Jiný název i řada nových služeb. DIGI TV se mění v Telly

Na českém trhu placených televizních služeb se objevila nová značka Telly. Ve skutečnosti se ale o žádného nováčka nejedná. Pro změnu známého brandu se rozhodla společnost DIGI TV - operátor, který v ČR působí už od roku 2006. Pozměněný název však zdaleka není to jediné, nač se mohou diváci těšit. Telly jim nabídne také řadu nových kanálů, prémiovou službu HBO GO a do budoucna i vysílání v UHD.

0
komerční článek TELLY BANNERY PR CLANEK 1200 X 675

Změnit zavedenou značku, jejíž služby využívá mnoho českých domácností, není úplně obvyklé. Důvod, kvůli němuž se vedení dnes již bývalé DIGI TV k tomuto kroku rozhodlo, byl ale ryze praktický.

„Když jsme televizního operátora DIGI CZ kupovali od rumunských vlastníků, koupili jsme si práva k užívání značky DIGI na pět let, říká Vladimír Rusnák, ředitel pro strategii společnosti Telly. „V té době jsme kupovali jen satelitního operátora. Dnes máme úplně jinou a komplexní službu, nesrovnatelnou co do kvality a možností pro zákazníka. Zásadně jsme zlepšili kvalitu satelitního příjmu a přidali jsme další služby – internetovou televizi a také pevné připojení k internetu, které je dostupné pro více než 3,8 milionu českých domácností.“

Současná situace způsobená pandemií nebezpečného koronaviru sice není pro představení nové značky úplně ideální, navzdory několika drobným komplikacím se jí však společnosti Telly podařilo i do jisté míry využít:

„Lidé, které oslovujeme především, teď sledují internet i televizi víc než o Vánocích a mohou se s naší kampaní snadno potkat a Telly si vyzkoušet bez závazků na celý měsíc zdarma. Naše televizní služba se dá vyzkoušet bez set-top boxu na moderních televizích Samsung či chytrých televizích s operačním systémem Android (např. Sony, Philips, TCL, JVC, Toshiba, Orava, Xiaomi a další – pozn. redakce). Brzy bude mít Telly i aplikace pro chytré televizory LG. Vyzkoušet Telly lze na všech běžných mobilních zařízeních, počítačích i tabletech. Službu si aktivujete jednoduše on-line.“

A na co konkrétního se mohou diváci těšit? Jak podotýká Rusnák, jedná se především o zaktualizovanou televizní nabídku, kde si v podstatě každý přijde na své.

„Připravili jsme tři balíčky. Malý balíček za 200 korun je vstupní branou pro lidi, kteří ještě nemají s výhodami placené televize zkušenosti. Střední balíček za 400 korun je takovou zlatou střední cestou se skvělým poměrem cena/výkon a Velký balíček za 600 korun je pro ty, co nemají rádi kompromisy. Ke každému balíčku je možno dokoupit si balíček HBO a k němu i službu HBO GO. V nabídce je i samostatný balíček Sport (dříve Sport Plus) pro ty, kteří chtějí sledovat pouze sportovní programy,“ podotýká šéf Telly s tím, že v nejbližších měsících jeho společnost počítá rovněž se spuštěním zákaznické zóny se samoobsluhou, kde budou mít uživatelé možnost platit za poskytnuté služby běžnou kartou.

Premie League ve formátu UHD již brzy realitou

Co se týče technických inovací, i zde se najde spousta opravdu užitečných novinek. Počínaje výrazně upravenými „appkami“ pro mobilní telefony, ať už se systémem Android, či iOS, přes aktualizovanou platformou pro Samsung Smart TV, kterou půjde ovládat jednoduše pomocí několika základních tlačítek, až po chystaný přechod na Ultra HD/4Kready kodek H.265, díky čemuž bude Telly jednak technicky připravena na vysílání v UHD, ale zároveň tím téměř o polovinu sníží datovou náročnost internetové televize. Něco takového podle Rusnáka ocení především všichni ti, kteří mají pomalejší či nestabilní internetové připojení.

Prvním programem, který Telly svým divákům v této kvalitě poskytne, by podle něj mohla být anglická Premier League, jež se nejen v Česku těší velké oblibě ze strany téměř všech sportovních fandů. A nakonec, nikoliv však v poslední řadě nesmí zůstat bez povšimnutí ani vývoj aplikace pro LG Smart TV, který je již ve své závěrečné fázi, přičemž ostré spuštění je plánováno na toto léto.

Placená televize získává postupně na oblibě

Tuzemský trh je specifický v tom ohledu, že placená televize se na něm netěší tak velkému podílu, jako je tomu v mnoha jiných zemích. Na bezplatný příjem televizního signálu prostřednictvím DVB-T2 stále sází asi 51 procent Čechů, jak vyplývá z průzkumu společnosti GfK. A ačkoliv mnozí z nich oba způsoby – tedy jak placenou, tak neplacenou televizi – kombinují, ve srovnání se Slovenskem, kde má prvně zmíněná možnost až 90procentní podíl, je to stále celkem málo.

Navzdory výše zmíněnu je ovšem potřeba konstatovat, že zájem o výhody související s užíváním pay-tv neustále roste. A podle šéfa Telly, jejíchž služeb v Česku využívá celkově na 170 tisíc lidí, by tomu tak mělo být i nadále, pakliže budou mít lidé doma k dispozici spolehlivý internet a kvalitní připojení.

„Naše zkušenost potvrzuje, že zákazníci místo přechodu na DVB-T2 volí často jiný typ příjmu a placenou televizi,“ dodává Rusnák.

S Telly i za hranice ČR, jakmile se otevřou

Ostatně, není se čemu divit. Zmíněných benefitů, které s sebou placená forma vysílání přináší, je totiž opravdu hodně. Díky Telly a jí podobným službám mají lidé přístup k řadě televizních programů, k nimž by se v rámci pozemního vysílání nedostali. Jako příklad lze uvést kanály typu HBO, National Geographic či Discovery, ale třeba i ryze sportovní programy, jakými jsou Eurosport a jemu podobné.

Tím však výhody placené televize ani zdaleka nekončí, neboť uživatelé tak mají k dispozici spoustu moderních funkcí, které v „terestrice“ nenajdou. Díky internetovým televizím si navíc mohou své oblíbené pořady přehrát zpětně s několikadenním odstupem, sledovat je třeba i na cestách či přeskakovat reklamy, které mnohdy přijdou v ten nejnapínavější okamžik celého filmu. A jak Rusnák zdůrazňuje, ve chvíli, kdy se opětovně otevřou hranice, bude možné se na Telly dívat v kterémkoliv státě Evropské unie.

Jiný název i řada nových služeb. DIGI TV se mění v Telly
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 1 hlas/ů