Intel stahuje čipsety pro Sandy Bridge kvůli chybě

0

Intel zastavil výrobu čipových sad pro procesory Sandy Bridge a všechny vyrobené čipsety řady 6 pro novou platformu LGA 1155 stahuje. Důvodem je chyba v návrhu SATA řadiče, kvůli které může při komunikaci s připojenými zařízeními docházet k chybám přenosu. Problém odstraní až nová revize čipsetu.

Intel dnes prostřednictvím tiskové zprávy oznámil, že odhalil chybu v návrhu čerstvě uvedených čipových sad řady 6 s kódovým označením Cougar Point pro platformu LGA 1155, které jsou určené pro rovněž čerstvě uvedené procesory z rodiny Sandy Bridge.

Řečeno diplomatickým, opatrným a nic moc neříkajícím jazykem tiskové zprávy – v blíže nespecifikovaných případech může časem docházet k degradaci čipsetů, která může mít potenciálně dopad na výkon nebo funkci zařízení připojených přes rozhraní SATA, jako jsou pevné disky nebo DVD mechaniky.

Intelu se již podařilo problém odstranit, kvůli opravě chyby byla ale zapotřebí úprava na úrovni čipu. Problém není možné odstranit updatem firmwaru či novými ovladači. Intel kvůli tomu zarazil dodávky stávajících problematických čipsetů a zahájil výrobu revidované verze, která chybu odstraní.

Problém podle Intelu postihne jen malý počet zákazníků, protože by chybou měly být stiženy čipsety pro procesory Core i5 a Core i7 druhé generace expedované po 9. lednu. Nejspíš to ale neznamená nic jiného než to, že se týká všech dosud vyrobených a prodaných čipsetů pro LGA 1155, protože platforma pro procesory Sandy Bridge byla do prodeje oficiálně uvedena právě 9. ledna. Intel zdůrazňuje, že se chyba týká pouze čipových sad řady 6 a netýká se samotných procesorů Sandy Bridge ani dalších produktů.

čipset Intel P67 a procesor z rodiny Sandy Bridge

Dodávky nové revize čipsetů, která chybu odstraňuje, by měly být zahájeny koncem února. V dostatečně velkém počtu by měly být čipy k dispozici koncem března nebo dubna.  Předpokládané náklady na opravu a výměnu vadných čipsetů činí 700 milionů dolarů, dalších 300 milionů má být příjem ušlý kvůli zastavení dodávek.

Intel už spolupracuje se svými partnery na tom, aby přijímali reklamace od zákazníků, kteří potenciálně vadné čipsety a systémy na nich postavené pořídili a má v plánu podporovat nutné úpravy či výměny základních desek nebo systémů. Zatím ale nezveřejnil žádné podrobnosti o tom, jak by mělo stahování a výměna probíhat.

Podrobnější informace z telefonické konference

Na základě konferenčního hovoru s Intelem zveřejnily některé zahraniční servery další informace. Anandtech má už i podrobnější analýzu problému.

Testovací vzorky čipových sad prošly bez potíží všemi interními testy i testy u OEM partnerů, ve kterých se ověřuje funkčnost, spolehlivost a chování za různých podmínek (např. za vysokých teplot, teplota v zátěži či chování při vysokém a nízkém napětí). Během nich se ale nepodařilo chybu odhalit, protože postihuje jen malé procento vyrobených čipů.

Na problém se přišlo, až když bylo vyrobených přibližně 100 000 čipů a někteří zákazníci si začali stěžovat na první potíže. Teprve minulý týden se Intelu podařilo chybu replikovat a problém ověřit. Týmu návrhářů trvalo několik dní, než přišli na to, kde je problém a jak jej vyřešit a minulou noc dospěl výrobce k rozhodnutí, že jediným řešením je stávající výrobu nové generace čipsetů zastavit.

Chyba údajně nepostihuje první dva porty integrovaného SATA řadiče, které podporují novou generaci rozhraní SATA 6 Gb/s, ale týká se zbývajících čtyř 3Gb/s portů.

schéma čipsetu intel p67 schéma čipsetu intel h67

Problému byste se tedy měli vyhnout zapojením disků na rychlejší porty SATA 6 Gb/s, nebo případně na přídavné řadiče třetích stran, které na desku osadil výrobce.

