Izio: informační systém pro malé firmy a i s bezplatnou variantou

0

Vést podnik bez patřičného zázemí v podstatě nelze. Bez počítače dnes nedáte ani ránu. Ostatně, všestranný pomocník vám ušetří nemálo práce. Důležité je rovněž zvolit vhodné softwarové řešení, abyste byli co nejefektivnější. Jeden takový ucelený informační systém patří k mladým produktům a jmenuje se Izio. Společnost IreSoft se nezaměřila na velké korporace, nýbrž na menší firmy, podnikatele a živnostníky. Těch je nejen po České republice rozeseto více než dost.

Co nabízí? Přehled nad zakázkami, vykazování práce zaměstnanců nebo vypočítávání nákladů na jednotlivé zakázky. Nemusíme připomínat, že samotný počítač dnes nevládne. Do hry vstoupil cloud a Izio na současné požadavky obratně reaguje. Klientská aplikace vám zajistí přístup z osobní počítače, ale vyloučeny nezůstaly ani smartphony a tablety. Lekat se nemusíte toho, že byste museli pořizovat a spravovat vlastní server.

 

Jak trendy kážou, řešení je hostované u provozovatele služby. Tím vám odpadnou další náklady a starosti. Asi jste si sami spočítali, že díky tomuto přístupu budete mít data dostupná na požádání v jakoukoli hodinu a z jakéhokoli místa. Stačí jen, abyste měli po ruce připojení k internetu a jedno z podporovaných zařízení, viz box. Přenosy jsou samozřejmě šifrované. Strachovat se nemusíte ani o ztrátu dat. Každodenní zálohování to jistí.

Základní pohled na správu firmy
Základní pohled na správu firmy

V základu zdarma

Ještě jsme neprozradili nejzásadnější věc. Izio lze používat v základní verzi úplně zdarma. Pokud se s ním chcete nezávazně seznámit, stačí zajít na www.izio.cz. Buď se můžete rovnou zaregistrovat klepnutím na modré tlačítko Základní verze (to už ale budete muset vyplnit údaje o vašem podniku), nebo si do počítače stáhněte pouhé demo klientského softwaru. To je zelené tlačítko Demoverze. V ukázce popíšeme ovládání z pozice ředitele.

Aplikace při spuštění indikuje stav akcí. Kontroluje dostupnost serveru a provede autorizaci uživatele. O případných chybách budete vědět první. Hned po spuštění vám napoví, kolik neodbytných úloh vás dnes čeká. Když na bublinové oznámení klepnete, přepnete se rovnou na seznam připomínek. Tam se dostanete i z hlavního okna, pomocí hlavní nabídky Připomínky | Moje připomínky.

Tučně označené položky jste ještě nepřečetli
Tučně označené položky jste ještě nepřečetli

Tučně označené položky jste ještě nečetli. K ovládání máme tlačítka pod seznamem. Červený křížek úkol rovnou odstraní, fajfka poznačí jako přečtený a šipka ho otevře. Seznam lze třídit. V postranním panelu Složky připomínek můžete zobrazit odstraněné položky (Koš), případně třeba Přijaté nebo Odeslané.

Úkoly

Když už nějaký úkol otevřete, budete mít vždy dokonalý přehled nad situací. Sloupec Úkol prozrazuje, co je třeba udělat. Každé úloha souvisí s nějakou zakázkou. Vazbu prozradí Návaznost. Pokud jste úkol dostali na starosti vy, uvidíte, kdo vám ji zadal ve sloupci Zadavatel. Jinak místo něj zaujme pozici Řešitel. Poslední sloupeček patří k nejdůležitějším, neboť prozrazuje deadline.

Filtrování zefektivňuje celá řada podmínek
Filtrování zefektivňuje celá řada podmínek

Přímo k úkolům vede cesta skrze hlavní nabídku Úkoly. Odkaz Moje obdržené úkoly vás zavede na seznam, který musíte zpracovat vy osobně. Moje zadané úkoly naproti tomu vypíšou úlohy ostatních pracovníků. Ať už editujete nebo přidáváte úkol, rozhraní je stejné. Pokud chcete přidat položku, podobně v sekcích Moje obdržené úkoly nebo Moje zadané úkoly klepněte na zelené plus.

Zadavatelem jste vy, to je jasné. Z nabídky Řešitel pak vybíráte mezi pracovníky a je na vás, kterého ze zaměstnanců pověříte řešením. Kromě názvu úkolu můžete vyplnit popis v poli Zadání. Aktuální status přepínáte pomocí nabídky Stav. Na výběr máte možnosti jako Řeší se, Ke kontrole nebo Zrušený. Nezapomeňte se zastavit u oddílu Návaznost, kde úlohu přiřadíte např. buď ke klientům, nebo konkrétním zakázkám.

