Microsoft chce více vlastních her. Údajně kupuje studio stojící za nejlepšími RPG současnosti

13
Pillars of Eternity II: Deadfire
Pillars of Eternity II: Deadfire

Podle několika zdrojů magazínu Kotaku je Microsoft blízko akvizice herního studia Obsidian Entertainment. Otázkou prý už není jestli, ale kdy bude obchod dokončen. V minulosti to byl přitom právě Microsoft, který kalifornské studio málem pohřbil.

Obsidian připravoval exkluzivně pro nový Xbox One hru Stormlands, ale Microsoftu se nelíbila a před dokončením od ní dal ruce pryč. Studio tak přišlo o zdroj financí, hru nemohlo dokončit a muselo i část týmu propustit. Další projekt vznikl hlavně díky podpoře fanoušků. Obsidian na Kickstarteru představil nové izometrické RPG nazvané Project Eternity, které nakonec bylo jednou z nejúspěšnějších crowdfundingových kampaní. Skoro 74 000 lidí přispělo na hru celkově čtyřmi miliony dolarů. V roce 2015 pak hra vyšla pod názvem Pillars of Eternity.

Letos na jaře studio vydalo skvěle přijatý druhý díl. V historii má Obsidian spoustu výborných RPG. Od roku 2004 firma vydala Star Wars Knights of the Old Republic II, Neverwinter Nights 2, Fallout: New Vegas, Dungeon Siege III, South Park: The Stick of Truth nebo Tyranny. Studio teď chystá nové RPG (podrobnosti firma nezveřejnila), které by tak v budoucnu mohlo přijít exkluzivně jen pro Xbox a Windows 10.

TIP: Microsoft přinese konzolové hry na mobily. Díky streamování

Pro Microsoft by to nebyla první letošní herní akvizice. Na veletrhu E3 oznámil, že koupil rovnou čtyři studia. Jde o Playground Games (série Forza Horizon), Ninju Theory (Hellblade: Senua’s Sacrifice), Undead Labs (survival série State of Decay) a Compulsion Games (We Happy Few). Kromě toho založil nové studio The Initiative.

Před třemi lety Microsoft pohltil Mojang, tvůrce Minecraftu. Na nedávném Mineconu tvůrci uvedli, že chystají nové akční RPG Minecraft: Dungeons. Druhý díl původního Minecraftu nepřijde. Mojang bude místo toho hru stále aktualizovat a doplňovat o nové funkce. Nechce prý tříštit komunitu na dvě a více her, proto chce stále podporovat jeden titul. Ten je navíc stále mimořádně úspěšný. Měsíčně jej hraje 91 milionů lidí, žádná jiná hra na tom není lépe.

Microsoft chce více vlastních her. Údajně kupuje studio stojící za nejlepšími RPG současnosti

Ohodnoťte tento článek!
4.8 (96%) 10 hlas/ů

13 KOMENTÁŘE

    • Mě to taky napadlo, ale čistě proto, že už to moc nesleduju a ani jsem si hned nevzpomněl, že ty Pillars of Eternity existujou (a ještě se mi to asi spletlo s tím Tormentem…).

      Třeba chce MS Obsidianu vrátit to, že udělali trojku Dungeon Siege tak divně konzoloidní a úplně jinou a ta série tím asi navždy skončila : )
      Já to teda nehrál, ale dvojka předtím mi přišla, že šla atmosférou, příběhem a settingem rozhodně správným směrem (ta Azunitská minulost tam byla použitá skvěle, svět byl taky parádní). Mechanika hraní byla taky cajk, takže je dost škoda, že to pak nepokračovalo stejným směrem. Holt ale asi když původní vlastník přijde o/prodá práva a už nedělá další pokračování, tak co čekat.

        • Já už se k těm novejm Falloutům ani nedostal. Jednička a dvojka byly úžasný hry, to byl svět (škoda těch některejch zabugovanejch skriptů/questů/dialogů, ale když tam té interakce bylo 100x víc, než bývá v dnešních hrách, tak dá se to vůbec kritizovat?), ale když vyšly ty nový, tak už se mi nechtělo je zkoušet.
          Ale paradoxně ani ty RPGéčka jako ty Pillars, který se snaží být tradičnější. Tam jsem si zase říkal, že bych se do toho moderního stylu možná už ani nedostal…

          Nejlepší hry jsou pro mě ty starý BG1/BG2, Planescape: Torment, Albion a ty dva Fallouty tam budou taky.

            • nj, albion. to byly casy. PoE a F:NV bych urcite doporucil. PoE je hodne Baldur’s Gate/Icewind Dale like. NV ma zase survival mod, ktery prezivani v pousti dava uplne jiny rozmer.