Jak se chyba projevuje

Příznakem potíží má být s přibývajícím časem rostoucí výskyt bitových chyb při přenosu přes SATA připojení. V případě, že systém detekuje chybu, dojde automaticky k pokusu o zopakování přenosu. Pokud je ale takových chyb příliš mnoho, výsledkem je zřetelné zpomalení přenosových rychlostí způsobené soustavnými pokusy o opakování přenosu. V krajním případě může dojít i k odpojení SATA zařízení. V takovém případě operační systém disk neuvidí a nemusí být nadále přístupný ani po startu počítače při POST (Power On Self Test).

Kdy a jak často se projeví

Při konferenčním hovoru se prý Intel zmínil, že by se v příštích třech letech chyba projevila v 5–15 % případů v závislosti na způsobu používání. Jedním z faktorů, které mají mít vliv na to, zda se chyba projeví, je i teplota. Dá se tedy předpokládat, že spíše než u stolních PC se potíže projeví u notebooků.

Pokud základní desku pro platformu LGA 1155 vlastníte, nemáte zatím důvod k panice. Chyba se projevuje v relativně malém počtu případů a dá se obejít zapojením komponent na jiný než integrovaný 3Gb/s řadič SATA.

Kvůli dalším informacím jsme kontaktovali i české zastoupení některých výrobců základních desek, jakmile budeme mít nové informace o tom, jak hodlají postupovat a zda a jak by případné reklamace mohly probíhat, dáme vám vědět.

Předem musím podotknout, že problém je stále poměrně mladý a definitivní řešení je „v nedohlednu“. Výroba nové revize čipsetů bude trvat přinejmenším několik týdnů a dostatečné množství má být k dispozici až koncem března či dubna. S ohledem na to, že ani samotný Intel zatím nedokáže přesně odhadnout, jaká bude situace za několik týdnů či měsíců, nemohou ani výrobci základních desek a tím méně samotní prodejci předjímat, co a jak se bude dít. Stěží budou mít ale všichni zájem prodej desek pro platformu LGA 1155 úplně zarazit a dva měsíce čekat, jak se situace vyvine.

Vše ještě komplikuje začínající čínský nový rok, který ztěžuje jednání se samotnými výrobci základních desek. Je tedy možné, že se situace opravdu dál posune až za týden či čtrnáct dní.

Kvůli dalším informacím jsme oslovili česká zastoupení výrobců základních desek i některé významné české e-shopy, které na problémy Intelu zareagovaly.

Intel poskytl serveru Anandtech o celém problému konkrétnější informace. Podrobnosti si můžete přečíst v původním článku, ve stručnosti jen jeho krátké shrnutí: problémy má na svědomí tranzistor, který je součástí řadiče SATA 3 Gb/s a do kterého jde příliš vysoké napětí. Celý proces degradace se urychlí, pokud do něj jde zvýšené napětí při vyšších teplotách. Pro nás je podstatné, že i když bude řadič SATA 3Gb/s postupně odcházet, nemělo by to ovlivnit funkčnost zbývajících části čipsetu.

Oficiální vyjádření českého zastoupení společnosti MSI jste si již mohli všimnout v tiskových zprávách nebo komentářích k úvodnímu článku:

Společnost MSI byla informována společností Intel o chybě v návrhu čipových sad Intel řady 6 pro platformu Sandy Bridge. Podle vyjádření Intelu se chyba týká některých z Intel SATA rozhraní a v průběhu až tří let se může projevit postupnou degradací a sníženou funkčností postižených SATA portů, která může mít dopad na výkon nebo funkci připojených zařízení.

Společnost MSI si na kvalitě a spolehlivosti svých produktů velmi zakládá a je pro nás velkou prioritou. V tuto chvíli prověřujeme série produktů, které mohou být chybou postiženy, a s okamžitou platností jsme zastavili expedici všech potenciálně zasažených produktů směrem k distributorům a resellerům. Současně jsme požádali distributory a prodejce, aby pozastavili prodej všech MSI produktů postavených na čipových sadách řady Intel 6 (Sandy Bridge – P67, H67) pro koncové zákazníky do té doby, než se celá záležitost uspokojivě vyřeší.