V adresáři nesmí chybět i ty nejpodrobnější údaje o kontaktech
V adresáři nesmí chybět i ty nejpodrobnější údaje o kontaktech

Filtry a náklady

Nechybí ani určování priorit či štítkování. K pokročilým funkcím patří dodatečné filtrování příspěvků. Prakticky nezáleží na tom, v jakém okně zrovna pracujete, filtrování máte k dispozici skoro pokaždé. Symbol trychtýře, umístěný ve spodní části okna, poznáte spolehlivě. Zejména v přehledu úloh oceníte podmínky, které musí položka splnit. Určujete stav, zadavatele, eventuálně cokoli dalšího, co vám z dlouhého seznamu padne do oka.

Každý úkol musel někdo vypracovat. To pro vás znamená náklady. Když označíte úkol, v levé části okna si všimněte několika karet (panelů, chcete-li). Klepněte na Náklady a zkontrolujte, kdo a kolik času prací strávil. Zelené plus vás zavede do dialogu při přidávání výkazu práce. Buď zadáte počet hodin, nebo vyplníte pole oddo. Každý člověk má vlastní seznam úloh, z něhož vyberete jednu, podle toho, co dělal.

Prostředí pro přidávání klientů je podobné přidávání poznámek
Prostředí pro přidávání klientů je podobné přidávání poznámek

Na kartě Souhrn pak jasně uvidíte, kolik hodin bylo vykázáno a nakolik počet odpovídá dopředu odhadované době. Jakmile se seznámí s určitou součástí programu, budete jako doma i v jiných sekcích. Pro příklad jsme vás seznámili se správou úloh, ale nyní se již zorientujete i jinde. Rozhraní pro přidávání kontaktů do adresáře sice neobsahuje stejné hodnoty a pole jako přidávání úkolů, ale stylem ovládání se neliší.

Tak například, ke klientům přiřazujete manažera, ty nevýznamnější můžete označit jako VIP. Podle toho pak také budete kontakty filtrovat. Mezi kontakty snadno najdete klienty, dodavatele nebo třeba přátele. V hlavní nabídce namiřte myší na Kontakty a vybírejte.

Kolik kdo odvedl práce? Mrkněte na grafické srovnání
Kolik kdo odvedl práce? Mrkněte na grafické srovnání

Všemocné grafy

Seznámit vás musíme se statistikami. V hlavní nabídce klepněte na Statistika | Statistika. Pod vaším dohledem budou zakázky, výkaz práce a fakturace. Autoři softwaru připravili přehledné grafy, takže můžete pohodlně sledovat, kolik hodin vaši zaměstnanci napracovali denně. Kalendářové zobrazení názorně ukáže nasazení pracovníků.

Porovnávejte uživatele podle vykázaných hodin (Výkaz | Porovnání uživatelů), případně sledujte jedince, kteří právě pracují (Výkaz | Právě pracují). Pomocí grafu se seznámíte s tím, kolik jste papírově vydělali. V pohledu Fakturace | Roční přehled fakturací kromě celkových částek od sebe odlišíte neproplacené faktury od proplacených. Některé stále spadají do období splatnosti.

Pomocí grafu také zjistíte, jak si stojíte finančně
Pomocí grafu také zjistíte, jak si stojíte finančně


Ceny

Firma IreSoft připravila celkem čtyři plány. Základní Izio Basic je zdarma a dovolí vám spravovat data ze dvou zařízení. V cloudu máte 100MB prostor. Za Izio Standard zaplatíte měsíčně 400 Kč (bez DPH). Počet zařízení se rozšiřuje na tři a velikost úložiště povyšuje na 500 MB. Máte k dispozici rovněž širší možnosti nastavení a více funkcí v samotném informačním systému. To ostatně platí také pro další dvě varianty.

Za 800 Kč měsíčně obdržíte Izio Plus. K tomu modul pro online vykazování nebo nastavení přístupových práv. Nejbohatší varianta stojí 1 200 Kč a přinese vám např. centrální správu uživatelských ploch.

Minimální požadavky

Jak probíhá instalace klientské aplikace? Stáhnete si ji z webu z klientské zóny. Instalaci zvládnete, pomůže vám s ní ochotný průvodce. Je na čase zodpovědět otázku, které platformy Izio vůbec podporuje. Na osobním počítači musíte mít Windows XP, Vista, 7 nebo 8. Je přitom jedno, zda máte 32bitovou, nebo 64bitovou edici. K tomu se nevyhnete ani instalaci prostředí.NET Framework 4.0.

Ta ale v případě potřeby proběhne automaticky. Mobilní prostředí autoři podporují aplikacemi pro dva nejpoužívanější systémy. Jeden z nich se jmenuje iOS 6, druhý Android 4.0. Pokud dáváte přednost Windows Phone, máte zatím smůlu.

Ohodnoťte tento článek!