Lucid Hydra 200 poprvé otestován

0

O multi-GPU řešení Lucid Hydra jste už nejspíš u nás slyšeli. Naposledy v souvislosti, že MSI vydá nové základní desky Big Bang, které budou technologii Lucid Hydra 200 obsahovat. V podstatě se jedná o PCIe přepínač s vlastní logikou řízenou 32b RISC procesorem. Ten společně s ovladači v systému umožní použití několika grafických karet najednou a to i nezávisle na vendoru (výrobci GPU).

Zatímco zaběhnutá řešení ATI CrossFire nebo Nvidia SLI spoléhají na střídání snímků v režimu AFR (Alternate Frame Rendering) nebo společné vykreslování SFR (Spli Frame Rendering), řešení Lucid Hydra jde dále. Rozdělovat se mohou jednotlivé úlohy, snímky, ale i jednotlivé objekty. Navíc je možné párovat karty různých výrobců i karet rozdílných generací. To SLI ani CF nenabízí.

Na screenshotu je vidět vykreslení scény jednou kartou, ta druhá se stará o další modely, pozadí…

První test Lucid Hydra 200 dneska přinesli redaktoři webu PC Perspective. Nejednalo se však o Big Bang MSI, ale vývojový sample Gigabyte se zvláštním PCB s PCIe ×16 sloty a napájením. Deska s čipsetem Intel X58 byla osazena procesorem Core i7 920 a 2 GB paměti. Karty v testu byly následující: Radeon HD 4890, GeForce GTX 260, GTX 285, GTS 250.

Ovladač Hydra je poměrně jednoduchý, v jedné záložce aktivujete/deaktivuje Hydra, vše proběhne bez delší odezvy nebo restartu systému. Při deaktivaci Hydra pak může fungovat CrossFire. Na druhé kartě je seznam asi padesátky her, kde je možné multi-GPU využít, případně editovat, jaký režim se má použít.

Ale zpět k testu. PC Perspective testoval jen trojici her, zato však zkusil Hydru aktivovat u dvojice stejných karet, různých generací karet jednoho výrobce a karty různých výrobců.

Far Cry 2 škáloval nejhůře, přesto skoro 50 % je vynikající výsledek. V Call of Juarez a 3DMark Vantage se výkon zvýšil až o 80 %.

Použití různých generací také přináší znatelný nárůst, V případě Call of Juarez už to tak výrazné nebylo a klesly i max. fps

Nejvíce nás ale zajímá multi-vendor test. V Operation Flashpoint přinesl HD 4890 zhruba 33 % fps navíc, Call of Juarez škáloval lépe – až 40 %.

Samotný test ještě nemá uživatele přesvědčit o koupi desky s Lucid Hydra. Spíše jedná o důkaz, že to nakonec může fungovat. U stejných karet jsou nárůsty nejvýraznější, u multi-vendor to možná funguje, ale přikoupení druhé karty do CF nebo SLI bude výhodnější. S tím také souvisí problém, kteří mnozí očekávali. Pokud scénu vykreslují různí vendoři najednou, může dojít k lehké degradaci obrazu, použití jiných barev, stínů apod. Redaktoři se s tím setkali především u DX10 hry Call of Juarez.

Demo Lucid Hydra 200 v bodech:

  • lineární škálování, jak bylo dříve slibováno, je nesmysl, ale přiblížit se mu jde
  • podpora her je zatím malá, zhruba 50 titulů
  • protože se jedná o vývojářskou platformu a beta drivery, finální řešení vydané na začátku přístího roku může doznat ještě mnoha vylepšení
  • zatím není možné použít multi-GPU karty (třeba GTX 295), systém Hydra vidí pouze první GPU
  • opravdu to jakž takž funguje

Zdroj: PC Perspective

Ohodnoťte tento článek!