Momentálně společně s Intelem hledáme a pracujeme na řešení pro zákazníky, kteří si již zakoupili MSI produkt postavený na čipové sadě Intel řady 6 pro platformu Sandy Bridge. Jakmile budeme mít k dispozici jakékoli další informace, okamžitě je svým zákazníkům oznámíme.

Gigabyte k tomuto tématu dnes zveřejnil formou otázek a odpovědí na svém blogu následující informace. Měly by být platné i pro český trh:

Jaký je s čipovými sadami Intel řady 6 problém?

Podle vysvětlení Intelu může na základních deskách s čipovou sadou řady 6 stepping B2 po nějaké době používání portů SATA 3 Gb/s (značených jako 2–5) dojít k poklesu výkonu. Tento problém postihuje všechny základní desky od všech výrobců, které používají čipové sady Intel 6. Problém nepocítíte, pokud budete využívat pouze porty SATA 6 Gb/s. Intel tuto chybu ohlásil a uvedl, že si za svými produkty a jejich kvalitou stojí v následujícím dokumentu: Alert for Intel® 6 Series Express Chipsets and Intel® Xeon® C200 Chipsets users” which release by Intel, Jan 31st, 2011

Jaké modely tímto problémem trpí?

Postižené jsou všechny základní desky Gigabyte P67/H67/P65/PH67 čipovými sadami Intel 6 stepping B2. Všechny ostatní modely tímto problémem netrpí a Gigabyte se i nadále zavazuje dodávat produkty a služby nejvyšší kvality.

Co mám dělat, pokud již vlastním základní desku Gigabyte řady 6?

Nejprve zjistěte konfiguraci počítače. Pokud využíváte pouze porty SATA 6 Gb/s, nemusíte dělat nic. Pokud využíváte i porty SATA 3 Gb/s, je možné, že výkon zařízení připojených na SATA2 bude časem klesat. Abychom zajistili nejvyšší standard zákaznické podpory a služeb, Gigabyte doporučuje všem zákazníkům, kteří si koupili základní desku řady Gigabyte 6, aby koncem dubna kontaktovali své místní prodejce (obchody, kde základní desku koupili) kvůli výměně základní desky. Gigabyte nabídne srovnatelnou novou základní desku jako náhradu.

Jak se Gigabyte staví k výměně základních desek řady 6?

Aby Gigabyte zákazníkům, kteří mohou být chybou dotčeni, minimalizoval případné potíže, koncem dubna nabídne náhradu v podobě základních desek s čipovou sadou 6.

Jak bude výměna základních desek řady 6 probíhat?

Koncem dubna můžete vzít svou základní desku řady 6 do stejného obchodu, kde jste ji pořídili. Jestliže produkt nebude na skladě, stačí v obchodě zanechat kontakt a vyčkávat na další zprávy od prodejce.

Kdy budou desky pro výměnu k dispozici?

Podle plánů Intelu by měla být nová revize řady 6 – stepping B3 – k dispoici koncem dubna 2011. Gigabyte bude desky na výměnu vyrábět v souladu s tímto plánem .

Pro další informace a dotazy ohledně základních desek Gigabyte řady 6 kontaktujte svého místního prodejce, nebo navštivte webové stránky Gigabyte na http://www.gigabyte.com.

Další informace zveřejnil Anandtech. Podle nich zastavil Gigabyte dodávky základních desek s čipovými sadami řady 6 stepping B2 a neprodané desky od svých distributorů a dealerů stahuje. Další informace ohledně výměn či vracení peně ale berte s rezervou, nemusí se plně vztahovat i na český trh:

Prodané základní desky budeme vyměňovat za desky s novou revizí čipsetu bez ohledu na to, v jakém jsou stavu. Na dotaz zda tím míní to, že bude měnit i nefunkční základní desky, odpověděl, že ano a bude měnit všechny desky s čipsetem řady 6 stepping B2. Desky mají být k dispozici během dubna.

