Warhorse Studios slaví. Prodalo se již milion kopií Kingdom Come: Deliverance

38
Kingdom Come: Deliverance
Kingdom Come: Deliverance

České středověké RPG v otevřeném světě je hit. Dan Vávra, hlavní designér hry a kreativní ředitel Warhorse Studios, se dnes na Twitteru pochlubil, že během prvního týdne prodali již milion kopií Kingdom Come: Deliverance.

Většina hráčů upřednostnila verzi pro PC. Podle odhadů SteamSpy.com se jen na Steamu prodalo přes 470 000 kopií. Poměr u konzolí PS4 a Xbox One neznáme. Úplně přesně je momentálně neví ani samo studio, neboť zatímco ze Steamu má statistiky okamžitě, Sony a Microsoft výsledky reportují se zpožděním.

TIP: Dan Vávra řekl, proč v Kingdom Come: Deliverance není český dabing

Milion prodaných kusů už Warhorse nejspíš posunulo do plusu a hra na sebe začne vydělávat (resp. vydělá na příští hru). Na Steamu stojí 50 eur, na konzolích 60 eur. Tržby tak teoreticky mohly pokořit hranici 50 milionů eur, což je necelých skoro 1,3 miliardy korun. Na druhou stranu ale 35 000 backerů na Kickstarteru získalo hru levněji. Mimo EU a Severní Ameriku je hra také levnější. Minimálně o 30 % se tvůrci musí podělit s vydavatelem Deep Silver, kamennými nebo digitálními obchody.

I po odečtení veškerých marží a slev mohlo Warhorse Studios utržit přes půl miliardy korun. Podle ČTK stál vývoj hry stovky milionů korun. Dan Vávra pro Českou televizi řekl, že aby KCD skončilo v plusu, musí se prodat alespoň půl milionu kopií. Vývoj nicméně stále pokračuje. Tvůrci budou hru nadále opravovat, doplňovat o nové funkce i obsah. Přislíbeny jsou mise za ženskou postavu. V kampani studio mluvilo i o turnajovém soubojovém režimu a psím parťákovi ve hře.

Vysoké prodeje jsou pro Vávru a spol. zadostiučiněním. Když před lety obcházeli zahraniční herní společnosti, nesetkali se s pochopením. Takovou hru by prý lidí hrát nechtěli. Tvůrci se proto nejdříve obrátili nafanoušky. Na Kickstarteru díky nim před čtyřmi lety vybrali přes 36 milionů korun. Většinu hry ale nakonec zaplatil Zdeněk Bakala, který mj. vlastní 70% podíl ve Warhorse.

A s jakou odezvou se hra setkala? Běžní hráči jsou zatím spokojenější než profesionální kritici. A verze pro PC má lepší známky než pro konzole. Hra totiž po vydání trpěla (a stále trpí) na hodně technických problémů a pro PC je jednodušší a rychlejší vydávat záplaty.

Dle Metacritics má PC verze od kritiků průměrnou známku 75 %, od hráčů 81 %. Na PS4 je to 68 % vs. 73 % a na Xboxu One pak 67 % vs 78 %. Třetí Zaklínač, který je hře nejpodobnější, sbírali devadesátková hodnocení od kritiků i hráčů, a to na všech platformách.

Brzy by mimochodem měl vyjít nový patch, který opravuje hromadu chyb, zlepšuje minihry (odemykání zámků paklíčem a kapsářství) a hlavně přidává možnost uložit postup hrou při vypnutí.

Ohodnoťte tento článek!

