Dan Vávra řekl, proč v Kingdom Come: Deliverance není český dabing

12
Kingdom Come: Deliverance
Kingdom Come: Deliverance

Otázka, která visela ve vzduchu ještě dlouho před vydáním hry, je zodpovězena. Dan Vávra, kreativní ředitel Warhorse Studia a hlavní designér Kingdom Come: Deliverance, v několika rozhovorech řekl, proč česká hra neobsahuje i český dabing. Ve zkratce – stál by hodně peněz a bylo by to časově náročné.

Místo práce, která by uspokojila 5000 hráčů, by se studio mohlo věnovat novému titulu, jenž bude cílit na dva miliony hráčů. Naděje na dabing ale žije. Vávra v rozhovoru pro Alzu řekl (čas na videu 5:08), že dabing chtěl a že by se teoreticky mohl objevit v edici Game of the Year, pokud se vývoj hry zaplatí. Slibovat ale nic nebude.

Při návštěvě Vidcastu na Hrej.cz (čas na videu 1:02:26) byl Vávra konkrétnější. Hra je velmi rozsáhlá a kvalitní dabing by zaměstnal desítky lidí na půl roku. Scenáristé sepsali přes milion slov, celkově to dělá asi 110 hodin dabingu. Desetkrát více než u první Mafie.

Nahrávalo 50 herců, ve dvou studiích se o to staralo 5 režisérů a 5 zvukařů. Hodina výsledného zvuku znamená čtyři hodiny práce. Herci zároveň nemůžou dabovat déle než čtyři hodiny denně, protože pak se hlas unaví. Jen samotné nahrávání tak zabere třeba tři měsíce a po takovou dobu je i logisticky náročné sehnat v jeden čas takové množství herců. Kvůli novému dabingu je pak třeba předělat i animace obličejů a ve hře je přitom téměř čtyři hodiny cut scén, kde synchronizace bude nejvíce vidět.

Malou naději dává outsourcing dabingu jinému studiu. Angličtinu si řídili samotní Warhorse, ale o francouzštinu a němčinu (ta je velmi dobrá) se staral až distributor, společnost Deep Silver. Vávra ale zároveň nebyl moc spokojený s outsourcovaným českým dabingem Mafie, který vznikal bez jeho asistence.

V tuto chvíli je zkrátka jisté jen to, že i kdyby český dabing nakonec vznikl, hráči si počkají minimálně půl roku. To by mohlo korespondovat s GOTY edicí přinášející veškeré patche a nová rozšíření (chystá se mj. část, kde budete hrát za ženskou postavu).

PS: Na vizualniefekty.cz najdete první díl série článků o tom, jak vznikaly cut scény.

Ohodnoťte tento článek!

12 KOMENTÁŘE

  1. Dabing Mafie byl velmi kvalitni, nevim co Vavrovi zase prelitlo pres nos.

    Ale ja vcelku nemam problem s tim, aby se dabing do cestiny nedelal, titulky staci. Rozhodne bych preferoval, aby se vyvojari radeji venovali opravam bugu a pripadnym DLC.

    Jinak ale teda taky zvazuju, ze zatim nic a pockam az na GOTY. Ja bych to stejne kupoval ted jen do zasoby, mam stare hry, ktere potrebuju uhrat nez se pustim do nove rozsahle hry jako je KDC.

  2. Ja to docela chapu, byt je mi lito trochu tech, kteri si to v anglictine neuziji. Ta hra ma mezinarodni ambice a z toho pohledu, je cesky dabing 50 polozka na seznamu…
    Dulezite je spis, at opravuji bugy a hratelnost.

  3. Typické přehlížení skutečnosti.
    To není tak že v GOTY bude dabing, ale že by možná o něm uvažoval. Vůbec není jisté že bude GOTY edice a to že bude český dabing, v to může doufat opravdu jen naivka.
    Rozhodně nechtějí utopit všechen zisk v téhle hře. Plánují další projekty.

        • Tak mě dost brutálně včera chytla subnautica. Úplně jsem z toho off… Nějakej kingdom počká až bude vyladěné a s češtinou. Subnautica nepočká.
          Pozor následuje SPOLIER!!!
          Blbě se mi shánějí stalerovi zuby na tvrzené sklo a ztratil jsem příběhovou linku. Nesvítí mi nic kam mám dojít, tak se pokusím navštívit ještě jednou ty „záchytný“ místa a víc je prohledat jestli jsem tam něco nezapomněl. Hrál jsem to ze začátku stylem: „kašlu na děj, jedu volnou hru a budu si dělat co chci já“, takže jsem některá místa navštívil dřív a mám vybavení, které bych ještě asi ještě neměl mít, ale zase mi chybí základní věci. Třeba aerogel a tepelné čerpadlo. Všiml jsem si, že se herní linka otvírá také s vámi provedenýma činy. Blbý je když jste se najedli tak vás to léčilo, když jsem si dal hru bez jídla, tak se můžu léčit jen lékarničkama. Nejhlouběji jsem zatím dosáhl 400m abych se vrátil živej. Zkoušel jsem na druhé straně havarované lodi ponor do 700m na smrt a nic tam nebylo, povrch se změnil v generickou rovnou stěnu dolů.

  4. Vývoj hry už se zřejmě zaplatil. Jen na Steamu se prodali dle steamdb infa 452 tisíc kopií. Otázkou je kolik se jich prodalo v regionech s cenou kolem 60 USD a kolik s cenou kolem 20 USD (Indie je nejlevnější, lehce přes 18USD, následuje jižní asie s 20 USD za kopii), předpokládám ale že většina byla prodána v US a EU. Řekněme že 300k kopií za 60 USD a 150k kopií za 30 USD. To dělá tržbz cca 22.5 milionu USD. Z toho jde 30% Steamu a i když ne všude, tak ještě cca 20% DPH. Zbývá tedy cca 12.5 milionu USD Pro WH, tzn cca čtvrt miliardy korun (WH měl dle mých informací k dispozici asi 150 milionů, 120 od bakaly 30 z Kickstarteru). Navíc tu máme ještě konzole, kde bohužel čísla neznáme. Počítám že minimálně odtěď jsou už všechny prodeje do plusu.