Výměny mají probíhat na úrovni dealerů/distributorů, znamená to obrátit se na prodejce, od kterého jste desku získali. Zákazníci mohou svou desku vyměnit (v dubnu) nebo dostat dříve zpět celou částku. Gigabyte doporučuje jít cestou reklamace s vrácením peněz, protože díky tomu budete mít více možností co dělat dál.

Náklady na výměnu bude hradit Intel a Gigabyte (pravděpodobně půjde vše na konto Intelu).

A jak v českých obchodech?

Některé české eshopy na tyto zprávy už včera zareagovaly, proto jsem se jich přímo zeptal, zdali už vědí, co se bude dít dál a jak by mohla kauza kolem problémových čipsetů Intel řady 6 probíhat.

Zástupce Alfa Computer Václav Bolf mi včera telefonicky sdělil, že prodej základních desek pro LGA 1155 je dočasně pozastavený a vyčkává se na pokyny přímo od zastoupení výrobců základních desek. Právě se mi v mailu objevilo i toto upřesnění:

Naši dodavatelé reagovali rychle a desky stahují z distribuce. Na jednu stranu tedy nebudeme schopni dostatečně pokrýt poptávku a na druhou také sami nechceme prodávat něco, co není ve 100% stavu. Stejně tak nám radí v tuto chvíli nejprodávanější výrobce základních desek v Alfě – společnost MSI. Z tohoto důvodu jsme pozastavili prodej úplně všech základních desek na mikroarchitektuře Intel Sandy Bridge a čekáme na vyjádření Intelu jak postupovat v případě reklamací.

Marek Šalanda z Czech Computer s.r.o. mi k dotazu na rychlé stažení produktů s čipsety Intel řady 6 z nabídky zaslal následující vyjádření:

Ano, zakročili jsme velmi rychle, abychom neohrozili naše zákazníky. Celý den jsme pak okamžitě reagovali na výzvy jednotlivých výrobců ohledně jejich produktů. 

 

Rozhodli jsme se tak ráno v reakci na první zprávy z Intelu. Další vývoj bych teď nerad předvídal – zatím není úplně přesně jasné, kterých konkrétních produktů se chyba v čipsetu dotkne. Vývoji kolem této události se budeme věnovat v článku/článcích na našich stránkách. 

(Omlouvám se, že jsem tak stručný, ale zpráv je zatím opravdu málo i pro nás.)

V současnosti už jsou na Czech Computer základní desky pro platformu LGA 1155 opět dostupné. Zástupce CZC k tomu dodal, že prodej zatím obnovili, ale i nadále vyčkávají na další informace a upřesnění od Intelu i od samotných výrobců základních desek. Není stále jasné, zda bude možné bez řečí měnit všechny potenciálně vadné základní desky kus za kus, nebo budou procházet standardním reklamačním řízením. Czech Computer chce ale svým zákazníkům vyjít maximálně vstříc a v tomto duchu jednat i s dodavateli základních desek.

S dalšími dotazy jsme oslovili i české zastoupení Intelu, za pár hodin bychom měli dostat vyjádření.

Někteří výrobci základních desek už zveřejnili své plány na řešení celé situace. Vše jsme konzultovali přímo s českým zastoupením jednotlivých společností a následující prohlášení jsou platná i pro Českou republiku. Přímo u Intelu jsme se zeptali na dvě následující otázky:

1. Mirek Jahoda: V jakém časovém horizontu budou už na trhu opravené desky a jak budou tyto (asi s čipsety nové revize) označovány?

2. Lukáš Fiala: Zajímalo by mě, co se pak bude dít s těmi deskami. Jestli na ně u výrobců připájí nový čipset a pošlou je znovu do prodeje, nebo je ve jménu nízké uhlíkové stopy a společenské odpovědnosti bez milosti vyhodí na smetiště.

