Analytici a výzkumníci z firmy Kantar Worldpanel potvrzují některé věci kolem tabletů, kterých si již nějakou dobu všímáme. Konkrétně se zabývali americkým trhem. Morální doba zastarávání se prodloužila, takže se lidé nezbavují tabletů tak často jako dřív. Stávající modely jsou tak dobré, že není potřeba je po roce vyhazovat.

Softwarové aktualizace pomáhají prodloužit životnost. Dokonce 14 % amerických uživatelů stále používá první iPad, druhou generaci 32 % a třetí pak 16 % lidí. Operátorům, obchodníkům a výrobcům se nedaří produkovat takové nové modely, které by donutily uživatele upgradovat každé dva roky, což přitom dlouhodobě funguje u smartphonů.

Dále 20 % uživatelů sdílí svůj tablet s dalšími členy domácnosti. Ani to není tak překvapivé, smartphony jsou osobnější, neboť v nich máme SIM a přijímáme hovory. Tablety slouží spíše na čtení, hry nebo brouzdání po webu. Nicméně Kantar Worldpanel považuje tablety za osobnější zařízení než klasické počítače.

 

I když si lidé koupí nový tablet, tak ve 36 % neplánují vyhodit starý. Nechají si ho doma jako sekundární zařízení. Jak to bývá, někdy starší tablet skončí jako dárek pro příbuzného či kamaráda. Tak se svým miláčkem plánuje naložit 18 % dotázaných. Zvyšuje se tím penetrace, neboť se dotykový počítač dostane do rukou lidí, kteří by jej do té doby sami nekoupili.

Výrobci z toho ovšem nic nemají, snad jedině potenciál do budoucna. Pouze 3 % lidí, kteří tablet nemají, si ho plánují do roka koupit, 10 % možná a 54 % na nákup určitě nezajde. Z těch, co odmítli 72 %, říká, že jim stačí stávající laptop. Tablet proto nepotřebují. To by mohlo být důležité zjištění.

Zdroj: Kantar Worldpanel

Ohodnoťte tento článek!