Hlavní navigace

Mantle ztratí konkurenční výhodu. Nízkoúrovňové API nabídnou DirectX i OpenGL

26. 2. 2014

Sdílet

Zdroj: Redakce

Game Developer Conference se sice koná až za několik týdnů, server Guru3D ale již dnes zveřejnil útržky z prezentací, které na ni budou předneseny. Rozhraní Mantle, které vyvinulo AMD společně se studiem DICE, zatím podporuje všehovšudy jedna hra (Thief zatím čeká na patch). Jeho větším úspěchem však může být, že popíchlo k činnosti jinak neobratný Microsoft. Ten v budoucích verzích svého rozhraní Direct3D taktéž nabídne nízkoúrovňový přístup k hardware, čímž může Mantle učinit přebytečným, jak napovídají následující výňatky.

„V této přednášce se budeme věnovat budoucím vylepšením Direct3D, které developerům dají zcela nové možnosti ovládání hardware a snížení nároků na procesor při renderingu na širokém ekosystému hardware.“
„Vývojáři už téměř 20 let používají DirectX jako platformu pro vytváření nejrychlejších a vizuálně nejpůsobivějších her na světě. Ale žádali jste od nás víc. Žádali jste, abychom vás pustili blíž k železu, a to na množství hardware, které nemá obdoby. Žádali jste nás o lepší nástroje, abyste mohli vyždímat poslední kapku výkonu z PC, tabletů, telefonů i konzolí.“

Pozadu nezůstane ani OpenGL. Pro toto rozhraní lze už nyní programovat tak, aby hra běžela rychle i na slabším procesoru, postupy však nejsou mezi vývojáři příliš rozšířené. Na GDC 2014 na toto téma vystoupí Cass Everitt a John McDonald z Nvidie, autoři prezentace na toto téma ze Steam Dev Days. Společně s nimi se ale na pódiu objeví i zástupci Intelu a AMD, což je bezpochyby dobré znamení.

 

„Režie grafických ovladačů na PC byla frustrující realita, ve které vývojáři žili po celou dobu existence herního průmyslu. Na desktopových sestavách může režie ovladačů snižovat snímkovou frekvenci, na mobilních zařízeních je ještě zákeřnější – okrádá vás o framerate a výdrž baterie. V této neopakovatelné sponzorované přednášce vystoupí Graham Sellers (AMD), Tim Foley (Intel), Cass Everitt a John McDonald (oba Nvidia) a poví vám o vysokoúrovňových konceptech, které jsou dostupné v dnešních implementacích OpenGL a které radikálně snižují režii ovladačů, až desetinásobně nebo více. Prezentované postupy se týkají všech velkých dodavatelů a lze je použít na různých platformách. Dále vám budou demonstrovat praktické ukázky postupů v akci na rozšiřitelném, open-sourcovém srovnávacím frameworku.“

O možnostech OpenGL už jsme se dozvěděli na Steam Dev Days, na nízkoúrovňové Direct3D jsme ale hodně zvědaví. Zatím bohužel nevíme, kdy jej Microsoft vypustí pro vývojáře na PC, a jak velký náskok tedy ponechá „konkurenčnímu“ Mantlu. Dá se však předpokládat, že rozhraní bude mít mnoho společného s tím, které je k dispozici na konzoli Xbox One. A jestliže vývojáři dostanou možnost přenést kód optimalizovaný pro hardware Xboxu přímo na PC, případné rozmetání Mantlu nemusí AMD příliš mrzet.

Zdroj: Guru3D

Byl pro vás článek přínosný?