Markus Weingartner (Intel Press Program manažer pro Evropu) se v odpovědích vyjádřil o něco konkretněji, než tomu bylo v pondělní tiskové zprávě Intelu:

1. The first shipment of the revised chipset is expected late in February, and we expect to get back to volume very quickly and to be fully supporting our demand in April. We really have a goal to see if we can beat that and get to full volume by March. So there will be a very short period of time where we’re not shipping the chipset and that of course, would impact motherboard and system builds. The difference between the current and the new chipset will have a different metal layering (i.e. wiring). This is also referred to as “stepping”. So in essence the new chipset will have a new stepping.

2.Intel will work with its customers to accept return of the chipsets, and plans to support modifications or replacements as needed for motherboards. We will have to work with every customer separately. The solution will depend on the product and on the situation.

1. Očekáváme, že první dodávky nové revize čipsetů budou zahájeny koncem února a že se Intel velmi rychle dostane na plný objem výroby. V dubnu bychom měli být schopní plně uspokojit poptávku. Budeme se snažit, aby se nám to podařilo už během Března. Doba, po kterou nebudeme dodávat čipové sady, bude tedy velmi krátká, samozřejmě to bude mít dopad i na výrobce základních desek a systémů. Stará a nová revize čipsetů se bude lišit na úrovni kovové vrstvy, takže nové revize čipové sady bude označená novým steppingem.

2. Intel bude se svými zákazníky spolupracovat na přijímání čipsetů a plánuje podporovat modifikace či jejich výměnu. S každým zákazníkem budeme jednat individuálně, zvolený způsob řešení bude záviset na výrobku a situaci.

Na to, co se bude se staženými základními deskami dít, se Lukáš Fiala zeptal přímo zastoupení výrobců. Odpověď nám poslal zatím pouze Gigabyte:

Lukáš Fiala: mám na vás všechny dotaz týkající se aktuálního politováníhodného incidentu s čipsety Intel „Cougar Point“. Vaše společnosti si zakládají na ekologii, green compting, nízké uhlíkové stopě… a otázka tedy zní, co se bude dít se svolanými deskami s vadnými čipsety (přičemž vracet se zřejmě nebudou jen nové kusy, ale i ty už použité, které např. Alza bude všem zájemcům vyměňovat)? Budou v továrnách opraveny (bude jim připájen nový čipset) a poslány zpět do oběhu? Nebo je i přesto, že vada (pokud Intel něco nezapírá) snižuje jejich hodnotu o několik stokorun, stihne smutný osud na smetišti?

David Kropáč, Gigabyte: Máte pravdu, společnost GIGA-BYTE TECHNOLOGY CO., LTD. investuje do ekologie nemalé finanční prostředky. I v tomto případě zvolíme pro přírodu nejšetrnější řešení. Na smetišti zcela určitě neskončí, to se ostatně neděje nikdy. Počítá se s re-assemblací nového čipsetu.

České zastoupení Asusu a MSI nám již zaslalo oficiální vyjádření a plán na řešení reklamací. Gigabyte už jej má také připravený a je stejný jako v případě konkurenčních produktů, lišit se má jen v procesních detailech. Následují tedy prohlášení samotných společností:

ASUS

Intel 31. ledna informoval o tom, že čipové sady řady 6 pro procesory Sandy Bridge trpí chybou v návrhu, zastavil dodávky čipů a zahájil výrobu upraveného čipu. Problém postihuje pouze čipovou sadu, nikoliv samotné procesory Core i5 a Core i7 z druhé generace architektury Intel Core.

S ohledem na současný vývoj jsme v souladu s naší filozofií a příslibem inspirující inovace a neustálého zdokonalování (dvojice z hesel Asusu, v originále inspiring innovation a persistent innovation, pozn. red.) učinili řadu opatření, která ochrání zájmy našich zákazníků po celém světě. Protože ke každému z produktů poskytujeme nekompromisní záruku kvality, zajistíme kompletní záruční služby tak, abychom maximalizovali použitelnost svých produktů. To zahrnuje i bezproblémové vrácení či výměnu všech zasažených produktů. Vše děláme s okamžitou účinností – prvním krokem, který jsme učinili, bylo zastavení dodávek všech produktů postižených chybou. Přerušení dodávek se týká všech distribučních i maloobchodních řetězců – Asus prodává pouze produkty, u kterých může kvalitu garantovat za všech okolností a napříč všemi segmenty.

