Zprávy od Microsoftu v češtině. Kromě domácích webů nabízí přeložený obsah

Také Microsoft chce zprostředkovat bezplatné zpravodajství. Články můžete číst přímo na jeho platformě. Kromě řady domácích titulů nabízí i přeložené texty.

3
Microsoft News
Microsoft News

Ačkoli Microsoft provozuje zpravodajský portál MSN.com již dlouhou dobu, české lokalizace se dočkal teprve nedávno. Všimli jsme si toho nedávno a čekali jsme na vyjádření Microsoftu, který teprve dnes oficiálně potvrdil, že čeština je novinka a že se do věci vrhl po hlavě. Projekt jde za hranici překladu prvků uživatelského prostředí.

Microsoft News Česká republika zprostředkovává obsah mnoha známých českých zpravodajských a bulvárních webů. Globálně společnost spolupracuje s více než 1 200 vydavateli a obsah přebírá ze 4 500 titulů. V Česku spolupracuje např. s Deníkem, dále zobrazuje obsah od vydavatelů Vltava Labe Media, Burda nebo ČTK. Brzy se prý dohodne s dalšími. Zajímavé je, že do češtiny rovněž překládá obsah ze zahraničních publikací.

Zpravodajství od Microsoftu konzumuje globálně půl miliardy lidí ve 140 zemích. Lokalizován je ale jen do 28 jazyků.

Portál nabízí zdarma i články, jež mohou být u zdroje zpoplatněné, týká se to např. listu The Washington Post. Lokalizace v tomto případě každopádně není prázdným pojmem. Proces výběru je částečně automatizovaný. Robot články třídí podle kritérií jako téma a aktuálnost. Dále články zpracovávají živí redaktoři a redaktorky. Dohromady je jich více než 800 globálně. Podle Microsoftu za poslední čtyři roky projekt přinesl do kasy vydavatelů přes 750 milionů dolarů.

Zprávy Microsoft News zprostředkovává na zmíněném portále MSN.com, ale také v Edgi, Skypu, na Xboxu, ve službě Outlook.com nebo v aplikacích pro Windows 10, iOSAndroid. Zkrátka na každé myslitelné platformě. V aplikacích pro Desítky a pro Android ale české vydání ještě dostupné není, zato v Edgi ano. A na webu samozřejmě.

Zprávy od Microsoftu v češtině. Kromě domácích webů nabízí přeložený obsah
Ohodnoťte tento článek!
3.8 (75%) 8 hlas/ů

3 KOMENTÁŘE

  1. To jste, hoši, ještě hodně přecenili. Mě to vycházelo tak 60% reklama a PR, 30% bulvár, 8% naprostý fekálie, a v těch zbývajících 2% tak dvakrát do měsíce něco fakt zajímavýho. A to jsem měl témata probraný tak, aby mi naskakovaly jen obory co mě zajímaly. Už jsem to dávno vypnul a na msn.com jsem nevlez od první instalace W2k.