Jak počítače dělají Star Wars

0

Ačkoli se neustále mluví o tom, jestli bylo odhalení Fermi dlouho před dostupností finálních výrobků v pořádku a zda nám vlastně poodhalení GPGPU části něco vůbec prozradilo, je to vůči GPU Technology Conference trochu nespravedlivé. Během těch několika dní bylo v San Jose k vidění nemálo zajímavého ze světa GPU, 3D a počítačové hudby budoucnosti vůbec.

Nvidia postupně vystavila kompletní prezentace a videa z GTC, mezi kterými bych chtěl upozornit třeba na prezentaci LucasFilm Ltd. a souvisejících LucasArts a také Industrial Light & Magic (ILM). Ve videu, které je možné stáhnout také ve vysoké kvalitě, zaujme nejen sestřih nejlepších filmových triků od Hvězdných válek až po Terminátora: Salvation, ale třeba i pěkný průřez vývojem filmových triků v ILM (začíná zhruba kolem desáté minuty) anebo ukázky ze hry a vývojového prostředí pro Star Wars Unleashed. V druhé polovině prezentace LucasArts a ILM se přednášející dostává k využití simulace fyzikálních procesorů v reálném čase díky GPU ve filmu a komentuje praktické ukázky.

V dalších videoprezentacích najdete pak zástupce univerzit, jedna se věnuje pokroku ve vizualizaci, jiná zase high performance computingu (superpočítačům, clusterům, …). Koho některé z témat zajímá, může si stáhnout příslušné video v jedné ze tří předpřipravených kvalit (a velikostí).

Nahrávky, prezentace a blogposty z GPU Tech. Conference najdete souhrně na této dedikované stránce.

Ohodnoťte tento článek!