Všichni záklazníci, kteří již vlastní některý z produktů trpících chybou identifikovanou Intelem, mohou navštívit stránku http://event.asus.com/2011/SandyBridge/notice, na které najdou i detailní infomace o záruce a o horkých linkách výrobce (pro Českou republiku je to linka +420 596 766 888 s provozní dobou od pondělí do pátku v 8–17:00, pro Slovenskou republiku linka +421 232 162 621 se stejnou pracovní dobou, pozn. red.). Rádi vám zodpovíme všechny dotazy týkající se tohoto problému a poskytneme informace o budoucích aktualizacích technologie Sandy Bridge.

Záruční servis notebooků i produktů pro stolní počítače pokrývá i konstrukční závady a nabízí zákazníkům možnost výměny nebo vrácení peněz.

V případě základních desek jsme spolu s Intelem ověřili, že chyba v návrhu čipsetů Cougar Point nepostihuje SATA porty 0 a 1. Asus u široké řady základních desek pionýrem v integraci přídavných řadičů SATA 3 Gb/s a SATA 6 Gb/s. Tyto řadiče nejsou chybou v návrhu ovlivněné a zákazníci je mohou nerušeně využívat. Přesto ale nabízíme i možnost výměny potenciálně závadných desek nebo vrácení peněz. Všechny záruční lhůty na postižené desky budou upravené tak, aby zákazníci měli dostatek času k vyřízení výměny.

Asus zároveň spustil iniciativu, která má za cíl kvůli kontaktovat zákazníky a informovat je o tomto problému. Pokrýváme všechny kanály – partnery, distributory a registrované zákazníky s problémovými produkty Asus. Jak je zmíněno výše, každý z dotčených produktů Asus můžete vyměnit za bezvadný nebo požádat o vrácení peněz.

V případě dalšího vývoje kolem produktů se Sandy Bridge a jejich oprav budeme informovat prostřednictvím našich oficiálních webových stránek i dalších kanálů. Děkujeme vám za pochopení, podporu a spolupráci a současně se upřímně omlouváme za veškeré nepříjemnosti, které vám mohl tento problém způsobit.

S pozdravem

ASUS

seznam postižených modelů:

 

Intel® P67 Intel® H67 Intel® Q67 Intel® C206

základní deska

P8P607
P8P67 DELUXE
P8P67 EVO
P8P67 LE
P8P67 PRO
P8P67-M
P8P67-M PRO
SABERTOOTH P67 MAXIMUS IV EXTREME

P8H67 P8H67-M P8H67-M EVO P8H67-M PRO P8H67-V P8H67-I DELUXE P8H67-M LE P8H67-M LX

P8Q67-M DO

 

základní deska pro pracovní stanice

P8P67 WS Revolution

 

 

P8B WS

stolní PC

 

CG8350 CM6650

 

 

barebone

 

V7-P8H67E V9-P8H67E

 

 

 

notebooky:

G73SW

N43SL

N43SN

N53SN

N53SV

N73SV

MSI

Společnost MSI byla informována společností Intel o chybě v návrhu čipových sad Intel řady 6 pro platformu Sandy Bridge. Podle vyjádření Intelu se chyba týká některých z Intel SATA rozhraní a v průběhu až tří let se může projevit postupnou degradací a sníženou funkčností postižených SATA portů, která může mít dopad na výkon nebo funkci připojených zařízení.

Společnost MSI si na kvalitě a spolehlivosti svých produktů velmi zakládá a je pro nás velkou prioritou. V tuto chvíli prověřujeme série produktů, které mohou být chybou postiženy, a s okamžitou platností jsme zastavili expedici všech potenciálně zasažených produktů směrem k distributorům a resellerům. Současně jsme požádali distributory a prodejce, aby pozastavili prodej všech MSI produktů postavených na čipových sadách řady Intel 6 (Sandy Bridge – P67, H67) pro koncové zákazníky do té doby, než se celá záležitost uspokojivě vyřeší.

