Jak z krásné modelky udělat ošklivku? Vyfoťte ji rybím okem

0

Každý fotograf vám řekne, že „na portréty alespoň padesátku a více“. Nemyslí tím věk foceného, ale ohniskovou vzdálenost objektivu v přepočtu na kinofilm. Fotograf Stephen Eastwood na několika snímcích ukázal, jak ohnisko hraje klíčovou roli.

Portrétní fotky s různými ohnisky
Portrétní fotky s různými ohnisky

Ohnisková vzdálenost ovlivňuje, co všechno se do záběru vejde. Čím delší, tím více přiblíží detaily. Čím kratší, tím větší scéna se na fotku dostane. Pokud chcete na fotografiích pořízených různými objektivy mít stejné detaily, musíte jít blíž nebo dál k focenému objektu. A čím blíže mu jste, tím více dokáže perspektiva obraz zkreslit.

 

A protože je lidské oko a mozek velmi citlivé na vnímání obličeje, deformací si všimneme především na něm. Eastwoodův pokus ukazuje, jak vypadá obličej modelky s teleobjektivem (350 mm) až dost širokoúhlým objektivem (19 mm). Vše foceno plnoformátovou digitální zrcadlovkou.

Jako hraniční se opravdu ukazuje ono 50mm ohnisko, širší už příliš deformují, zvětšuje se nos, zužuje obličej, takže se zešpičatí brada a zvýší čelo. Od 100 mm nahoru už k perspektivní deformaci prakticky nedochází, fotky se neliší. PS: Ani ta padesátka nemusí vždy stačit a hodí se spíš pro polodetail než detail.

Díky za tip +Pavel Emi

Jak z krásné modelky udělat ošklivku? Vyfoťte ji rybím okem

Ohodnoťte tento článek!