Konec konverze videa na GPU? Microsoft na něj má patent

0

Píše se říjen/október roku 2004 a Microsoft podává patentovou přihlášku na vynález nazvaný „Akcelerované enkódování videa s použitím GPU“. Patent, který je k nahlédnutí zde, spadá do kategorie „způsob užití“ a popisuje postup, jak pomocí funkcí grafického čipu provádět motion estimation (predikci pohybu ve videu) a další postupy spojené s enkódováním.

Zpět do roku 2010 a dnešní reality. Po prvních vlaštovkách, jako byl konvertor Badaboom od firmy Elemental Technologies, se GPU akcelerace propracovala i do profesionálního balíku Adobe Creative Suite a očekává se, že v dohledné době se konvertory využívající grafický akcelerátor rozšíří i mezi běžné uživatele. Tvůrci těchto aplikací nyní mají důvod k obavám, že by je Microsoft mohl zažalovat a požadovat zakoupení licence na jeho patentovanou „technologii“.


Schyluje se tedy k nekonečnému soudnímu sporu, nebo Microsoft nechá záležitost plavat, aby si nevytvářel špatnou publicitu?

Slovo do pranice nabízí uživatel fóra Rage3D vystupující pod přezdívkou „ET“. Ten připomíná, že patenty jsou napsané velice nesrozumitelnou mluvou, což v případě právě uznaného microsoftího patentu může způsobit, že se na některé hardware a software nebude vztahovat. Jako konkrétní příklad ET uvádí „paralelní výpočetní zařízení programovatelné ve specifickém jazyce“ – tedy jeden ze způsobů, jakým lze popsat Nvidia Fermi s technologií CUDA.

Jiný názor má Coololooser, moderátor našeho fóra, který se rozhodl vydat se na dráhu analytika. Ten připomíná, že Microsoft má patentován i například dvojklik myší, a domnívá se, že společnost se preventivně brání proti patentovým spekulantům. Pro firmičku, které by byl uznán obecně formulovaný patent, by pak právě gigant typu Microsoft byl velice lákavým cílem.

Zdroj: ConceivablyTech, Rage3D fórum

Konec konverze videa na GPU? Microsoft na něj má patent

Ohodnoťte tento článek!