Kartou nebo mobilem zaplatíte i instalatérovi. O2 chystá mobilní terminály

0

Telefónica připravuje spolu s partnery pilotní projekt mobilních platebních terminálů pojmenovaných jako mPO2S. Ty si budou moci pořídit malé firmy a živnostníci, kteří dosud přijímají pouze hotovost. Společnost tak cílí na přibližně 320 000 subjektů, většina z nich už prý nějaké služby O2 využívá, což rozšiřování určitě pomůže. Telefónica očekává, že se z mPO2S do tří let stane masová záležitost.

Mobilní platební terminál od O2
Mobilní platební terminál od O2

Malé terminály nemusí být na pevném místě, ale mohou jej s sebou vozit i živnostníci pracující v terénu. Telefónica mluví o vyšších tržbách, protože příjem plateb kartou je velká konkurenční výhoda a navíc svádí k případným spontánním nákupům. Pohodlí bezhotovostních plateb mají ucítit obě strany.

„Je prokázáno, že když nakupující není omezen jen hotovostí, kterou má zrovna u sebe a může zaplatit i kartou, zvyšuje se průměrná částka nákupu. Díky mobilním terminálům může akceptovat platební karty každá malá firma či živnostník. Platby kartou se tak dostávají například k řemeslníkům, malým poskytovatelům služeb nebo ke stánkařům. Ze zpětné vazby od našich zákazníků víme, že je o tento druh produktu zájem,“ doplnila Veronika Brázdilová, ředitelka segmentu Small business v divizi firemních zákazníků společnosti Telefónica.

 

Terminály budou umět přijímat všechny druhy karet, tedy ty s čipy, magnetickými proužky nebo bezkontaktní založené na systémech Visa PayWave nebo MasterCard Paypass. Je tedy přes ně možné platit i pomocí telefonů s NFC, avšak zřejmě jen s modely vybavenými speciálními SIM kartami od O2. Terminály bude dodávat společnosti Ingenico CZ a finanční stránku obstará ČSOB. V pilotním provozu budou terminály půjčovány zdarma.

Informační linka 1188 se svou nonstop havarijní službou pro domácnosti i firmy – Řemeslníci 1188 – velmi oceňuje nový způsob úhrady služeb platební kartou přímo z domova zákazníka. Našim výjezdovým skupinám, řemeslníkům, opravářům, instalatérům, zámečníkům, topenářům, sklenářům se velmi často stává, že zákazník nemá v danou chvíli potřebnou hotovost na úhradu provedené opravy. Celá řada zásahů navíc probíhá v nočních hodinách. Jednoduchá možnost úhrady platební kartou je pak velmi vítaným pomocníkem a zvyšuje komfort služby Řemeslníci 1188. Jistě to ocení řemeslníci, ale zejména pak naši zákazníci, kteří nemusí shánět peníze po sousedech, nebo chodit do bankomatu, který je často daleko,“ říká David Potužník, produkční manažer Informační linky 1188.

Zdroj: Telefónica

Ohodnoťte tento článek!