Aby Microsoft dohnal ztráty na mobilním trhu, kde si jeho podíl v poslední době rozděluje Android, iOS a Blackberry, investuje okolo půl miliardy amerických dolarů jen do reklamy. Na tuto částku ukazuje nezávisle na sobě několik zdrojů. Jonathan Goldberg, telekomunikační analytik z Deutsche Bank, odhaduje přibližně 400 milionů pro marketing. Dalšími miliony má Microsoft podpořit vývojáře, aby vůbec začali tvořit software pro novou platformu.
Odhady naznačují, že start Windows Phone 7 letos na podzim spotřebuje asi miliardu, další miliardy chce Microsoft do projektu sypat v prvním roku prodeje. Na první pohled obrovská čísla mají jediný důvod – v Redmondu si už nemůžou dovolit další neperspektivní platformu. S Windows Mobile 6.5 se už nedá počítat a prodeje stále klesají. Proto musí přijít s něčím novým, ideálně aby to připomínalo iPhone, ale zároveň zachovalo určité hodnoty známých oken.
Microsoft ještě stále důvěřují někteří partneři: Asus-Garmin, Dell, LG, HTC a Samsung. První tři rozhodně chod trhu neovlivní, HTC a Samsung mají v záloze dobře podporovaný Android, Jihokorejci to navíc zkoušejí s vlastní platformou Bada. Pomoci v prodeji WP7 má také nabídka chystaných her, jen v době startu to má být okolo 60 velkých titulů.
Ale budou jim stále důvěřovat uživatelé?
Zdroj: TechCrunch
Uhlopricka?