38 KOMENTÁŘE

      • Naštěstí se nepodíval na Justici.cz., místo chyby ve sponzorství a ignorování nákladů (půjčka Z.B.?), by vztažení tržeb/zisku ke 140 tisícovému vkladu Zdeňka Bakaly ve Warhorse Studios s.r.o. taky nemusel přežít. 😉

    • Trochu problém s informacemi, vývojáři uvedli, že náklady byly vyšší než 200mio Kč (nikde nepíší kolik přesně), 32mio vybrali na začátku od „backerů“. Zbytek doplatil Bakala a za to vlastní podíl 70%. Pokud vydělá, jen dobře, protože je šance, že víc lidí s penězi může investovat do nových her. (a třeba taky ne)

  1. Já myslím že řešit prachy je zbytečné, je to prostě obecně úspěch prodat dnes milion kopií hry a ještě takové ptákoviny s nevalnou grafikou jako je tohle. Fakt respekt a gratulace. A vohnout bude furt řešit Bakalu a Babiše, jak kdyby s tím byl schopen něco udělat ….

    • Ono se tomu asi zcela vyhnout nedá, jelikož (ne)úspěch může na delší dobu určit další útlum(rozvoj) v této oblasti a případně určí šanci na ještě lepší výsledek v dalším projektu. Witcher 3 by patrně bez úspěchu předchozích dílů těžko vznikl v této kvalitě (pokud vůbec).

      Osobně mi na příběhu KCD přijde zajímavé právě jeho tempo, jež jest s dnešní uspěchanou dobou v zajímavém kontrastu.

      • Myslím si že není třeba dnes, v jednadvacatem století vyrábět veterány protože bych jednou chtěl vyrobit něco jako Teslu, když vím že už ji někdo vyrábí, to je prapodivná logika. Ta hra mi prostě tematicky přijde proflaknuta a technicky primitivní, nemůžu si pomoct, ale třeba se pletu, možná je to trend a něco jsem prosvihnul já ….

        • tematicky proflaknuta? co to proboha meles? kolik je tu RPG ze stredoveku? bez kouzleni a magie, ktera by kopirovala historickou udalost? ty vole ty jsi asi spadnul z visne.
          texhnicky primitivni jsi tu spis ty, jinak si to nedokazu vysvetlit.
          zas dalsi clovek co se za kazdou cenu chce hejtama zviditelnit

          • Hra je po technické stránce opravdu nevýrazná. Grafika je v mnoha ohledech odfláknutá… například mnohdy nízká kvalita textur, mnohdy jsou použité jednoduché stromy o dvou rovných zkřížených plochách (to jsme tu měli ve hrách 15 let zpátky), celkově mnoha objektům chybí hloubka (teselace) a ambient oclusion. Není tam třeba NV Works s jejich prvotřídním ShadowWorks pro co největší realistické podání stínů – má to přece být realistická hra. Animace postav jsou mnody dost bídné i přes fakt že používali motion capture, pro které si postavili i vlastní studio.

            Je to přesně jak píše předřečník. Kolem hry je hromada hype ale ten výsledek není nic extra. Z technické stránky tam není nic z čeho by někomu spadla čelist a mohl říct: „jo, tohle je něco, co chci vidět ve všech budoucích hrách“

            To nemluvím o klasických chybách, které jsou běžné pro každou větší hru a časem se odladí.

        • hackoff ti to napsal na drsno, ale fakt se zamysli nad tim, ze tematicky to moc proflaknuty nebude, kdyz to strhlo takovej zajem a vlastne to nema zadnou konkurenci.
          Ja mam RPG singlplayer rad a tudiz do toho taky pujdu, ale zatim ne. Mam ted co hrat a bud pockam na slevu nebo nejakou GOTY edici, ale vim, ze si tuhle hru rad zahraju.
          Jak je na tom hra technicky teda zatim z gameplayu nemuzu hodnotit, ale dusledne lpeni na grafice v cele s mimikou obliceje povazuju za scestne. Jiste chci, aby hra vypadala nejak k svetu, ale ze bych nutne musel mit nejake maximalni detaily? Radeji jsem, kdyz je to zajimavy pribeh a neco neokoukaneho, coz by prave KCD byt melo.

