranným řešením pro spojení grafických karet. Podaří se bájnému čipu Hydra 200 splnit odvážná tvrzení Lucidlogix? Deska MSI Big Bang Fuzion je pro divoké kombinace Radeonů a GeForce připravena…
15 komentářů   Číst dál 

 

 

Ohodnoťte tento článek!