Hlavní navigace

Mantle podle AMD přidává i přes 40 % výkonu, nezávislé testy budou… kdy?

30. 1. 2014

Sdílet

Zdroj: Redakce

Mezi nadšenci do grafických karet není snad v současnosti dráždivějšího tématu, než je nové API pro herní grafiku vzniklé pod taktovkou AMD. Zatímco někteří o Mantlu básní a jiní označují dosud představená dema za podvrh, AMD přilévá olej do ohně: zveřejnilo výsledky interních benchmarků, které pochopitelně ukazují Mantle ve velmi dobrém světle.

Následující čísla publikoval server PC Perspective. Údaj v procentech je nárůst průměrné snímkové frekvence v Battlefieldu 4 při použití Mantle namísto Direct3D.

  • Intel Core i7-4960X + Radeon R9 290X
    • 1080p, Ultra Preset, 4× AA: 9,2 %
    • 1600p, Ultra Preset, 4× AA: 10 %
  • Intel Core i7-4960X + Radeon R7 260X
    • 1080p, Ultra Preset, 4× AA: 2,7 %
    • 1600p, Ultra Preset, 4× AA: 1,4 %
  • AMD A10-7700K + Radeon R9 290X
    • 1080p, Ultra Preset, 4× AA: 40,9 %
    • 1600p, Ultra Preset, 4× AA: 17,3 %
  • AMD A10-7700K + Radeon R7 260X
    • 1080p, Ultra Preset, 4× AA: 8,3 %
    • 1600p, Low Preset: 16,8 %

Dalo se předpokládat, že Mantle pomůže především sestavám, které mají relativně ke grafické kartě slabý procesor. Až bude Mantle možné podrobit nezávislým testům, právě v takových situacích bychom měli naměřit okolo 40 % snímků za sekundu navíc. Jsou to, pravda, situace docela extrémní. Na vyvážených sestavách by ale Mantle mělo přidávat v průměru kolem deseti procent výkonu a to vůbec není špatná vyhlídka.

Mantle oficiálně vychází už dnes

Výborná zpráva je, že nad pravostí těchto výsledků nemusíme dlouho spekulovat. Už během dneška totiž bude uvolněn patch pro Battlefield 4, demo StarSwarm od Oxide Games (to ukáže krajní případy, kdy je Mantle oproti DirectX výkonnější i o stovky procent) a ovladače Catalyst 14.1 beta, které jsou pro Mantle potřeba.

Pokud se ale těšíte, jak si za několik dní zahrajete Battlefield 4 s vyšším výkonem, mám pro vás špatnou zprávu. Stávající betaverze ovladačů totiž spolehlivě funguje jen pro Radeony R9 290(X) a R7 260(X), jejichž čipy jsou shodou okolností jediné dva z půlgenerace „GCN 2.0“. O starších Radeonech z rodiny HD 7000 a jejich přeznačených protějšcích (R9 270, R9 280) AMD doslova píše, že jejich výkon v Battlefieldu 4 s Mantle bude optimalizován v budoucí verzi ovladačů Catalyst, že tyto karty zaznamenají „omezené“ zrychlení a AMD momentálně zkoumá možnosti, jak jejich výkon vylepšit.

 

Catalyst 14.1 beta přináší také dlouho slibovaný frame pacing (i pro hybridní CrossFire APU Kaveri s Radeonem R7 250) a také na Kaveri zprovozňuje podporu hUMA, což by mohlo pomoci zrychlit jeho GPU zejména ve výpočetních úlohách. V nadcházejících dnech tedy rozhodně bude o zábavu postaráno.

Aktualizace: Johan Andersson, technický ředitel vývoje enginu Frostbite, zveřejnil na blogu BattleLog návod na zapnutí Mantle a také vlastní testy, v nichž dosáhl nárůstu výkonu až 58 % (s Core i7-3970X a dvěma Radeony R9 290X v CrossFire). Zároveň uvedl, že ovladač zatím podporuje jen Radeony R9 290X, R9 290, R7 260X a grafické jádro v APU Kaveri.

Aktualizace #2: Jak už si začaly všímat zahraniční weby, jak patch pro Battlefield 4, tak demo od Oxide Games jsou již k dispozici, pořád však postrádáme ovladač Catalyst 14.1 beta. Kdy bude tento zbývající díl skládačky uvolněn, bohužel nevíme: zatímco patch a demo měly jasně stanovený termín, driver je přislíben pouze „brzy“. Až bude zveřejněn, najdete ho na této stránce.

Zdroj: AMD, PC Perspective, Guru3D

Byl pro vás článek přínosný?