Jak hluboko může marketing klesnout? Nokia si píše recenze vlastních telefonů

0

Redaktoři serveru TechCrunch si všimli nového příspěvku na blogu Nokia Conversations (který patří Nokii a běží pod doménou nokia.com, aby nedošlo k nějaké mýlce). Byl nadepsán jako recenze (review) nedávno uvedené Lumie 620. Její autor, Adam Fraser, sám sebe popisuje jako člověka, který v posledních více než deseti letech vlastnil více telefonů Nokia, než dokáže spočítat.

Laskavý čtenář už si musí sám na LinkedIn vyhrabat, že Fraser je zaměstnancem PR agentury Republic Publishing a na blog tudíž píše za peníze. Není proto žádným překvapením, že si přístroj vysloužil jen samá pozitivní hodnocení.

TechCrunch „recenzi“ vytýká, že je mixem reklamštiny a jazyka používaným v recenzích. Autor šikovně bagatelizuje, že je telefon vyroben z levného plastu, že její procesor (byť dvoujádrový) běží na dnes neoslnivém 1 GHz a že má pouze 512 MB operační paměti; naopak si neodpouští chválu Windows Phone Store a dostupných aplikací. Rozesílat vzorky recenzentům představuje riziko, přemítá redaktor TechCrunch. Nokia ale problém vyřešila: namísto vystavování se rizika si napsala recenzi vlastní.

Čtenáři blogu to ale dali Nokii pořádně sežrat. Téměř polovina komentářů pod „recenzí“ naráží právě na to, že výrobce recenzuje vlastní produkt. Nokia na základě kritiky upravila nadpis blogpostu a vyměnila „review“ za „hands-on“ (čili něco jako osahání nebo první dojmy), bohužel je to ale změna jen kosmetická.

Na zoufalé dílo snaživého copywritera se můžete podívat na blogu Nokia Conversations.

 

Zdroj: TechCrunch

Jak hluboko může marketing klesnout? Nokia si píše recenze vlastních telefonů

Ohodnoťte tento článek!