Update: 2 února 2011 – servisní informace pro zákazníky v Evropě.

1. února 2011 společnost MSI informovala všechny své distributory, resellery a prodejce o oznámené chybě v čipových sadách Intel řady 6 pro platformu Sandy Bridge a současně je požádala o okamžité zastavení prodeje všech produktů MSI postavených na těchto čipsetech. Pokud jste si takový produkt MSI po 1. únoru 2011 zakoupili, nemusíte se obávat, společnost MSI se o vás postará. Podrobné informace o postupu naleznete v části „Jak postupovat“. V tuto chvíli společnost MSI pracuje na procesu stažení všech potenciálně postižených produktů z trhu. Maloobchodníci a reselleři mohou produkty MSI založené na čipových sadách Intel 6 serie pro Sandy Bridge, které mají na skladě, vrátit svému distributorovi, kteří mohou zboží vrátit do distribučního centra MSI. Pokud budou mít obchodníci, reselleři nebo distributor produktů MSI jakékoli dotazy, mohou se s důvěrou obrátit na lokálního obchodního zástupce MSI.

Dotčené modely

V tuto chvíli je na trhu relativně malé množství modelů založených na čipových sadách Intel řady 6 pro platformu Sandy Bridge. Můžete je snadno identifikovat podle modelového označení v seznamu níže.

Základní desky MSI (Intel© P67)

  • P67A-GD65
  • P67A-GD55
  • P67A-GD53
  • P67A-C45
  • P67A-C43
  • P67S-C43
Základní desky MSI (Intel© H67)

  • H67MA-ED55
  • H67MA-E45
  • H67MS-E43
  • H67MS-E33
Notebooky MSI (Intel© PM67)

  • GT680R
Notebooky MSI (Intel© HM67)

  • CR640
  • CX640

 

MSI záleží na tom, abyste měli produkt MSI, kterému můžete důvěřovat a na který se můžete spolehnout. Proto vám nabízíme dvě možná řešení, jak postupovat v případě již zakoupených produktů MSI založených na čipových sadách Intel řady 6 pro Sandy Bridge:

Výměna produktu

Pokud jste si produktem jistí a ochotni chvíli počkat, jsme připraveni vám vaše současné MSI produkty postavené na čipsetech Intel řady 6 pro Sandy Bridge vyměnit za zcela nové produkty MSI založené na nové B3 revizi čipových sad Intel řady 6, které řeší aktuální problémy se SATA2 porty. Pokud máte základní desku MSI s čipovou sadou Intel řady 6, můžete – jako dočasné řešení – připojit vaše úložné zařízení k bezpečnému bíle označenému SATA3 portu na vaší základní desce. Pro bližší informace klikněte zde. Nový vyměněný produkt MSI, který obdržíte, bude mít podobné nebo lepší technické parametry. Nové produkty MSI budou dostupné v dubnu 2011, a pokud zvolíte tento způsob řešení, budete bez svého produktu jen po skutečně velmi krátkou dobu. Nové produkty MSI můžete snadno identifikovat podle jasně viditelné nálepky na krabici. Podrobné informace k tomuto postupu upřesníme a zveřejníme do konce února 2011.

Vrácení produktu

Pokud si nejste vaším současným produktem MSI s čipovou sadou Intel řady 6 jistí, nejste o něm přesvědčeni, MSI vám nabízí možnost produkt vrátit na místě, kde jste jej zakoupili, kde vám vrátí peníze. Nezapomeňte si v takovém případě prosím zálohovat vaše osobní data.

Novinky a aktuální informace

Společnost MSI si zakládá na kvalitě svých produktů a spokojenost zákazníků je pro ni velmi důležitá. Nejnovější informace a seznam servisních center v Evropě naleznete na této adrese: msi.eu/intel-6-series-chipset-issue/.

Zdroj: TZ Gigabyte, TZ Asus, TZ MSI, TZ Intel AnandtechTechReport

Intel stahuje čipsety pro Sandy Bridge kvůli chybě

Ohodnoťte tento článek!