Logitech má „Ambilight“ pro hráče. Svítící reproduktory opticky zvětší obraz

7
Logitech G560 Lightsync
Logitech G560 Lightsync

Švýcarský výrobce dnes představil dvě zajímavé novinky pro hráče. Obě disponují RGB LED světly Lightsync, což je odpověď Logitechu na konkurenční systém Razer Chroma. Podsvícené periferie vytvářejí různé světelné efekty v závislosti na některém z herních profilů. Razer navíc od loňska spolupracuje s Philipsem, takže se na atmosféře v hráčském doupěti mohou podílet i LED žárovky Hue.

Logitech umí totéž. Lightsync má profily pro několik stovek her a nově kromě klávesnic, myší a sluchátek bude osvětlovat i pokoj. Neslouží k tomu ale žárovky ani lampičky, nýbrž nové reproduktory G560, které mají vzadu RGB LED reflektory. Podobně jako Razer Chroma nebo Philips Ambilight budou opticky zvětšovat obraz z monitoru.

Reproduktory jsou typu 2.1, jejich výkon činí 120 W, mají frekvenční rozsah 40 Hz až 18 kHz a podporují zvuk DTS:X. K počítači se připojují přes USB nebo 3,5mm jack, ale disponují též Bluetooth pro spárování s mobilem. Na pravém satelitu se nachází ovladač hlasitosti, tlačítko pro párování a sluchátkový výstup. Světelné efekty fungují ve hrách jako Battlefield 1, Civilization VI, CS:Go, Dota 2, GTA V, The Division apod.

Kromě toho dnes Logitech představil ještě klávesnici G513. Má hliníkové tělo, mechanické spínače Romer-G (na výběr budou hmatové/cvakací a lineární), které přežijí minimálně 70 milionů stisků. Aktivační dráha u nich činí 1,5 mm, celková pak 3,2 mm. Odpor je tradičních 45 gramů. Nemá žádné extra klávesy, jen programovatenou řadu FN. Disponuje jedním průchozím USB 2.0.

Nové reproduktory Logitech G560 se u nás budou prodávat za doporučenou cenu 6250 Kč, klávesnice Logitech G513 bude za 4490 Kč. Obě novinky se v obchodech objeví v dubnu.

Ohodnoťte tento článek!

7 KOMENTÁŘE

  1. V tom průvodném článku na serveru Logitechu jsem viděl, že by to mělo mít i 3.5mm vstup. Přemýšlím jestli to ze sebe dělá přes USB zvukovku, nebo to je jenom pro ten ambilight a zvuk se dodává klasicky jackem, což by se lidem s externí zvukovkou dost hodilo. Ale na základní 2.1 je to příšerně drahé. Hold gamer přirážka…

    • Díky za upozornění, jen tam samozřejmě i jack. Je vidět na té fotce subwooferu zezadu. I ve specifikacích se píše USB, 3,5mm, Bluetooth. https://www.logitechg.com/en-us/product/g560-rgb-gaming-speakers#specsAnchor

      Jsem si ale na 99 % jistý, že ty reproduktory fungují jako USB zvukovka. V balení totiž bude jen USB kabel. Ten jack tam bude jen pro nějakou zpětnou kompatibilitu s mobily nebo jinými přehrávači.

      • Sice jsem pokrytec když řeknu, že nechci další USB zvukovku (vzhledem k tomu, že výhradně používám externí Xonar U7 Mk2), ale prostě další ne-e. 🙂 Mám statické ambientní osvětlení na zadní straně stolu a tohle by mi vlastně ani moc nepomohlo. Radši si koupím nějaký model s RCA konektory za zlomek ceny a budu mít vystaráno. Většinu zvukové reprodukce stejně řeším sluchátky.

  2. RGB a obecně podsvícení je dneska v módě, ale osobně to nějak moc nemusím a přijde mi to spíše rušivé. Podsvícená klávesnice je super, když večer ztlumím světlo v pokoji (ale nemusím vícebarevné módy), podsvícená myš ještě tedy budiž, ale aby mi svítila skříň jak Vánoční stromeček, to bych vážně nedal. A věci jako podsvícený sluchátka, monitor…

    Ovšem proti gustu….někomu se to líbí, každý to má jinak. Já jsem si třeba musel přelepit i diodu na externí zvukovce, protože mi pod monitorem svítila přímo do očí a rušilo mě to.

    • 100% s Vámi souhlasím, ale mám jedinou výtku – nepochopil jste smysl Ambilight. Smyslem není mít rušivé podsvícení, jako je například skříň jako Vánoční stromeček. Ambilight má dva důvody:
      1. „Rozšířit“ (podle mě by se spíš hodilo slovo dotvořit než rozšířit) obraz na monitoru
      2. Ulevit očím – pro naše oči není vhodné, když vidí velký rozdíl v jasnosti objektů (musí se pak hodně namáhat, z toho plyne unavenost, bolest očí a zhoršující se zrak), takže když máte panel monitoru svítící třeba 200cd/m2 a za ním noční zeď odrážející pouze mizivé procento světla z místnosti, dochází k velkému namáhání očí.

      Ono to z těch fotek nejde moc vidět. Správně udělaný Ambilight by měl vypadat nějak takto https://www.youtube.com/watch?v=bqCT30aeuIM&t=2s

      Souhlasím s Vámi, že 99% RGB podsvícení je naprosto useless a věci jako podsvícená sluchátka jsou prostě nesmysl, ale Ambilight je úctyhodná vyjímka a dle mě skoro jediná smysluplná implementace LEDek (ještě myš a klávesnice by se daly počítat.

      • Tak to je zajímavé. 🙂 Na tom Vašem videu už to působí úplně jinak, než materiály ze článku, kde daný produkt vypadá právě spíš jako klasická „cool gaming“ blbost.
        Já jsem o tomto typu osvětlení zatím nic moc neslyšel. A na tom videu to vypadá dost zajímavě.

        Sice si pořád myslím, že by mi to moc nevyhovovalo, ale to bych si to musel vyzkoušet, na posouzení.

        • Smysl (resp. nejlepší výsledky) to má pouze v neosvětlené místnosti, kde se nachází nějaký monitor nebo TV. Cílem je snížit kontrast mezi hranou obrazu a tmou, která je vedle obrazovky. To očím skutečně nedělá nejlépe, protože na jednu stranu je „tma jako v pytli“, takže zorničky mají tendenci se roztáhnout, ale pak vám praží do očí 1000 nitů z UHD televize a je to jako kdyby jste se díval přímo do slunce. Ambientní osvětlení (ambilight) má za cíl poskynout aspoň trochu světla, ale zas ne tolik jako kdyby se rozsvítila žárovka (a potenciálně pokazila zážitek ze sledování filmu).