Jak pomáhají Big Bang II ovladače GeForce 9800

0

Po posledním testu Radeonu HD 4830 mi bylo trochu oprávněně vyčítáno, že zatímco nejlevnější RV770 jsem testoval s posledním dostupným ovladačem, u GeForce 9800 GT jsem měl ovladač generace předchozí. V závěru jsem odhadoval, že v průměru široké škály her, kterou používám, by si G92 mohla s novými ovladači polepšit asi o 3 % (a vyrovnat se tak Radeonu HD 4830), zástupce společnosti Nvidia mi tvrdil, že samozřejmě daleko víc.

Vzal jsem tedy to nejlepší, co řada s jednočipových G92 (ta čítá GeForce 8800 GS aka 9600 GSO, GeForce 8800 GT, 8800 GTS, 9800 GTX a 9800 GTX+) nabízí a změřil ji ve všech testech, které pro hodnocení výkonu používám.

Jak asi vidíte, nové ovladače se zaměřili na výkon s anti-aliasingem (především ve vyšších rozlišeních) a na ty novější hry z mé metodiky. Největší změny mají dle materiálů společnosti Nvidia být vidět v nejnovějších hrách jako Crysis: Warhead, Fallout 3, Far Cry 2 (to už jsme na ExtraHardware zkusili v tomto článku), S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky, Dead Space či Call of Duty: World at War, které ve stávající metodice nemám.

Odhad nárůstu ve 22 hrách metodiky EHW okolo 3 % byl realistický, u GeForce 9800 GTX+ je to asi 3,5 %, u GeForce 9800 GT by to mohlo být trochu méně. Pokud si výkon karet od 3000 do 7000 Kč shrneme přehlednějšími grafy, zjistíme, že pozice GeForce 9800 GTX+ se nemění, jen trošku odskakuje stále ještě levnějšímu Radeonu HD 4850:

Podaří-li se mi získat zmíněné novější tituly, vyzkouším anoncovaný nárůst výkonu s „Big Bang II“ ovladači už na zástupci nejnovější řady s čipy G200 a také s finální verzí těchto ovladačů. Uvidíme, zda si nové drivery své přízvisko zaslouží.

Ohodnoťte tento článek!