Instagram se mění ve Facebook. Už vám neukáže všechny fotky zadarmo

0

Instagram brzy přestane být sítí pro své uživatele, ale promění se v továrnu na zisk pro svého vlastníka, kterým je Facebook. Změní se totiž řazení chronologické příspěvků a zřejmě i jejich viditelnost. Instagram postihne stejná změna k horšímu, kterou v minulých letech prošel (trochu v tichosti) Facebook.

Kdysi jste viděli příspěvky chronologicky a od všech, nyní za vás rozhoduje algoritmus a firmy musí platit, abyste jejich příspěvek mohli přečíst. To stejné se nyní podle Techcrunche chystá s Instagramem.

Ve své „tajmlajně“ už neuvidíte fotky vašich přátel tak, jak je zveřejnili. Facebook (pardon, Instagram) vám ukáže jen některé, v podivném pořadí a proloží je jinými, často starými příspěvky. A mezi tím vším bude spousta sponzorovaných fotek.

Facebook se na Instagramu chystá více zavést firemní účty, už nyní můžete v jedné
aplikaci spravovat až 5 účtů. Placení za zvýšení dosahu příspěvků
nasvědčuje únik části kódu. Běžných uživatelů se zpoplatnění zřejmě
týkat nebude, ovšem neuvidí zdaleka vše, co chtějí a jejich fotky také
uvidí jen minimum ostatních.

Profil – seznam vašich fotek. Většina vašich sledujících je neuvidí narozdíl od sponzorovaných příspěvků

Nikdo Facebooku neupírá právo vydělávat a stejně tak uživatele na jeho sítích nikdo nedrží. Jeho strategií je být nejprve dobře fungující sítí, nabrat hodně uživatelů a dát jim co chtějí. Potom si je uvázat tím, že na jeho síti kvůli ostatním prostě být musíte. A nakonec vás postupně omezí a zpoplatní. V tomto bodě se z něj ale už nedá odejít – mnoho informací od firem a lidí, které sledujete, se odjinud než z Facebooku nedozvíte. Stejný scénář nyní čeká Instagram.

 

Na funkci filtrování příspěvků podle
relevance by apriori nebylo nic špatného, pro uživatele sledující mnoho
zdrojů a chodící na Instagram jen občas by mohlo jít o zajímavé
vylepšení. Ale muselo by se to dát zapnout jen na vyžádání. Tohle
nevypnete. A jako u Facebooku, většina lidí ani nepozná, že jim velký
bratr něco blokuje. Bude je zajímat hlavně to, že se změnila ikonka.

Až na pár pokusů se chronologického řazení zatím drží Twitter, který ale
není plnohodnotnou sítí s komentáři (což je dobře). Největší konkurence
Facebooku je Google+, který ale svým rozhraním odrazuje i skalní
uživatele.

zdroj: Techcrunch

Ohodnoťte tento článek!