
Podle několika zdrojů magazínu Kotaku je Microsoft blízko akvizice herního studia Obsidian Entertainment. Otázkou prý už není jestli, ale kdy bude obchod dokončen. V minulosti to byl přitom právě Microsoft, který kalifornské studio málem pohřbil.
Obsidian připravoval exkluzivně pro nový Xbox One hru Stormlands, ale Microsoftu se nelíbila a před dokončením od ní dal ruce pryč. Studio tak přišlo o zdroj financí, hru nemohlo dokončit a muselo i část týmu propustit. Další projekt vznikl hlavně díky podpoře fanoušků. Obsidian na Kickstarteru představil nové izometrické RPG nazvané Project Eternity, které nakonec bylo jednou z nejúspěšnějších crowdfundingových kampaní. Skoro 74 000 lidí přispělo na hru celkově čtyřmi miliony dolarů. V roce 2015 pak hra vyšla pod názvem Pillars of Eternity.
Letos na jaře studio vydalo skvěle přijatý druhý díl. V historii má Obsidian spoustu výborných RPG. Od roku 2004 firma vydala Star Wars Knights of the Old Republic II, Neverwinter Nights 2, Fallout: New Vegas, Dungeon Siege III, South Park: The Stick of Truth nebo Tyranny. Studio teď chystá nové RPG (podrobnosti firma nezveřejnila), které by tak v budoucnu mohlo přijít exkluzivně jen pro Xbox a Windows 10.
TIP: Microsoft přinese konzolové hry na mobily. Díky streamování
Pro Microsoft by to nebyla první letošní herní akvizice. Na veletrhu E3 oznámil, že koupil rovnou čtyři studia. Jde o Playground Games (série Forza Horizon), Ninju Theory (Hellblade: Senua’s Sacrifice), Undead Labs (survival série State of Decay) a Compulsion Games (We Happy Few). Kromě toho založil nové studio The Initiative.
Před třemi lety Microsoft pohltil Mojang, tvůrce Minecraftu. Na nedávném Mineconu tvůrci uvedli, že chystají nové akční RPG Minecraft: Dungeons. Druhý díl původního Minecraftu nepřijde. Mojang bude místo toho hru stále aktualizovat a doplňovat o nové funkce. Nechce prý tříštit komunitu na dvě a více her, proto chce stále podporovat jeden titul. Ten je navíc stále mimořádně úspěšný. Měsíčně jej hraje 91 milionů lidí, žádná jiná hra na tom není lépe.
To je radost..dalsi adept na uzavreni…
O Minecraft se staraji prikladne, tak proc by to melo byt po akvizici Obsidianu jine?
Protože tomblbíno neumí vidět v Microsoftu nic dobrého. Takový malý fanatiček.
Opravdu? umis to nejak zadefinovat? Na moji srane je na tozdil od tebe historie zavrenych studii a znacek, ktere MS koupil
Jaky mas ty argument?
Nemusis se namahat, ja vim ze zadny..jen se divim, ze te bavi ze sebe delat pitomce..
https://www.ign.com/articles/2013/12/05/microsoft-to-close-victoria-office
https://www.polygon.com/2016/3/7/11172408/fable-legends-canceled-lionhead-studios-closing
https://www.pcmag.com/article2/0,2817,2339520,00.asp
tak co bobatko..staci ti to nebo ti tady mam dalsi odkazy pro tvuj “nefanaticky” pristup?
Ono se totiz nikdy v historii nestalo, ze by velky publisher zavrel/poskodil studio svoji politikou… mezi nekteryma napr. Visceral Games, DICE, LucasArts, Pandemic studios, Lionhead studios etc. Takze obavy jsou na miste IMO.
Koukám, že Obsidianu nestačilo skončit už jednou.
Na druhou stranu mají zkušenosti, znovu zkrachují nebo je MS za dva roky zruší a začnou znova pod novým jménem.
“Údajně kupuje studio stojící za nejlepšími RPG současnosti”
Vážně jsem se lekl, že chcou koupit CD Projekt Red. 😀
Mě to taky napadlo, ale čistě proto, že už to moc nesleduju a ani jsem si hned nevzpomněl, že ty Pillars of Eternity existujou (a ještě se mi to asi spletlo s tím Tormentem…).
Třeba chce MS Obsidianu vrátit to, že udělali trojku Dungeon Siege tak divně konzoloidní a úplně jinou a ta série tím asi navždy skončila : )
Já to teda nehrál, ale dvojka předtím mi přišla, že šla atmosférou, příběhem a settingem rozhodně správným směrem (ta Azunitská minulost tam byla použitá skvěle, svět byl taky parádní). Mechanika hraní byla taky cajk, takže je dost škoda, že to pak nepokračovalo stejným směrem. Holt ale asi když původní vlastník přijde o/prodá práva a už nedělá další pokračování, tak co čekat.
Hit & miss. New Vegas byl taky jinej a na skodu to nebylo, spis naopak. Nekdy se to holt povede, jindy ne.
Já už se k těm novejm Falloutům ani nedostal. Jednička a dvojka byly úžasný hry, to byl svět (škoda těch některejch zabugovanejch skriptů/questů/dialogů, ale když tam té interakce bylo 100x víc, než bývá v dnešních hrách, tak dá se to vůbec kritizovat?), ale když vyšly ty nový, tak už se mi nechtělo je zkoušet.
Ale paradoxně ani ty RPGéčka jako ty Pillars, který se snaží být tradičnější. Tam jsem si zase říkal, že bych se do toho moderního stylu možná už ani nedostal…
Nejlepší hry jsou pro mě ty starý BG1/BG2, Planescape: Torment, Albion a ty dva Fallouty tam budou taky.
Tím myslím samozřejmě ten Albion z roku 1994 nebo 1995 od Blue Byte (myslím, že je teď nějaká nová onlinovka se stejným jménem…)
nj, albion. to byly casy. PoE a F:NV bych urcite doporucil. PoE je hodne Baldur’s Gate/Icewind Dale like. NV ma zase survival mod, ktery prezivani v pousti dava uplne jiny rozmer.