Jak škáluje CrossFireX?

0

Než vejdou v platnost slevy u Nvidie, mohou se Radeony HD 4850 chlubit jedním z nejlepších poměrů cena/výkon na trhu. Kdyby někoho z vás lákalo koupit si tyto karty rovnou tři nebo čtyři a za podobnou cenu rozdrtit dnešní high-endové karty, neměl by vám uniknout krátký test serveru TweakTown.

Testovalo se na sestavě s procesorem Intel Core 2 Extreme QX9650 přetaktovaným na 4 GHz, zvolená základní deska byla ASUS P5E64 WS, která poskytuje čtyři PCI Express sloty s rozložením linek x16/x16/x4/x4. Severní můstek Intel X48 ale podporuje PCIe 2.0, takže ani čtyři linky by neměly být limitujícím faktorem.

S CrossFireX se třemi a čtyřmi kartami evidentně není něco v pořádku. Ve třech ze čtyř herních testů, konkrétně PT: Boats, Crysis a World in Conflict, je jasným vítězem CrossFire se dvěma kartami. Multi-GPU systémy sestavené ze tří a čtyř čipů mají problém zejména v rozlišení 2560×1600, kde by zákazník od takto drahého řešení očekával výkon par excellence. Jediný Unreal Tournament 3 dokázal třetí a čtvrtý akcelerátor využít, ale i dva čipy zde podávají výkon více než dostatečný.

Tudy tedy cesta nevede a AMD to ví samo. S ohledem na vzhled následujících grafů mám jisté pochybosti, jestli jsou skutečně od AMD, nicméně výkon Radeonu HD 4870 v nich vypadá tak dobře, že tyto materiály snad nemohou pocházet odjinud.

Hra Crysis Radeonům vždy lépe vyhovovala v režimu DirectX 9. Proto v prvním grafu Radeon HD 4870 překonává GeForce GTX 260 i 9800 GX2, mírně ztrácí na GTX 280 a podobné je to ve SLI a CrossFire. V DirectX 10 se scénář opakuje s výjimkou GeForce GTX 280, která získává před Radeonem výraznější náskok.

Výsledky testů samozřejmě berte s rezervou, ale pokud jsou materiály pravé, znamená to, že ATi nevidí Radeon HD 4870 jako pokořitele GeForce 9800 GTX+, ale jako soupeře pro GeForce GTX 260. Jsem tedy zvědav, jakou ATi nasadí cenu – bude se odvíjet od náskoku před Radeonem HD 4850 (očekáváme minimálně 20 procent), nebo od podobnosti s o mnoho dražší GeForce GTX 260?

Zdroj: TweakTown, VR-Zone fórum

Ohodnoťte tento článek!