Microsoft: Herní piráty nechceme

0

Při přechodu z Windows Vista na Windows 7 jednoznačně odpadají obavy o ztrátu výkonu. To však nic nemění na faktu, že her pro PC platformu je čím dál méně: Distributorům se jednoduše nevyplatí investovat do oblasti s vysokou mírou pirátství a radši se zaměřují na herní konzole, kde získat nejnovější herní pecku nepoctivými způsoby není až zas tak jednoduché.

Microsoft v rámci projektu Games for WindowsEN představil několik vylepšení, jež zlodějíčkům značně ztíží práci. Poctiví uživatelé se jistě v tomto okamžiku zaleknou, jaké ochrany nebo lépe řečeno útrapy to v Redmondu zase vymysleli, nicméně novinky překvapivě majitelům „originálek“ život ulehčí.

Ze všemožných ochran proti kopírování se stane naprostý opak: Hráči mohou mít kopií, kolik chtějí a distributoři budou dokonce první, kdo nový titul umístí na BitTorrent sítě. Ochrana se totiž zaměří na samotnou licenci hry.

V praxi taková protekce má fungovat tak, že se hráč jednoduše přihlásí (přes internet) na svůj účet, vzdálený server ověří vlastnictví licence a obratem odešle autentizační kód, čímž se hra aktivuje. Údajně až polovina zisků se rozplyne ve vzduchoprázdnu při úniku herního titulu před datem vydání. Tomu předejde tzv. Zero-day ochrana – I když hráč vlastní předčasně prodanou kopii nebo si ji prostě někde stáhl (ať už vlastní právoplatnou licenci nebo ne), před oficiálním datem vypuštění vzdálený server dešifrovací klíč neodešle a hra zůstane jen nesmyslnou změtí jedniček a nul, což pomůže k zvýšení prodejů v prvních dnech.

Provázanost s online serverem umožní kromě licencí přenést do oblaků (cloud computing) rovněž uložené pozice a herní profily. Hráč si na jednom počítači uloží aktuální stav a později pokračuje na libovolném dalším stroji.

Microsoft se jednoznačně inspiroval herním distribučním systémem zvaným SteamEN. Dokonce jej sami považují za perspektivní a prospěšný pro Windows jako herní platformu. Nový Games for Windows bude spolu s Games for Windows LiveEN mnohem hlouběji provázán s připravovanou sedmou variací na operační systém Windows.

Zdroj: Ars Technica

Ohodnoťte tento článek!

1 komentář

  1. Reklamy od MS mi v posledni dobe prijdou velmi sympaticke, narozdil od jablecne firmy (priznam se, ze jsem z mnoha duvodu dlouhodoby a velky odpurce firmy Apple). Nesnazi se nikoho zesmesnovat, a tak ukazuji pro koho vyrobky MS jsou urcene – pro rozumne lidi. Bohuzel se da predpokladat, ze v Americe, kde se diva kazdy tyden nejmene 25milionu lidi na reality shows, budou lakat reklamy od Apple vice, nez ty slusne od MS. Toho si je urcite Apple velmi vedom. Apple byl vzdy vynikajici na marketing. Nebyt jejich reklam a marketingovych tahu, diky kterym kdo v kapse nema iPod, a pozdeji i iPhone neni „cool“ a „in“, by nebyl tam kde je…

  2. Pokud jsem pochopil reklamu správně, tak srovnává notebooky od Maca s ostatními výrobci (slečna si nakonec výhodněji koupí HP). To jestli potom předinstalované Vista smázne a dá si tam Mac OS, Linux nebo cokoli dalšího, už nevíme. Slečna jásá z nízké ceny a velké výbavy (disk, ramka, displej apod.) nikoli z operačního systému. Ano, Mac má úzkou nabídku hardwaru, která je ale mířena na určitou skupinu lidí (podívejte se třeba např. na Sony VAIO). Microsoft zde pouze využívá toho faktu, že sám žádnou řadu notebooků nedodává. Jinými slovy – ze své nevýhody nenápadně udělal přednost. Gratuluji. 🙂 Já osobně bych si taky Mac nekoupil, protože je pro mě výhodnější koupit kvalitní nb od Lenova a nainstalovat si os, jaký budu chtít.

  3. Pokud jste si nikdo nevšiml, tak slečna vubec v apple store nebyla (čas 0:13 muž s taškou/fotakem prochází kolem Lauren, a hned po střihu je stále na obrazovce), což značí že Lauren byla pěkně podmáznutá MS…. 🙂