Herní akvizice roku. Microsoft kupuje tvůrce sérií The Elder Scrolls, Fallout nebo Doom

15
Ilustrační foto
Ilustrační foto
-
Zdroj: Microsoft | Bethesda Game Studios | koláž: Petr Urban / Cnews

V posledních letech Microsoft odkoupil nemálo herních studií, aby zlepšil nabídkou exkluzívních her pro Xbox, sekundárně pak pro osobní počítače. S nákupy ještě neskončil a dnes oznámil akvizici, na niž se zřejmě jen tak nezapomene. Microsoft totiž kupuje ZeniMax Media. To vám možná mnoho neřekne. Pod ni ale spadají studia, která znát budete určitě.

ZeniMax Media specificky vlastní (seřazeno abecedně):

V posledních letech Microsoft koupil významná studia jako Obsidian Entertainment, Double Fine Productions nebo Ninja Theory. V roce 2014 se do herní historie zapsal akvizicí Mojang Studios, jež pracuje na světovém fenoménu jménem Minecraft.

  • Arkane Studios (herní série Dishonored nebo Prey),
  • Bethesda Game Studios (herní série The Elder Scrolls a od roku 2008 Fallout),
  • id Software (herní série Doom, Quake nebo Rage),
  • MachineGames (herní série Wolfenstein od roku 2014),
  • Tango Gameworks (herní série The Evil Within),
  • ZeniMax Online Studios (The Elder Scrolls Online a Fallout 76).

Součástí firmy je také dceřinka Bethesda Softworks, jež slouží jako vydavatel. Právě pod touto značkou jsou tituly od uvedených studií, případně i jiné vydávány. Zenimax dále vlastní menší studio Alpha Dog Games zaměřené na mobilní hry a Roundhouse Studios. V něm pro změnu pracují lidé z bývalého Human Head Studios a zatím žádnou hru nedodělalo.

Za jednoho z největších soukromých herních vydavatelů Microsoft zaplatí 7,5 miliardy dolarů v hotovosti. Po srovnání, za Skype před devíti roky Redmondští dali 8,5 miliardy dolarů. Během léta Phil Sencer, šéf Xboxu, naznačil, že Microsoft s nákupy nekončí. To potvrdil ve finanční zprávě za uplynulý fiskální rok. Transakce by měla být dokončena ve druhé půlce fiskálního roku 2021.

Zdroj: tisková zpráva

Herní akvizice roku. Microsoft kupuje tvůrce sérií The Elder Scrolls, Fallout nebo Doom
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 6 hlas/ů

15 KOMENTÁŘE

  1. No vzhledem k tomu, ze od vetsiny tihlech super vydavatelu se ty hry nedaji hrat, tak to opravdu neni pozitivni zprava. Vsechno nakonec budou genericke hry na jedno brdo.
    Zbyde doufejme aspon CD Projekt.

    • Dishonored 1 i 2 jsou pro mě třeba srdcovka.
      A neříkej, že DOOM 2016 / Ethernal je generický nebo na jedno brdo.

      Samozřejmě u velké spousty her z těchto studií máš pravdu, ale zas bych to tak nezobecňoval: )

      • To bylo mozna nestastne napsano, ale mysleno jinak.

        Po tom, co je koupi Microsoft, to budou genericke slataniny, stejne jako kdyz EA koupila Bioware a tech prikladu bychom nasli hodne.

        Dishonoredy jsou pro me taky srdcovky.

        • Uvidime. MS koupili spoustu hernich studii, s hrami to mysli docela vazne (nejen Xbox samotny, ale sluzby kolem her obecne). Ja, co jsem presel na Xbox, tohle jedine vitam 😀
          Co se tyka her na jedno brdo, tak to myslim umi UBI docela dobre, na druhe strane ja jsem jeden z tech co od nich ma spoustu titulu, protoze mi sednou.

    • Dost naivni predstava casove posloupnosti. Budes rad pokud novy engine bude mit vubec TES VII. 6. Dil je uz davno ve vyvoji. Vyvinout novy rngine trva skoro podobne dlouho jako hru. Takze ani pristi fallout nema sanci pokud by zacali az ted.
      Ale budme optimisti. Treba id soft uz na necem pracuji uz ted a treba se jim movity vlastnik bude hodit aby novy engine dotahli do uspesneho konce

      • Tak ze zacatku do rozjetych projektu asi moc zasahovat nebudou, teda pokud to treba navyhodnoti, jako ‚ztratove‘. Postupem casu se ale vetsinou zacinaji utahovat srouby a ‚integrace‘ firem zacne byt uzsi, nastavaji vymeny ve veseni, zacinaji se ‚konsolidovat tymy‘,atd..pak vetsinou nastava ten moment, kdy se to lame 🙂

  2. Hry od Bethesdy hraju jen díky masivní podpoře modů. Takže pokud Miscrosoft zatrhne Creation Kit, nebo omezí volnost, jak hru hrát, tak nemám důvod cokoli od nich kupovat. Např. KCD modovací nástroje ná, ale k čemu to je, když se hlavní příběh nedá ignorovat.