In-Location: Samsung, Nokia a další chtějí vytvořit lepší indoor navigaci

0

In-Location je nová aliance, která si dala za úkol zlepšit služby pro navigaci uvnitř budov. Mezi 22 členů patří například Samsung, Nokia, Broadcom, Qualcoom či Sony. Společně chtějí přinést hardwarová a softwarová řešení, která se budou vyznačovat nízkou spotřebou, mobilitou, snadnou použitelností a hlavně přesností. Přeloženo z reklamštiny: je třeba sjednotit řadu nekompatibilních systémů a ideálně pak nový standard licencovat dále.

S vnitřní navigací už totiž začala Nokia, Google i Broadcom. Cílem není pouze navést vás na správné místo na parkovišti nebo do obchodu v nákupním centru, Broadcom ukázal, že chce lidi navádět až ke konkrétnímu zboží v regálech. Nad hardwarovými specifikacemi ale ještě někdo musí vytvořit softwarovou vrstvu, která to umožní. Proto se v In-Location spojí řada specializovaných firem.

Indoor navigace má fungovat na principu Bluetooth 4.0 a Wi-Fi. GPS je v budovách nepoužitelné, signál ze satelitů dovnitř neprojde. Pomocí triangulace lze ale vypočíst přesnou polohu i z tří a více jiných bezdrátových vysílačů. Wi-Fi je dnes prakticky všude a má dobrý dosah, Bluetooth 4.0 je zase energeticky nenáročným řešením.

Pilotní program In-Location má odstartovat ještě letos, ale až příští rok budou nové služby implementovány v koncových zařízeních pro spotřebitele. (Pokud máte telefon s Androidem, můžete se uvnitř některých budov nagivovat už nyní.) 

 

Všichni členové aliance In-Location: Broadcom, CSR, Dialog Semiconductor, Eptisa, Geomobile, Genasys, Indra, Insiteo, Nokia, Nomadic Solutions, Nordic Semiconductor, Nordic Technology Group, NowOn, Primax Electronics, Qualcomm, RapidBlue Solutions, Samsung Electronics, Seolane Innovation, Sony Mobile Communications, TamperSeal AB, Team Action Zone a Visioglobe.

Zdroj: Nokia

Ohodnoťte tento článek!