Hlavní navigace

Křišťálovou lupu 2018 vyhráli Šídlo, „Ovčáček“ a Kingdom Come

23. 11. 2018

Sdílet

Zdroj: Redakce
Pomyslný „Český slavík“ internetu je za námi. Třináctý ročník ovládli staří známí, cenu získali i nováčci. A kdo si letos odnesl anticenu?

O výsledcích v jednotlivých kategoriích znovu rozhodovali fanoušci ve veřejné anketě, polovinu cen udělila odborná porota. Tradičně si představíme vítěze jednotlivých kategorií. Kompletní pořadí najdete na oficiálním webu.  

Ceny internetové veřejnosti (uživatelská anketa)

DVTV Martina Veselovského a Daniely Drtinové opět ovládlo dvě kategorie. První publicistický kanál postavený pouze na videu získal počtvrté v řadě Cenu popularity. Potřetí za sebou také porazilo konkurenci v kategorii Zpravodajství.

Novou cenu pro nejlepší online video vyhrálo Šťastné pondělí Jindřicha Šídla. Satiristický pořad Seznamu porazil všechny YouTubery a ukázal, že v anketě opravdu nehlasují děti.

Alza.cz se pro jednou znovu porazila Heuréku a stala se nejoblíbenějším internetovým obchodem. Letos zaujala bezobslužnými prodejnami, schránkami HomeBox a produkty vlastní značky AlzaPower.

V kategorii Nástroje a služby letos zvítězily Mapy.cz. Z dřívějších ročníků již mají nepočítaně jiných cen. Úspěchy jsou ale zasloužené, Seznam mapy pořád vylepšuje a dokazuje, že to umí dělat jinak (i lépe) než Google.

Nejoblíbenějším Zájmovým webem se loni stala naše sesterská Edna, letos skončila až druhá. V hlasování ji přeskočila DatabazeKnih.cz, „ČSFD“ pro všechny čtenáře.

Vavříny míří i k tiskovému mluvčímu prezidenta Jiřímu Ovčáčkovi, respektive jeho neoficiálnímu parodickému účtu na Facebooku, který denně komentuje politické dění. Patří mu cena pro nejlepší One (wo)man show.

Ceny odborné poroty

Globálním projektem českých tvůrců se po roce znovu stal meteoweb Windy. Původně hobby projekt zakladatele Seznamu Iva Lukačoviče, který prostě chtěl přehledněji vidět pohyb větrů kvůli svým letadélkům.

Že se dají tenisky prodávat jiným a originálním způsobem, dokazuje FootShop.cz. Porota jej proto dala za příklad ostatním a udělila obchodu cenu za e-commerce inspiraci.

Nejlepší marketingovou inspiraci přinesla služba přinesla půjčovna bicyklů Rekola. Ta letos v Libeňskému mostu v Praze přistavila svá kola poté, co magistrát města uzavřel most pro automobilovou dopravu.

Tvůrci Forbes Espressa si odnesli cenu pro nejlepší obsahovou inspiraci. Jde o newsletter známého ekonomického časopisu, který každé ráno oznamuje, co nejdůležitějšího se stalo nebo stane.

Nejlepší veřejně prospěšnou službou se stala Paměť národa. Archiv vzpomínek na události, který připomíná, co všechno se u nás stalo během světových válek, po nástupu komunismu, během normalizace, po revoluci i založení samostatného státu.

Osobností roku se stal Jindřich Šídlo. Politický komentátor, který během 25 let psal pro Respekt, MF Dnes, Hospodářky nebo Českou televizi, teď začal točit Šťastné pondělí pro Televizi Seznam, kde nakládá Babišovi, Zemanovi, Kalouskovi i Pirátům.

Hra Kingdom Come: Deliverance se stala projektem roku. Realistické RPG odehrávají se v Čechách na počátku 15. století je největší a nejambicióznější českou hrou v historii. Ve svět se ji prodalo přes milion kopií.

Anticena putuje českým operátorům za předražená data. Nízké datové limity, vysoké ceny a nutnost platit za internet vícekrát (kvůli Passům nebo StreamOnu) jsou dle poroty důležitější než špatný stav eGovernmentu.

Byl pro vás článek přínosný?