Šéf LG: Chceme zpátky získat důvěru, chystáme špičkové mobily

Sdílet

Ilustrační obrázek Autor: loriklaszlo – Depositphotos
Ilustrační obrázek

Mobilní divize LG není v lehké situaci. Firma přiznává, že nová čínská konkurence má ostřejší lokty a tradičním značkám se nedaří růst. V posledním čtvrtletí LG na mobilech utržilo v přepočtu 2,8 miliardy dolarů, ale skončilo s provozní ztrátou 200 milionů. Celý koncern LG Electronics tak drží v plusu hlavně televizory a domácí spotřebiče.

Firma nicméně v listopadu loňského roku jmenovala nového šéfa mobilní divize, stále se jím Hwang Jeong-hwan. Ten dříve pracoval ve výzkumném oddělení a pomáhal LG v roce 2009 vyvíjet první smartphony. Hwang do nové pozice nastoupil se strategií, která by LG měla vrátit důvěru zákazníků a udělat z firmy tahouna průmyslu.

Změna koncepce pramenila v to, že LG zařízlo vyvíjený telefon G7. Na géčkové řadě je přitom nejvíce vidět, jak výrobce tápal. Každý rok byl telefon jiný, měnil se vzhled i funkce, ne vždy k lepšímu. Hlavně to však nevedlo k vyšším prodejům. V LG jsou po všech stránkách spokojení až s loňským top modelem V30. Na MWC proto firma ukázala vylepšený model V30S. Sama přitom přiznává, že jde jen o dočasné řešení, než připraví skutečnou novinku.

Hwang Jeong-hwan, šéf LG Mobile

Hwang v Barceloně řekl, že jeho zákazníci chtějí, aby LG excelovalo ve čtyřech oblastech ABCD: audio, battery, camera a display. Dodává, že v highendových telefonech už využívá špičkové zvukové převodníky Quad DAC, spolu se sesterskou LG Chem vyvíjí novou generaci akumulátorů, vyvíjí lepší objektivy i umělou inteligenci vylepšující fotky a velké investice čekají i divizi vyrábějící LCD a OLEDy. K tomu chce prodlužovat život smartphonů pomocí softwarových aktualizací.

Kdy se dočkáme prvního mobilu, který bude odpovídat jeho představám, ale Hwang neprozradil.

Kvíz týdne

Tyto konektory zná každý. Ale víte, co jejich zkratky doopravdy znamenají?
1/9 otázek