          • Ale já se nehadam přece, kdyby mi bylo dvanáct, patnáct roku jako jemu a ho*no jsem vživotě viděl, tak bych reagoval úplně stejně ….
            Ja na ničem nelpim, oni i Bulanci mají svoje kouzlo, ale z těch se mediálně nedělá boží zjevení, jako z tohohle, prostě jsem se jen dopustil názoru, že objevování kola s nevalnou grafikou mě na prd*l neposadi, ale každopádně je mi jasné že těch co ano, budou mraky a tady mladej mi to akorát potvrdil, nic víc a nic méně. S hrama je to jako se vším na světě, však víš že i vyloženě blbé filmy a vyloženě blbá hudba si svoje diváky a posluchače najdou, stačí tomu jen udělat masivní reklamu a přesvědčit ty jednodušší že takhle přesně to má vypadat, marketingová klasika na kterou se většina chytí. No a ta menšina se na to prostě podívá z odstupem, vyjádří názor a … je za debila, protože většina to platí, většina má tudíž pravdu 😂 … a řeší kdo se na tom napakoval víc a tiše závidí že sami nebyli v pravý čas a právem místě 😂

    • Zann +1. Už som si začínal myslieť ,že som jeden z mála čo nepodľahol obrovskému hypu a nemám najsilnejšie ružové okuliare. A pritom tá hra začínala dobre, po konci by som tomu dal ledva 7/10, skôr 6,5/10. Jednoducho priemerná hra

          • Od člověka, který tady za týden má dohranou hru, která má zabrat 100hodin mě jeho názor na hru nezajímá, protože pokud má tolik volného času, tak to není člověk který by žil nějaký normální běžný život a proto jeho žebříček hodnot může být posunutý za hranici normálnosti a proveditelnosti. Hry v žánru RPG vždy byly postavený na příběhu. Se podívejte jak vypadal Fallout a jáká legenda z toho je a nikdo do toho nepřídával DLC, HD textury, UHD textury, bumpmaping, tesalaci, HDR, zbraně, lokace, armory…

          • Tak to mám ještě dost před sebou 😀 zatím se snažím plnit vše na co narazím a k tomu jsem dle „rad“ na Bakalových novinách na začátku asi hodinu a půl běhal po louce a sbíral/prodával kytky a zvyšoval tím lvl síly. V hlavní linii jsem teprve za výcvikem u Bernarda

          • Crha, Crha , keď ťa niečo nezaujíma tak nato nereaguješ a nemíňaš svoj drahocenný čas , ktorý si mohol využiť na iné bohumilšie aktivity 😉 . Ja by som sa pridal k nerešpektovaniu tvojej osoby na rôznych fórach kde sa niekedy len sťažka udržím ti nenapísať zopár hrejivých slov čo si v ten moment myslím.

      • Jedna věc je zda se hra líbí (subjektivní věc) nebo zda je hra technicky odfláklá (objektivní fakt), technické provedení nemá s líbivostí nic společného.

        Hra často používá nízkou kvalitu textur, používá prvky (hádám kvůli výkonové optimalizaci) jako jednoduché statické stromy tvořené dvěma jednoduchýma plochama do kříže potažené texturou, namísto stromů které se používají v popředí. Objektům chybí hloubka, jsou to buď jednoduché objekty a plastičnost je dodána maximálně bump mapingem, což je jen optický klam ovlivňující odraz světla od povrchu, kdežto teselace dodá skutečný 3. rozměr do jinak plochého objektu, s tím je spojená ambient oclusion, díky tomu že povrch je jednolitý, AO na něm nemůže nic udělat, případně se používá AO „zapečené“ do textur, tzn. okluzi má obrázek textury v sobě, není počítána dynamicky a nedokáže reagovat na zdroje světla. Tohle se opět používá jako laciná výkonostní optimalizace – v ideálním případě je výsledek podobný realtime počítané AO a jako bonus to nemá vliv na výkon… Jednoduše se to očůrává všude možně. Chápu to při nižších nastaveních a na konzoli, ale tohle je případ i maximálního nastavení hry na high end HW.

