Na univerzitě v Arizoně se nedávno uskutečnila přednáška Kena Segalla, který dříve působil v Applu jako vedoucí marketingového oddělení. Mimo jiné se rozpovídal o vzniku názvu nejúspěšnějšího smartphonu současnosti – iPhonu.  Dnes si nikdo neumí představit, že by se o jablečném telefonu psalo v souvislosti s jiným jménem. Ken Segall však při přednášce zmínil i dalších pět jmen, které při pojmenování nového telefonu připadaly v úvahu. I když se ještě před oficiálním představením obecně mluvilo o iPhonu, tuto obchodní značku měla ve Spojených státech zaregistrovanou společnost Cisco. I proto se vedení Applu radilo o jiných jménech. V úvahu připadaly tyto:

Telepod: Přesmyčka tvořená ze slov telefon a iPod. Měla evokovat dojem hudebního přehrávače, který disponuje i telefonními funkcemi.

Mobi: Pouhé zkrácení označení Mobile, které bylo podle Segalla roztomilejší s osobním přístupem.

Tripod: Část „Pod“ je jasná, odkazuje na hudební přehrávač iPod. Předpona Tri byla přidána díky třem funkcím, které iPhone později nahradil – telefon, iPod a internetový komunikátor. Pokud si vzpomenete na představení prvního iPhonu v roce 2007, právě s touto přesmyčkou si Steve Jobs při prezentaci pohrál.

iPad: Ačkoliv nakonec název iPad použil Apple později pro označení tabletu, v úvahu připadal i u smartphonu. Souvisí to také s tím, že Steve Jobs jako první zařízení plánoval právě tablet. Nakonec však byl přesvědčen, že na tablet ještě není trh připraven.

Na slajdech je k vidění i jméno MicroMac, to však vymyslel Segall pouze pro účely této prezentace. Nikdy se o něm neuvažovalo, i když dávalo smysl. Smartphone je prostě zmenšený Mac do kapsy.

Zdroj: 9to5Mac.com

 

Ohodnoťte tento článek!

1 komentář

  1. Aplikačku na vyhledávání nasadil Google proto, aby krásně monitoroval nárůst uživatelů, o nic jiného nejde. Microsoft má našlápnuto. Kdo se zajímá o technologie, tak tohle je skutečně konzistentní firma, která má pro mnoho oblastní IT řešení. Google je pouze marketingová firma a všechny produkty s jejich výhodami i nevýhodami tomu odpovídají.

    Takže Microsoft by udělal terno, kdyby přinesl vyhledávač, který předčí Google. I ten se totiž jednou omrzí díky komerci, kterou je prošpikován.

  2. Google nemá MS rád od té doby, co viděli video, porovnávající Chrome na Nexusu proti IE10 na Surface. 🙂

     

    V USA je vyhledávač Bing dost populární, ale pořád není lokalizován pro české reálie, tedy je nám na nic.