        • Jestli to nebude treba tim, ze ta hra je vydana i pro konsole. Pokud bych byl firma, ktera to vydava na 3 ruzne platformy, tak bych se snazil v maximalni mire to navrhnout tak, at je vetsina prace pouzitelna pro vsechny 3 platformy. Pokud bych delal hru ciste na PC, tak ji samozrejme muzu navrhnout jinak. Alespon z obchodniho hlediska tohle dava smysl.
          Nejsem herni designer, tak nevim, na kolik se to da docilit, ale jinde, kdyz se delaji cross-over projekty, tak snaha to takto delat je, v opacvnem pripade taky muzes zbrankrotovat.
          Proto mi prijde, ze kritizovat takto grafiku hry, ktera neni opravdu spatna a jejiz kouzlo neni zalozeno jen na graficke casti (jako jine tupe hry), mi prijde malinko od veci. Ale samozrejme proc ne 🙂

        • Tady se s vámi shodnu, účelem zřejmě bylo zjednodušit provedení kvůli optimalizacím na slabších strojích (a konzlích), na druhou stranu tvrdit, že je hra odfláklá mi přijde přehnané a viz. výše, otázka je, zda to použitý engine vůbec umožňuje a za jakou „cenu“.

          • Ano. Ono se lehce kritizuje, kdyz za to clovek nenese zodpovednost. Udelat a vydat takto velky projekt, aniz ta znacka a firma ma uz svoje renome je velky risk. U jinych titulu je velka sance, ze to spousta lidi koupi, uz jen k vuli znacky a nebo ze hrali predchozi dil i presto, ze se to moc nepovede. Tady kluci zacinali na zelene louce, takze klubouk dolu, co dokazali.

  2. cize 50€ stoji hra => 50M euro vybratych, naklady boli 3M? 5M? nech nezerem 10M => keby boli slusni, uz ju davaju len zadarmo, 30M si rozdelia a z dalsich 10 spravia novu hru, tentokrat hratelnu a optimalizovanu, aby to neslo na 1060tke 9fps.

    • Hra stojí 50€ u nás, v Indii 18 USD… Z ceny jde 30% steamu, cena je samozřejmě s DPH, kterou je třeba odvést, tzn z těch 70% je třeba odečíst cca 20% (liší se to stát od státu, někde není, někde ano), při uplatnění české DPH zůstává 55.3% což je cca to co je čistá tržba pro autora hry. Tzn v lepším případě se bavíme o 27.65€ nebo taky jen 12.6 USD za kopii, záleží.. bavíme se tedy o cca poloviční sumě – 25M €.

      Náklady byly jen 1M liber za dabing, 500k liber za Orchestr… WH mají aktuálně ke stovce lidí, začínalo se asi s 25. Hra se postupně vyvíjí cca 4 roky pokud vezmeme že jeden člověk ve mzdových nákladech stojí cca 750k Kč ročně, (tzn cca 45k hrubého měsíčně), a v průměru jich bylo 50 za 4 roky, jsem na 150 milionech jen na platech vývojářům, přičtěme těch cca 45-50M za dabing a muziku, jsme na 200M. Kanceláře pro takový počet lidí a dobu mohly stát kolem 20 milionů, na dalších 20 mega bych tipoval HW a SW vybavení, přidejme další drobné náklady a máme tu pěkných 250M ani nemrknem. To jsou jen hrubé odhady, nicméně to cca odpovídá tomu že potřebují prodat 500k kopií aby se to zaplatilo.

      Tak jak tak, Bakala, coby investor WH se se svou investicí nemýlil a přinese mu to velký balík peněz.

    • Hraji na 1060 6G a zatím jsem během hraní (mám málo odehráno, cca 25 hod) neklesl s fps pod 45 fps, běžně to běží lock 60 fps na vysoké nastavení. Spíš jestli není problém v CPU, hra podle testů dobře škáluje s počtem jader (i5-8600k)

        • Viz. můj příspěvek na který reaguješ, hraju na vysoké detaily (ne ultra) pouze doplním, že ve full HD. Ale jestli si stěhuješ na neoptalizaci, že ti hra běhá na 9 fps ve 4k na ultra a hraješ to na 1060 tak nějak nevím, co ti na to říct. Já si nepořídil 1060 na 4k ultra, na to jsou jiné karty.